avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1359 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Fond de reparatii - cota lunara de plata din listele ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Fond de reparatii - cota lunara de plata din listele afisate

Fond de reparatii - cota lunara de plata, din listele afisate

Astazi despre fondul de reparatii intreb comunitatea: la adunarea generala din 29 martie a.c. nu s-a hotarat si nici votat o suma certa per apartament, pentru 2, 3 sau 4 cam., dar in luna aprilie au fost incluse in liste niste cote = sume fixe ca fond de reparatii, pentru fiecare tip de apartament, colectabile retroactiv : cu incepere de la luna februarie 2025 (februarie fiind luna afisata in aprilie).

Comitetul executiv a motivat ca s-au decis aceste cote la sedinta de comitet din prima saptamana a lunii aprilie, dupa Ad Gen. S-a afisat un proces-verbal cu aceasta hotarare a lor de cote fond reparatii aferent lunii februarie, sume fixe.
La Adunarea Generala s-a discutat un listoi de reparatii si viitoare cheltuieli comune, pe sume "usor" umflate, cu care majoritatea au fost de acord. Din motivele lor.
Nici administratorul si nici cenzorul, colaboratori externi cu contract, nu au dat un raspuns coerent la solicitarea mea scrisa - daca este legal ca aceasta suma sa fie pretinsa astfel, prin decizie de comitet. In legea 196 am gasit altfel.

Ati mai intalnit o astfel de situatie, la alte asociatii de proprietari?

Multumiri anticipate!


2 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Perfect LEGAL.
Intretinerea unei luni cuprinde cheltuielile pana la acel moment al afisarii. Adica pe luna Februarie 2025 afisata la 1 Iunie putem avea un bon din Mai 2024. Daca s-au decalat facturile si a trebuit sa stam dupa ele.
Desemenea in adunarea generala se discuta efectuarea unor reparatii cu care spuneti ca majoritatea au fost de acord.
Nu se stie exact cat va costa doar ca trebuie sa adunati bani sa le faceti pe langa ce o mai fi in cont.
Legea 196/2018
Art 71
(2) Proprietarii membri ai asociației de proprietari au obligația să aprobe un fond de reparații
anual, necesar pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune. Comitetul executiv
fundamentează și prezintă adunării generale suma anuală necesară pentru constituirea sau
completarea fondului de reparații, care se alimentează în avans, în tranșe lunare egale, prevăzute
în lista de plată a cheltuielilor asociației de proprietari. Fondul de reparații este utilizat numai
pentru consolidarea condominiului, reabilitarea termică, creșterea calității ambiental-arhitecturale
a construcțiilor, precum și pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune.
Cu iz de legalitate da, dar perfect, asa, si cu majuscule cum ati scris dvs., consider ca in nici un caz.
Cate asociatii de propr. cunoasteti unde sa se fi procedat astfel, va rog?, cu comitetul care stabileste sumele de plata in sedinta sa de comitet si nu in adunarea generala?

Proprietarii aproba fondul in AG, mai cititi o data va rog ceea ce tocmai ati citat din lege. In Adunarea generala si nu la sedinta de comitet, ca ei nu participa la aceea.
Ori exact fondul nu a fost stabilit, ca suma totala pentru 2025 - s-au prezentat doar niste sume aproximative, ex. intre 10.000 si maxim 20.000 zugravitul unei scari (vedeti vreo diferenta intre 10 si 20?.. "nu, noi n-o sa luam cea mai mare oferta, dar zicem asa ca sa fim acoperiti"...
N-au venit cu nici o oferta la adunarea gen., dar absolut nici una, deci nici o fundamentare.
Interpretarea pe care o dau art. 71 - si eu, si alti administratori sau asociatii cu care am mai discutat - este urmatoarea:
Comitetul executiv al asociației de proprietari nu are dreptul să decidă unilateral cota de contribuție, ci poate propune un anumit nivel al acesteia. Decizia finală trebuie să fie aprobată prin vot în cadrul adunării generale.

Nu poate stabili comitetul, dupa Adunarea generala, acel cuantum fix lunar de fond reparatii (cota) - de altfel asa a fost ani de zile, la asociatia noastra, s-a votat pentru o suma certa la adunarea gen. si nu pentru o lista de deziderate si optiuni de reparatii ulterioare.
Despre cota este intrebarea mea, dar si despre alte asociatii la care cota a stabilit-o comitetul, sa vedem ce mai exista in piata..,,



3 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Bineinteles ca aveti dreptate, sedinta Cex si AG ar fi trebuit sa se desfasoare in aceasta ordine si :

"Comitetul executiv fundamentează și prezintă adunării generale suma anuală necesară pentru constituirea sau completarea fondului de reparații, care se alimentează în avans, în tranșe lunare egale, prevăzute în lista de plată a cheltuielilor asociației de proprietari."

