Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Art 71
(2) Proprietarii membri ai asociației de proprietari au obligația să aprobe un fond de reparații
anual, necesar pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune. Comitetul executiv
fundamentează și prezintă adunării generale suma anuală necesară pentru constituirea sau
completarea fondului de reparații, care se alimentează în avans, în tranșe lunare egale, prevăzute
în lista de plată a cheltuielilor asociației de proprietari. Fondul de reparații este utilizat numai
pentru consolidarea condominiului, reabilitarea termică, creșterea calității ambiental-arhitecturale
a construcțiilor, precum și pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune.
Fond de reparatii - cota lunara de plata, din listele afisate
Astazi despre fondul de reparatii intreb comunitatea: la adunarea generala din 29 martie a.c. nu s-a hotarat si nici votat o suma certa per apartament, pentru 2, 3 sau 4 cam., dar in luna aprilie au fost incluse in liste niste cote = sume fixe ca fond de reparatii, pentru fiecare tip de apartament, colectabile retroactiv : cu incepere de la luna februarie 2025 (februarie fiind luna afisata in aprilie).
Comitetul executiv a motivat ca s-au decis aceste cote la sedinta de comitet din prima saptamana a lunii aprilie, dupa Ad Gen. S-a afisat un proces-verbal cu aceasta hotarare a lor de cote fond reparatii aferent lunii februarie, sume fixe.
La Adunarea Generala s-a discutat un listoi de reparatii si viitoare cheltuieli comune, pe sume "usor" umflate, cu care majoritatea au fost de acord. Din motivele lor.
Nici administratorul si nici cenzorul, colaboratori externi cu contract, nu au dat un raspuns coerent la solicitarea mea scrisa - daca este legal ca aceasta suma sa fie pretinsa astfel, prin decizie de comitet. In legea 196 am gasit altfel.
Ati mai intalnit o astfel de situatie, la alte asociatii de proprietari?
Multumiri anticipate!