avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 910 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Forum Activitate Urduban Dumitru

Activitate Urduban Dumitru

Amice, legea 196 nu face nicio excepție de la plata cheltuielilor ce se stabilesc pe baza cotei părții INDIVIZE! Asociația de proprietari poate hotărî în adunarea generală doar scutirea respectivelor de la plata energiei necesare funcționării liftului... Altfel, plătesc pentru mentenanța liftului, service, reparații, înlocuire etc

ynocentta a scris:

Spatiile comerciale de la parterul si mezaninul imobilului de locuit in comun chiar daca au intrare separata au mai multe spatii si suprafete comune cu blocul, cu apartamentele locuite.
Acel spatiu comercial este sub acelasi acoperis, aceeasi terasa,
Are un subsol care detine intraega infrastructura de alimentare utilitati si deversare ape menajere

Spatiile comerciale fac parte integranta din condominiu,au fatada comuna, peretii exteriori.,.astfel ca trebuie sa participe la cheltuielile asociatiei conform suprafetei utile a acestora.
Dar proprietarii pot avea pe casa scarii un lift, un interfon, instalatii electrice pe care proprietarii spatiilor comerciale nu le folosesc si nu sunt proprietari ai acestor instalatii.
De aceea este bine sa nu calculati cotele indivize si sa repartizati cheltuielile pe suparafat utila a fiecaruia.
Reparatia liftului, de exemplu o impartiti numai la apartamentele locuite (pe suparafat utila), iar hidroizolatia terasei o repartizati atat pe apartamente cat si pe spatiile comerciale conform suprafetei utile a fiecaruia.
La fel salariul administratorului (pe apartamente + spatii comerciale) pe cand salariul femeii de serviciu numai pe apartamente (suprafata utila a apartmentelor)


Se includ și suprafețele spațiilor cu altă destinație de la parter, întrucât pe baza cotei indivize toți proprietarii, inclusiv cei de la parter, plătesc cheltuielile aferente toate părți individuale la fel ca orice alt proprietar... Sigur că, dacă au contoare separate la gaze, la electricitate, la gunoi...ACESTEA, DOAR ACESTEA ȘI LE GESTIONEAZĂ CUM VOR EI....
CELELALTE, REZULTATE DIN CALCULELE CE SE FAC PENTRU CHELTUIELILE CU SPAȚIILE COMUNE, SE CALCULEAZĂ ȘI SE PLĂTESC LA ASOCIAȚIA DE PROPRIETARI..... salarii personal asociație, căldura pe spații comune, energia termică aferentă conductelor verticale care traversează spațiile în cauză, lumina pe scări....

M_P a scris:

Cum se calculează Cota parte indiviza la un bloc care are unități comerciale la parter. Blocul are 3 scări iar unitățile comerciale sunt la parter. Se ia in calcul SUT si suprafața comerciala? sau numai strict apartamentele ? Se pune si uscătoria sau casa liftului in acest calcul?

Este aceeași prefectură și aceeași sula.... Cei de la parter sunt proprietarii în condominiu... DACĂ VOR SĂ DEVINĂ PROPRIETAR MEMBRI ASOCIAȚI( SĂ POATĂ PARTICIPA LA ADUNAREA GENERALĂ, SĂ DEA DELEGAȚIE DE REPREZENTARE, SĂ POATĂ VOTA, SĂ POATĂ SĂ FIE ALEȘI ÎN COMITET ETC.) SEMNEAZĂ ȘI EI ACORDUL DE ASOCIERE... ALTFEL, RĂMÂN CU STATUTUL DE SIMPLU PROPRIETAR .... PLĂTESC TOATE CHELTUIELILE CE SE STABILESC PE BAZA COTEI PĂRȚII INDIVIZE, CU EXCEPȚIA SITUAȚIEI ÎN CARE AU CONTOARE SEPARATE PENTRU GAZE, LUMINĂ, GUNOI, APĂ..... NU SE POATE SĂ TRĂIEȘTI ÎNTR UN CONDOMINIU, SUB UN REGIM DE PROPRIETATE FORȚATĂ CUM ÎI SPUNE LEGEA 196, DAR SĂ AI PRIVILEGII, SĂ NU PLĂTEȘTI CEEA CE IMPUNE LEGEA...


elga50 a scris:

Revin si intreb:
- acest calcul de cota-parte indiviza va trebuie pentru acordul de asociere sau pentru calcule?
Este important raspunsul ca si raspunsurile la intrebarile anterioare.