Adica prima data, inainte de AG, in sedinta Cex trebuiau discutate prioritatile de reparat si/sau modernizat, cu o estimare a unei sume generale si a unor necesitati . Textul e clar, prima data fundamentarea si apoi prezentarea in AG.

Dupa aceea se convoca AG si se analizau oportunitatile si se aproba acea suma. Daca suma respectiva se aproba in AG, apoi se putea face calculul acelor transe lunare egale in avans.
Ultima modificare: Miercuri, 28 Mai 2025
Manuela Rășină, administrator
4 din 6 utilizatori consideră
acest răspuns util
Parerilogia este mai tare decât legea.... Indiferența, iresponsabilitatea, neimplicarea, neasumarea de răspunderi față de locuința proprie sunt generale... Sigur că legea Este clară, numai că în teren lucrurile stau extraordinar de prost cum spuneam... Nimeni sau puțin vor să se implice....
Un proces În justiție pe o temă oricât de mică durează ani de zile.... În acest timp blocul se degradează, instalațiile cedează, utilitățile nu pot fi plătite... Dacă aceasta este soluția pentru unii dintre proprietari, dacă vor să rămână în această poziție de cârcoteală, se vor prăbuși odată cu blocul în care trăiesc.... A suspiciona la infinit pe cei puțini care înțeleg că trebuie să aibă grijă de condominiu nu este Calea de a avea o locuință sigură... Singura care este înțelegerea că este vorba de cafea familială, pentru mulți dintre noi bunul cel mai de preț de care dispunem...
Altfel, trei patru ani de procese, timp în care totul se degradează...
Legea e lege, dar dacă așteptăm să se întrunească la milimetru condițiile legale, e de jale...
Multe legi are patria aceasta dar câte dintre ele sunt întocmai și de câți oameni sunt respectate?!!!
Sigur că unii vor să doarmă în corturi... Schimbările climatice îi vor ajuta...

CristinaIChirita a scris:

Fond de reparatii - cota lunara de plata, din listele afisate

Astazi despre fondul de reparatii intreb comunitatea: la adunarea generala din 29 martie a.c. nu s-a hotarat si nici votat o suma certa per apartament, pentru 2, 3 sau 4 cam., dar in luna aprilie au fost incluse in liste niste cote = sume fixe ca fond de reparatii, pentru fiecare tip de apartament, colectabile retroactiv : cu incepere de la luna februarie 2025 (februarie fiind luna afisata in aprilie).

Comitetul executiv a motivat ca s-au decis aceste cote la sedinta de comitet din prima saptamana a lunii aprilie, dupa Ad Gen. S-a afisat un proces-verbal cu aceasta hotarare a lor de cote fond reparatii aferent lunii februarie, sume fixe.
La Adunarea Generala s-a discutat un listoi de reparatii si viitoare cheltuieli comune, pe sume "usor" umflate, cu care majoritatea au fost de acord. Din motivele lor.
Nici administratorul si nici cenzorul, colaboratori externi cu contract, nu au dat un raspuns coerent la solicitarea mea scrisa - daca este legal ca aceasta suma sa fie pretinsa astfel, prin decizie de comitet. In legea 196 am gasit altfel.

Ati mai intalnit o astfel de situatie, la alte asociatii de proprietari?

Multumiri anticipate!




Intrebarea mea este simpla si la subiect:

ati mai intalnit, sau cunoasteti asociatii de proprietari la care cota lunara de fond reparatii sa fie decisa de catre comitetul executiv si NU de catre proprietari in adunarea generala?

Mai nou la noi comitetul o hotaraste lunar, inainte de afisarea listelor.

Va multumesc anticipat pentru igiena comunicarii :)

(chiar de pareri de tot felul, cu dezvoltare epica, nu avem nevoie, aici)

Alte discuții în legătură

Are administratia de locatari voie sa oblige locatarii sa plateasca firma pt renovari interioare? diana2242 diana2242 Buna ziua, As dori sa stiu si eu daca exista vre-o lege care da voie administratorului sa oblige locatarii unui bloc sa varuiasca scara blocului doar din ... (vezi toată discuția)
Fondul de reparatii livache74 livache74 Buna ziua, va rog sa-mi spuneti si mie Fondul de Reparatii cum se incaseaza de la proprietari ?? Este o suma fixa stabilita de AG sau se calculeaza pe numarul ... (vezi toată discuția)
Contestatie suma intretinere Monica G. Monica G. Buna ziua, Intampin urmatoarea situatie: in Adunarea Generala din acest an, s-a aprobat zugravirea scarii si alte reparatii de genul, fara a se specifica ... (vezi toată discuția)