avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 557 soluții astăzi
Forum Activitate CatalinaO

Activitate CatalinaO

2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
O mica observatie. O agentie de turism nu trebuie sa fie obligatiu membra ANAT. O agentie de turism functioneaza doar impreuna cu o licenta de turism, eliberata in conditiile legii de catre Ministerul Turismului. Nu este relevant daca este membra ANAT, fiecare agentie alege daca vrea sau nu sa faca parte din Asociatie.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Agentia de turism este obligata atat prin abrogata Ordonanta 107/1999 cat si prin actuala Ordonanta 2/2018 sa verifice unitatile de cazare, sa ofere alternative in situatia in care serviciile platite nu mai pot fi efectuate sau sa va dea banii inapoi.

[quot]Art. 15
În cazul în care agenţia de turism este nevoită să modifice una dintre prevederile esenţiale ale contractului, aceasta are obligaţia să informeze turistul cu cel puţin 15 zile înainte de data plecării, iar acesta este obligat să comunice agenţiei de turism, în termen de 5 zile de la primirea înştiinţării, hotărârea sa de a opta fie pentru:
a) rezilierea contractului fără plată de penalităţi;
b) acceptarea noilor condiţii ale contractului.
Art. 16
În cazul în care turistul reziliază contractul conform prevederilor art. 15 sau agenţia de turism anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de agenţia de turism;
b) să accepte un pachet de servicii de calitate inferioară, propus de agenţia de turism, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ;
c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
Art. 18
În cazurile menţionate la art. 15 şi 16 turistul are dreptul să solicite agenţiei de turism şi o despăgubire pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu excepţia cazurilor în care:
a) anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane menţionat în contract, iar agenţia de turism a informat turistul în scris, în termenul menţionat în contract, termen care nu poate fi mai mic de 15 zile calendaristice premergătoare datei plecării;
b) anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră, prin acesta înţelegându-se circumstanţe anormale şi imprevizibile, independente de voinţa celui care le invocă, şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările;
c) anularea s-a făcut din vina turistului.
Art. 21
(1) Pentru daunele materiale cauzate de nerespectarea de către agenţia de turism organizatoare a serviciilor cuprinse în contract, responsabilitatea acesteia privind despăgubirea turistului nu poate depăşi de două ori preţul pachetului de servicii turistice înscris în contract.


Cu alte cuvinte, aveti dreptul inclusiv la o despagubire.
Eu va sugerez sa formulati in scris o reclamatie agentie de turism, in baza articolelor de mai sus din Ordonanata 107/1999. O formulare simpla in care povestiti ce s-a intamplat, la final invocati articolele si legea expusa mai sus. Obtineti si un numar de inregistrare, daca nu vor, o trimiteti prin Posta sau Curier cu confirmare de primire..
Daca tot nu vor sa va intelegeti, reclamatie la Protectia Consumatorului si la Ministerul Turismului.
Desigur, va ramane si varianta instantei.

Succes!
Cum as putea sa gasesc o persoana despre care nu stie nimeni nimic de peste 5 ani?
Am incercat prin toate canalele disponibile. Nu are facebook, nu a lasatadresa la nici un vecin o adresa, nici la primarie.
Ce pot sa fac in acest sens? Chiar nu exista nicio portita legala pentru astfel de situatii?
Poate imi dati un sfat, cum as putea sa-l gasesc.
multumesc!
Buna ziua,

Sunt in plin proces de a obtine autorizatie de constructie pentru un spatiu comercial (patiserie circuit inchis, fara vanzare directa) si locuinta personala. In acest sens, mi s-a cerut acordul notarial al vecinilor, numai ca unul din vecini este plecat in strainatate si nimeni nu stie nimic de el.
Ce fac in aceasta situatie?

Va multumesc,
O zi buna!
In urma cu trei ani am cumparat un apartament intr-un ansamblu rezidential. Prin contractul de vanzare-cumparare mi-am asumat plata unei taxe de mentenanta in cuantum de 30 de euro pe luna timp de 99 de ani, in acesti bani intra curatenie(atat in bloc cat si afara), curentul spatiilor comune, paza si supraveghere video.
Serviciile asumate de dezvoltator prin plata acestei taxe nu prea sunt prestate, in sensul ca femeia de serviciu trece din an in paste sa faca curat pe scara, camerele de supraveghere nu functioneaza, becurile arse nu se schimba, etc.
Avand in vedere ca nu exista o asociatie si dezvoltatorul isi asuma aceste servicii, in ce fel as putea sa-l trag la raspundere pentru faptele descrise mai sus?
Am dreptul sa-i solicit un desfasurator al cheltuielilor efectuate din aceste taxe adunate de la toti locatarii? In mod normal suma stransa ar trebui folosita toata in ingrijirea complexului?
De asemenea, la momentul semnarii ne-a vrajit cu anumite servicii aferente complexului, precum:
1. microbuz pana la bulevardul principal, care a functionat pana acum 3 luni.
2. piscina contracost, care momentan este inchisa si nici nu au intentia sa o mai deschida desi a functionat 2 ani;
3. sala de fitness, care la fel este inchisa si ea
Am vreo posibilitate prin care sa-i trag la raspundere pentru faptul ca la momentul achizitionarii apartamentului, mi-au prezentat aceste beneficii ale complexului si pe care acum nu pot sa le mai folosesc. Recunosc faptul ca, ka momentul alegerii apartamentului au contat foarte mult aceste servicii extra de care acum nu mai beneficiez.

va multumesc anticipat!