Vai di mini și di mini...
da, matali nu vezi că blocul si preabușești, bre.. . trebuie reparații etc....pi șe lume traiasti?!!!!

CristinaIChirita a scris:

Da, am participat.
Am si votat, nu am fost de acord cu toate exagerarile cu care a venit noul comitet.

In continuarea nelamuririi de luna trecuta, luna aceasta a mai venit una: un fond de reparatii pe scara de 5 ori mai mare decat cel de luna trecuta (!!). Este legal asa ceva? De la 31,75 lei pt martie a devenit 160,25 lei pt aprilie.

NU exista un total al cheltuielilor previzionate pentru anul 2025, iar la Ad Gen s-a votat pentru niste sume "maxime" - maxime-maxime, dar incerte pana la data efectuarii reparatiilor ! (ex. maxim 20.000 lei zugravitul unei scari.)

Mai jos aveti explicatia primita de la presedintele de comitet, chiar astazi :

"referitor la solicitarile dumneavoastra trimise prin aplicatia e-bloc si inregistrate sub nr. Tichet X322694, va aducem urmatoarele lamuriri: fondul de reparatii aferent anului 2025 pentru nevoile Asociatiei de Proprietari Bl. EM5 a fost stabilit si adoptat de Adunarea generala reconvocata din data de 29 martie 2025, adunarea generala la care ati participat. Ce nu s-a stabilit in cadrul Adunarii generale este modalitatea de strangere a fondului. Acest lucru a fost stabilit de Comitetul Executiv prin deciziile emise anteriror datei de 29 martie 2025. Pentru lunile de iarna (cand avem de plata si contravaloarea caldurii) am stabilit sa strangem o suma mica (500 lei) urmand ca ea sa creasca in lunile de vara (fara plata contravalorii caldurii). Acesta este motivul pentru care apar sumele diferite pentru fondul de reparatii."

Or, este un fals indubitabil ce afirma dansul, fondul aferent anului 2025 NU s-a stabilit intr-un cuantum anume sau suma totala, ca urmare nici nu s-a votat astfel.
Doar s-au bifat / votat niste (toate) reparatiile posibile: inlocuit de robineti de gaz la 6 scari, inlocuit tablouri electrice la 6 scari (nu sunt defecte nici unele, nici altele, sa ne-ntelegem), mentenanta de la Energoinstal de care clar nu e nevoie, caci s-a facut un megacontract cu firma asta si detectoarele de gaz montate de ei sunt noi, abia montate...,,. cam asa: pct. 1 - se aproba 20000 lei maxim zugravit, pct. 2 - se aproba


Din Legea 196 reiese ca orice decizie privitoare la colectarea fd de reparatii se ia doar in Adunarea generala - cuantum si perioada. Nu de catre comitet si inainte de Ad. generala !

Alte pareri sunt, va rog?

Cu multumiri anticipate!





