avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1477 soluții astăzi
Forum Activitate latka

Activitate latka

Pagina 74 din 1144
Articolul 1
(1) Instituțiile medico-legale realizează analizele toxicologice în vederea constatării prezenței sau absenței substanțelor psihoactive în organism sau a alcoolului în sânge a mostrelor biologice recoltate de la persoanele care refuză sau nu pot să se supună testării pentru stabilirea consumului de substanțe psihoactive ori a concentrației de alcool în aerul expirat sau de la persoanele testate cu un mijloc tehnic certificat care a indicat prezența în organism a unor substanțe psihoactive și comunică rezultatul acestora către structurile Poliției Române solicitante în termen de maximum 72 de ore de la momentul finalizării procedurilor de recoltare a mostrelor biologice.
(2) Permisul de conducere retras potrivit dispozițiilor art. 38 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se restituie în baza buletinului de analiză toxicologică prin care s-a stabilit absența în organism a substanțelor psihoactive sau a alcoolului în sânge, după caz, ori la împlinirea termenului de 72 de ore de la momentul finalizării procedurilor de recoltare a mostrelor biologice, dacă nu a fost comunicat un astfel de buletin.
(3) Permisul de conducere reținut, potrivit dispozițiilor art. 111 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare, exclusiv ca urmare a testării cu un mijloc tehnic certificat care a indicat prezența în organism a unor substanțe psihoactive se restituie în baza buletinului de analiză toxicologică prin care s-a stabilit absența în organism a substanțelor psihoactive ori la împlinirea termenului de 72 de ore de la momentul finalizării procedurilor de recoltare a mostrelor biologice, dacă nu a fost comunicat un astfel de buletin.
[ link extern ]

Totusi, ati fost la politie sa solicitati permisul ? Nu vine acasa implicit.
Permisul se restituie la cerere, conform art. 219 din regulamentul de aplicare a OUG 195/2002.
[ link extern ]

Daca ati facut asta si nu a venit dupa aceea un rezulta pozitiv al analizei la politie, va adresati instantei.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Modificarea facuta in codul rutier anul trecut, ce permite sanctionarea dupa vizionarea imaginilor de pe camere video nu a fost facuta pentru depistarea becurilor arse, ci pentru evenimente enumerate explicit in codul rutier, la Articolul 109^2, aliniatul 3. Asta e sensul si sistemul de supraveghere nu e o "jucarie" de vinat conducatori auto.

Sistemul de semnalizare la frinare presupune existenta implicita a 3 becuri, doua laterale si unul sus. Tocmai pentru ca se recunoaste importanta atentionarii din timp a celor din spate, chiar si in cazul unui bec ars. 2 din 3 ofera suficienta informatie, mai ales noaptea cind se aprind cele 2 becuri ramase. 2 arse e un eveniment grav.

mrays99 a scris:


Va dau dreptate, politistul pare sa fie foarte zelos in situatia dvs....huhhh, ce bine ar fi sa fie asa cu toti cei care conduc agresiv, depasesc viteza, etc, traficul ar mult mai linistit si as pune pariu ca s-ar produce mai putine accidente.....insa incercati sa vedeti partea buna a lucrurilor....nu ati fost cel care a cauzat un accident de circulatie din cauza unui bec ars (ex. motivul pentru care este obligatoriu sa iti functioneze cel putin becul fata stanga este de a nu fi confundat cu o motocicleta de conducatorul din sens invers, si sa anticipeze gresit latimea autovehiculului care are aceasta problema, pentru ca exista riscul de a intra in el, mai ales in timpul unei manevre de depasire).

Cum sa nu fie neconcordanta in semnalizarea rutiera !? Din moment ce a doua linie, ce a mai apropiata de sensul de mers e discontinua, conform art. 79 alin.3 obliga conducatorul sa-i respecte semnificatia ("trebuie să respecte semnificația liniei celei mai apropiate în sensul de mers." ).Daca e o sectiune fara nici o intersectie, din momentul intilnirii indicatorului "Depasire interzisa", atunci de unde incepe marcaj linia dubla, dar discontinua pe sensul de mers intra flagrant in contradictie cu semnificatia indicatorului. Prin urmare se incalca art. 30 din OUG 195/2002 :
"Mijloacele de semnalizare rutieră se constituie într-un sistem unitar".

