avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 433 soluții astăzi
Forum Activitate dpacks

Activitate dpacks

Buna ziua
Am inceput sa lucrez (sunt PFA) cu un client nou din ianuarie 2023 si am emis mai multe facturi lunare de atunci. Am omis din lipsa de timp insa sa fac un contract cu el (trebuie sa redactez un contract in engleza).

Pot sa intru in legalitate cu un contract care sa acopere si facturile emise pana acum? Adica sa scriu in contract ca e valabil retroactiv de la 1 ianuarie 2023, desi e semnat luna asta?

multumesc.
Buna ziua, stiu ca termenul de plata ca PFA a obligatiilor fiscale (impozitul de 10%, CAS si CASS) este data de 25 mai.

Exista o perioada de gratie inainte de masura de proprire a conturilor? In caz ca nu reusesc sa achit la timp, cand pot sa ma astept sa mi se propreasca conturile?
Ca si pensionar care da in chirie pe baza de contract o locuinta, la depunerea declaratiei unice se iau in calcul si veniturile din pensie sau doar cele din chirii?
In sursa din care ma informez am vazut ca nu se iau in calcul veniturile din salarii dar nu am vazut despre pensii sa scrie in mod expres nimic.

Ma intereseaza sa nu depaseasca plafonul minim de 12 salarii brute pe an (care implica obligativitate de plata contributii la sanatate). Veniturile din chirii nu depasesc, insa daca se ia in considerare si pensia la venituri depasesc.
Buna ziua, am un PFA cu domeniul de activitate 6201 - realizarea de software la comanda.
Am cumparat un laptop pentru care am primit factura pe persoana fizica, pe care il voi folosi in munca pe care o prestez ca PFA. Pot sa deduc aceasta cheltuiala pe PFA, sau ar fi trebuit sa il cumpar cu factura pe PFA ca sa o pot deduce?
Răspuns la discuția Deducere chirie sediu social
Buna seara, multumesc mult pentru raspunsul detaliat.

Daca declar in acest caz sediu cu activitate, acest lucru trece automat portiunea de apartament inchiriata in categoria nerezidential (ca si cand as declara punct de lucru la sediu social)?
Sau ca sa formulez altfel, sediu cu activitate e acelasi lucru cu punct de lucru ?
Buna ziua,
am un PFA fara punct de lucru declarat (programator), si un contract de chirie intre PFA si o persoana fizica pentru inchirierea in favoarea PFA a 2 camere dintr-un apartament de 3 camere, cu destinatia sediu social (la care nu se desfasoara activitate) al PFA.
Intrebarea este daca pot in baza acestui contract sa imi deduc chiria (nu deduc cheltuieli cu utilitati) la calcularea impozitului pe venit, si daca acest lucru trece apartamentul in alta categorie de impozit (stiu daca daca decontez utilitatile, impozitul pe cladire se calculeaza altfel).
M-ar interesa un raspuns argumentat cu puncte din lege. In lege am vazut doar mentiuni legate de deducerea cheltuielilor cu utilitatile, nimic legat de chiria pentru sediul social.
Discuție PFA in chirie
Buna ziua, doresc sa trec sediul social (fara punct de lucru) al PFA pe adresa la care locuiesc in chirie. Intre PFA si proprietar este incheiat un contract de inchiriere, chiria fiind pusa la cheltuieli pe PFA.
Plata utilitatilor nu se trece pe PFA.

Cum i se calculeaza impozitul pe locuinta proprietarului in aceste conditii?
Sunt in litigiu cu un produs cumparat de mine de pe un site in limba romana care livreaza produsele din Ungaria. Agentul comercial este deci o firma inregistrata in Ungaria, Debrecen.
Am returnat produsul prin curier pentru o problema de neconformitate, insa au trecut 2 luni si dupa ultimul mesaj in care spuneau "Saptamana viitoare trimitem" au trecut aproape 4 saptamani si nu imi mai raspund. Ce posibilitati legale am pentru a imi recupera prejudiciul? Imi inchipui ca Protectia consumatorului nu are jurisdictie in aceasta speta. Nu stiu maghiara si nu am cum sa ma adresez protectiei consumatorului din Ungaria. Am vreo sansa cu Politia Romana sau alta institutie din Romania?
Buna ziua,
am achizitionat dintr-un magazin online o scula electrica . Am primit un produs care a fost expus in showroom si prezenta julituri o eticheta de pret decolorata de expunerea la soare (semn ca a stat pe raft vreme indelungata) si o indoitura care scadea precizia sculei, facand-o practic inutilizabila pentru ce imi trebuia mie. Pozitia magazinului este ca produsul expus in showroom este tot produs nou.

Intrebarea mea este daca exista o prevedere legala care sa impiedice un magazin online sa vanda un produs expus pe raft, sau macar sa il oblige sa specifice starea produsului.

Am facut retur insa firma refuza sa imi plateasca transportul de retur (38lei), pe motiv ca pe site-ul lor e specificat ca pentru garantie consumatorul suporta costurile de expediere.

Ori eu am cumparat un produs cu defect, nu consider ca e corect sa suport vreun cost pentru ca nu am primit ceea ce trebuia sa primesc.

Este vreo lege care sa imi dea dreptate in cazul expus mai sus?
Multumesc de raspuns, cuantumul il cunosc, nu stiu daca se poate trece de la un sistem de impozitare la altul. Am o informatie nesigura cum ca trebuie sa ramai o perioada minima la un sistem de impozitare pana cand poti sa treci la alt sistem de impozitare.