2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu este chiar ilegal.... Obligativitatea montării de repartitoare individuale de costuri pentru căldură a tot fost amânată din anul 2005.... Motivul?!
Cârcoteala câtorva din asociația de proprietari, părerologia fără fundament, slăbiciunea comitetului executiv, dar și sfidarea legii au făcut ca lucrurile să stagneze, să nu se instaleze asemenea repartitoare, cu consecința că, deși este ilegal, dreptul unui proprietar de a alege cât și cum să se încălzească, cât și cum să cheltuiască resursele de care dispune sunt încălcate sistematic de 20 de ani de zile.... M-am confruntat cu așa ceva...
Repartitoare de căldură nu sunt o invenție românească, o prostie, o inutilitate cum susțin niște cârcotași de joasă speță, ele funcționează în țările care se respectă, acolo au fost inventate... Acolo omul are posibilitatea să consume dacă și cât dorește....
Să vedem dacă noul termen limită pentru montarea repartitoarelor care este 31 decembrie 2025 va funcționa...
Din punctul meu de vedere, așa cum am transmis de nenumărate ori și primăriei București, aș tăia subvenția de căldură pentru acele asociații care nu au montate repartitoare de căldură...
Este o aberație ca să nu se închidă caloriferele în zilele și în perioadele când afară este cald, să se deschidă ferestrele pentru a se răcori apartamentul în timpul iernii, irosindu se astfel banii noștri, este o neghiobie ca un bloc reabilitat să primească subvenție de căldură după ce primăria deja a cheltuit o sumă importantă de bani pentru îmbunătățirea randamentului termic...
Sunt proprietari care nu locuiesc în apartamente și sunt obligați să suporte totuși căldura de care nu au nevoie... Atenție, apartamentele asigură ambientul necesar prin aportul conductelor care traversează etajele, deci nu se pune problema ca cineva să fie afectat de faptul că un apartament Nu este încălzit...
Este o rușine ce se întâmplă, dar nu este singurul domeniu în care lucrurile sunt anapoda!
2 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Mare grădina...vai mama noastră...
GDPR, e una iar destrăbălarea, sfidarea, bătaia de joc e alta....
La o scară mai mare, suntem permanent urmăriți de camere în orice loc ne am aflat pe planeta asta inclusiv pe meleagurile astea nepăstuite, dar atunci când căutăm să ne civilizăm, să ne apărăm... Invocăm GDPR....

anatiti a scris:

E vinovat si presedintele conform gdpr


Ziua bună,
Referitor la modalitățile în care trebuie anunțată /convocată o adunare generală, este de salutat votul pozitiv din Senat și iminentă aprobare de către camera deputaților, astfel încât ANUNȚAREA/DOVADA ANUNȚĂRII SĂ SE POATĂ FACE INCLUSIV PRIN EMAIL ȘI ALTE MIJLOACE ELECTRONICE....
Legat de aceasta, un prieten, președinte hazliu al unei asociații, apreciază ca divizor e schimbarea de mai sus, afirmând că el are o procedură sui generis, scoasă din burtă.... El trimite DECLARAȚII, tip formular proprietarilor prin care anunță convocarea, DAR, ÎN ACELAȘI TIMP, CONSEMNEAZĂ ȘI CĂ RESPECTIVII SUNT DE ACORD CU TOT CEEA CE VA HOTĂRÎ ADUNAREA GENERALĂ....!!!!
Nu este neapărat o prostie procedura, dar ordinea de zi a adunării generale .... Aceasta se poate completa cu alte probleme și subiecte, pot apărea cu totul alte hotărâri decât cele comunicate în prealabil proprietarilor.... ceea ce poate genera neînțelegeri etc
Trebuie avut în vedere că hotărârile adunării generale sunt obligatorii, ele se iau și se aprobă de către cei prezenți fizic sau prin reprezentare etc.
Acordul de voință referitor la probleme punctuale, urgente, se poate lua atunci când este nevoie și pentru ceea ce este nevoie, iar acesta nu are nicio legătură cu condițiile de convocare și desfășurare a adunărilor generale....
O zi buna tuturor!
Montare conductă separată de gaze la bloc
Ziua bună,
Adunarea generală a asociației a hotărât că proprietarii care doresc își pot monta o conductă separată de gaze pentru în scopul instalării de centrale termice de apartament...aplicabile sunt art.48 al. 1-3, art.49 al.4...evident și art.50....
Întrebare: Prin prisma articolului 51, este oare nevoie de acordul a două treimi din numărul total al proprietarilor pentru montarea unei asemenea conducte separată de gaz....?
Articolul 51 spune că" adunarea generală a asociației de proprietari hotărăște, CU ACORDUL A DOUĂ TREIMI DIN NUMĂRUL TOTAL AL PROPRIETARILOR DIN CONDOMINIU, asupra oricărei acțiuni vizând modernizarea condominiului, cum ar fi transformarea unuia sau mai multor elemente de echipament existent aparținând imobilului respectiv, adăugarea de elemente noi, amenajarea corpurilor de clădiri destinate folosinței comune... cu condiția ca ea să fie conformă destinației condominiului,cu respectarea legislației în vigoare....".
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Păi.... În primul rând puteți participa la toate ședințele de comitet,personal....
Puteți, de asemenea, să cereți registrul în care s au consemnat procesele verbale ale ședințelor de comitet...
Intrând mai adânc în norme, în obligații ale tuturor proprietarilor, ar fi interesat de știut dacă sunteți membru asociat al asociației... Dacă ați semnat acordul de asociere și statutul asociației.... De asemenea, dacă ați participat la vreo adunare generală, dacă ați avut păreri și contribuții legate de condominiul în care se află casa dumneavoastră... Dacă v -ați oferit să contribuiți la bunul mers al asociației.... Dacă vi s a cerut sau dacă personal m ați oferit să fiți membru al comitetului etc...
Pretenții are toată lumea....
Prin prisma acestor nici observații puteți să găsiți și răspunsul la problema care vă frământ....