Instanta trebuie sa anuleze PV de contraventie si politia sa amendeze administratorul drumului (prin alt PV), pentru aceasta neconcordanta.
Proba e simpla, planse foto (sau inregistrare video continua, pina se ajunge la dubla linie, cu discontinuitate pe sens de mers, dar fara indicator de terminare zona de depasire interzisa.) cu situatia de fapt.


Cabinet de avocat Liliana Grădinaru a scris:


Nu exista nici neconcordanta in semnallizare rutiera.
Repet: totul depinde de probe.

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Este legala aceasta procedura, din pacate legea serviciului de alimentare cu apa si canalizare e facuta in principiu cam in favoarea operatorului de distributie a acestui serviciu. Asa ca, pina la intrarea in bloc, de la punctul general de distributie pentru condominiu, pierderile de apa se repartizeaza conform legii 196/2018, pe numar de persoane.
Apometrele individuale sunt considerate conform normei metrologice ca fiind repartitoare de costuri. Daca ati avea contract direct cu furnizorul de apa, in conditiile lui tehnice si factura individuala, atunci ar fi altceva.
Mai jos aveti link-uri la normele legale in cauza :
[ link extern ]
[ link extern ]
[ link extern ]
Banca nu ia comision proprietarului, ci persoanei juridice asociatia, cea care a facut contractul prost. Asociatia poate negocia un comision general de administrare lunara a contului si atunci suma care se repartizeaza fiecarui proprietar, conform legii 196/2018, pe cota parte indiviza, e de ordinul banilor, sub 1 RON.

Articolul 142
Beneficiarul plății suportă prețul perceput de prestatorul său de servicii de plată, iar plătitorul suportă prețul perceput de prestatorul său de servicii de plată atunci când operațiunile de plată sunt efectuate în interiorul Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European și atât prestatorul de servicii de plată al plătitorului, cât și cel al beneficiarului plății sau prestatorul de servicii de plată unic din cadrul operațiunii de plată se află pe teritoriul acesteia/acestuia.
instrument de plată.
Articolul 144
Se interzice beneficiarului plății să solicite plătitorului un preț suplimentar sau orice fel de comisioane pentru utilizarea unui anumit instrument de plată.
[ link extern ]

Beneficiarul platii = Asociatia de proprietari
Daca depuneti plingere contraventionala impotriva PV de contraventie, suma platita ca amenda se poate recupera daca depuneti la administratia financiara de la primaria de care apartineti o cerere insotita de o copie a hotaririi din instanta favorabila dvs. si legalizata ca definitiva. Asta conform codului de procedura fiscala.
Motivul anularii PV este articolul 79 alin. 3 din regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 :
Articolul 79
(3) În cazul marcajului longitudinal format dintr-o linie continuă și una discontinuă alăturate, conducătorul de vehicul trebuie să respecte semnificația liniei celei mai apropiate în sensul de mers.
[ link extern ]
Daca dvs. probati foto existenta acelui marcaj, cu linia discontinua care vi se adreseaza, iar politia nu poate proba existenta unei linii dublu continue (asa cum e scris in PV) , atunci puteti cere anularea PV, pe baza acelui marcaj dublu cu linie discontinua pe partea dvs. ce arata ca nu ati incalcat regulile privind depasirea, fapt pentru care v-a fost suspendat permisul.
Iar valabilitatea indicatorului de depasire interzise :
1. Intra in contradictie cu semnificatia marcajului, care trebuia sa fie de linie continua pe sensul de mers.
2. E posibil sa-si fi pierdut semnificatia, daca exista o intersectie anterioara.