flory_mr a scris:

Și în noua Lege nr. 196/2018, dar și în ne-abrogata Lege nr. 230/2007 (și în H.G. nr. 1588/2007) există stipulată obligația de a afișa la Avizierele scărilor din orice Asociație de Proprietari deciziile Comitetului Executiv. Multe ședințe ale Comitetului Executiv fiind lunare, ar trebui afișate la Aviziere minim 12 decizii pe an !
Citez obligația aflată în H.G. nr. 1588/2007, alin.(3): „Deciziile Comitetului Executiv se consemnează în registrul de decizii al Comitetului Executiv și se afișează la Avizier.”
Dar noua Lege nr. 196/2018 e și mai explicită decât legea veche (încă ne-abrogată):
Art.55 - (3) Ședințele Comitetului Executiv se țin cel puțin o dată pe lună, și se convoacă pe bază de Tabel Convocator, de președintele Asociației de Proprietari sau de jumătate plus unu din numărul membrilor săi, cu cel puțin 5 zile înainte de data stabilită pentru ședință.
(4) Deciziile Comitetului Executiv se consemnează în registrul unic de procese-verbale al Asociației de Proprietari și SE SEMNEAZĂ DE TOȚI MEMBRII PREZENȚI, PRECUM ȘI DE CĂTRE CENZOR ȘI SE AFIȘEAZĂ LA AVIZIER ÎN TERMEN DE 3 ZILE DE LA DATA ȘEDINȚEI COMITETULUI EXECUTIV.
(5) Administratorul, precum și cenzorul sau membrii comisiei de cenzori, chiar dacă sunt proprietari, nu pot fi membri ai Comitetului Executiv al Asociației de Proprietari.

Cum procedăm dacă în cadrul Asociației noastre nu s-a afișat niciodată la Avizierele celor 28 de scări, nicio decizie a Comitetului Executiv ?
Eu zic că dacă n-am fost înștiințați de toate deciziile Comitetului Executiv, avem dreptul să cerem în Instanță Nulitatea Absolută a acestor decizii care e obligatoriu să fie publice la Avizierele tuturor scărilor, pentru a putea fi aplicabile și legale !
Nu poți da decizii obligatorii pe ascuns, fără a le arăta tuturor proprietarilor, cel puțin prin afișarea lor la Avizierele tuturor scărilor dintr-o Asociație de Proprietari !