Iar art. 30 din OUG 195/2002 spune si mai clar ca trebuie sa existe o concordanta :
Articolul 30
(2) Mijloacele de semnalizare rutieră se constituie într-un sistem unitar, se realizează și se instalează conform standardelor și reglementărilor tehnice specifice în vigoare, astfel încât să fie observate cu ușurință și de la o distanță adecvată, atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte, de cei cărora li se adresează și trebuie să fie în deplină concordanță între ele, precum și într-o stare tehnică de funcționare corespunzătoare.
[ link extern ]
Nu exista concordanta intre indicator si marcaj, deci nu e un sistem unitar de smnalizare rutiera acolo, drept care PV de contraventie trebuie anulat.
Exista sanse de a anula PV de contraventie:
- depuneti in dublu exemplar, ca proba, odata cu plingerea contraventionala, fotografii format mare ale acelei portiuni mentionata de dvs., cu linie discontinua (doar) pe sensul in care ati intrat in depasire si sustineti in textul plingerii ca asa arata zona incriminata, fapt pentru care ati facut si mentiune in PV
- politia a sustinut in PV ca ati facut depasirea pe zona cu "marcaj longitudinal dublu continuu", cereti sa probeze aspectul respectiv unde se gaseste acel marcaj dublu continuu, dvs. depunind probe care arata altceva ; faptul ca zona indicata incorect e cu linie simpla continua, nu poate constitui proba, din moment ce a sustinut altceva in textul din PV (simplu nu e acelasi lucru cu dublu)
Nu e ceva diferit, actele de vinzare cumparare sunt aceleasi (fie ca e persoana fizica sau juridica), in 5 exemplare si toate cerintele le gasiti la DRPCIV :
[ link extern ]
iar modelul de doscument aici :
[ link extern ]
7 din 7 utilizatori consideră
acest răspuns util
As zice ca e un abuz (nu stiu ce bec e in cauza), de regula deficientele grave se stabilesc la un control mixt de catre reprezentantii RAR, insotiti de politie (art. 179 din regulament), nu decide politistul, sau la inspectia tehnica. In codul rutier, spune ca poti circula noaptea pe drumul public, chiar si cu becuri arse :
Articolul 114
(4) Pe timpul nopții sau în condiții de vizibilitate redusă autovehiculele, tractoarele agricole sau forestiere ori remorcile cu deficiențe la sistemul de iluminare și semnalizare luminoasă nu pot fi conduse sau remorcate fără a avea în funcțiune pe partea stânga, în față o lumină de întâlnire și în spate una de poziție.
[ link extern ]
Daca nu e ars becul din stinga fata si ai pe spate macar o lumina de pozitie, inseamna ca indeplinesti minima conditie. E o deficienta, dar nu una grava.
Articolul 179
(4) În cazul depistării în trafic a unui vehicul care prezintă deficiențe tehnice la mecanismul de direcție, la sistemul de frânare, care emite noxe poluante ori zgomote peste limitele legal admise sau care circulă având lumină farurilor nereglată corespunzător, reprezentanții autorităților abilitate menționează despre acestea într-o notă tehnică de constatare ce se anexează procesului-verbal de constatare a contravenției încheiat de către polițistul rutier.

Dealtfel, in OUG 195/2002, legat de retinerea certificatului de inmatriculare, scrie ca motivele retinerii in cazul sistemului de iluminat pot fi :
Articolul 112
(1) Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia se reține de către poliția rutieră în următoarele cazuri:
.....................................
c) vehiculul circulă noaptea fără faruri sau lămpi de semnalizare, dispozitivele de iluminare și semnalizare luminoase, mijloacele fluorescent-reflectorizante, prevăzute în normele tehnice în vigoare;
d) vehiculul circulă cu deficiențe majore sau periculoase la sistemele de iluminare-semnalizare sau cu alte dispozitive decât cele omologate;

In opinia mea, ar insemna sa nu ai deloc lumini, sau sa ai niste modificari tehnice periculoase.

Legat de ce poate constata politia, prin prelucrarea imaginilor de pe camere, tot in codul rutier scrie:
Articolul 109^2
(1) Poliția Română are dreptul de a prelucra, în condițiile prezentei ordonanțe de urgență, datele de monitorizare a traficului rutier, colectate de administratorii drumurilor publice de interes județean și local cu ajutorul unor mijloace tehnice instalate pe drumurile pe care le administrează.
(2) Poliția Română primește de la administratorii drumurilor publice de interes județean și local, automat, prin intermediul unor sisteme de comunicații securizate, semnalări și datele de monitorizare a traficului aferente acestora care privesc posibila:
a) încălcare a normelor de circulație pe drumurile publice;
b) prezență în trafic a unor vehicule supuse confiscării, căutate potrivit legii, sau care pot fi utilizate ca probă într-o procedură judiciară.
(3) Posibila încălcare a normelor de circulație pe drumurile publice vizează:
a) limita maximă admisă de viteză pentru categoria de vehicul pe un anumit sector de drum;
b) interdicția sau restricția de a conduce un vehicul pe o bandă a sensului de deplasare;
c) semnificația culorii roșii a semaforului;
d) trecerea la nivel cu calea ferată;
e) interdicția de a adopta un comportament agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice;
f) depășirea coloanelor de vehicule oprite la culoarea roșie a semaforului sau la trecerile la nivel cu calea ferată.
[ link extern ]
Nu zice de constatarea tehnica a unui bec ars, ci de contraventii de alta natura.