Urduban Dumitru a scris:
Franț,
Comitetul este format dintr un număr de 3 - 5 PROPRIETARI MEMBRI ASOCIAȚI....
DECI, UN NUMĂR IMPAR....IMPAR....CE NU ÎȚI ESTE CLAR... ?!!!!!
PREȘEDINTELE ESTE UNUL DINTRE CEI TREI SAU CINCI ALEȘI ÎN ADUNAREA GENERALĂ! Doar în subsidiar, eventual, președintele poate fi ales strict pentru această funcție... Dar, în mod cert, el este unul dintre cei trei sau cinci membri aleși de adunare generală pentru a face parte din comitet!
Dixit!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Parcă ți-a mai spus cineva că „Franț” să-i spui tatălui tău ?
Înțeleg că faci parte din categoria celor care citesc dar nu înțeleg ce citesc. Președintele asociației de proprietari face parte din comitetul executiv, dar ca președinte al asociației de proprietari nu ca membru al comitetului executiv. Numărul membrilor comitetului executiv este un număr par, nu mai pare de patru, deci pot fi 2 sau 4. Asta spune și art. 46 alin. 1 și art. 54 alin. 2 din legea nr. 196/2018:
[ link extern ]
Potrivit art. 56 alin. 1 și alin. 2 din legea nr. 196/2018,
„(1) Președintele asociației de proprietari este candidatul, membru al asociației de proprietari, ales prin voința sa și a jumătate plus unu din numărul proprietarilor prezenți în cadrul adunării generale. Președintele poate delega, pentru cel mult 90 de zile pe an, atribuțiile sale unui membru al comitetului executiv, fără a fi exonerat de răspundere juridică”
Deci președintele asociației de proprietari nu este ales în subsidiar pe această funcție !
Hotarâre nr. 1657/2022 din 01.07.2022 pronunțată de Tribunalul București, cod RJ g88g27d64 ([ link extern ] )
Analizând apelul formulat, Tribunalul reţine următoarele:
În legătură cu continuarea exercitării atribuţiilor funcţiei de preşedinte de către preşedintele demisionar, de a cărei demisie s-a luat act, se reţine că raţionamentul juridic al prime instanţe este corect. Legea nr. 196/2018 nu prevede în sensul susţinut de apelantă, iar prevederile art. 54 alin. (1) și art. 55 alin. (8) din Legea nr. 196/2018 reglementează situaţia specială a demisiei unui membru al comitetului executiv, aşa încât nu se pot aplica situaţiei demisiei preşedintelui.
Sunteți în eroare pentru că presedintele asociației de proprietari nu este ales dintre membri cex. ca în vechiul act normativ respectiv legea 230/2007, care prevedea la art. 21 alin. 3:
„Preşedintele asociaţiei de proprietari este fie candidatul care va obţine cel mai mare număr de voturi la alegerea membrilor comitetului executiv, fie oricare alt membru al comitetului executiv ales prin voinţa sa şi a majorităţii proprietarilor din cadrul adunării generale”
Potrivit art. 56 alin. 1 și alin. 2 din actualul act normativ,, respectiv legea nr. 196/2018,
„(1) Președintele asociației de proprietari este candidatul, membru al asociației de proprietari, ales prin voința sa și a jumătate plus unu din numărul proprietarilor prezenți în cadrul adunării generale. Președintele poate delega, pentru cel mult 90 de zile pe an, atribuțiile sale unui membru al comitetului executiv, fără a fi exonerat de răspundere juridică”
(2) În caz de încetare a mandatului președintelui înainte de termen, comitetul executiv convoacă, în termen de 5 zile de la încetarea mandatului, o adunare generală pentru alegerea unui nou președinte.
Din textul art. 54 alin, 1 și alin. 2 din legea nr. 196/2018 rezultă fără echivoc că președintele asociației de proprietarii este MEMBRU DE DREPT al comitetului executiv, NU MEMBRU ALES;
(1) Membrii comitetului executiv sunt desemnați de către adunarea generală a asociației de proprietari, dintre membrii asociației de proprietari.
(2) Comitetul executiv este format din președintele asociației și un număr par de membri, nu mai mare de patru, astfel încât numărul membrilor comitetului executiv nu poate fi mai mare de cinci”.
În lumina celor de mai sus, art. 55 alin. 8 nu poate fi interpretat în sensul exercitării atribuțiilor prevăzute la art. 57 de către președintelui demisionar până la data alegerii unui nou președinte al asociației de proprietari, ci exclusiv în sensul exercitării atribuțiilor prevăzute la art. 55 de către membrul cex, ales ca membru cex. (dintre cei patru, sau doi) , până la data alegerii unui nou membru cex. în locul celui demisionar:
„În cazul demisiei unui membru al comitetului executiv al asociației de proprietari, membrul demisionar își exercită toate atribuțiile și răspunderile până la data alegerii unui nou membru al comitetului executiv în locul acestuia”.
Buna ziua
Da, trebuie ramaneti in functie pana la alegerea unui nou presedinte. Conform legii 196/2018, art. 55, alin 8, in cazul demisiei unui membru al comitetului executiv al asociației de proprietari, membrul demisionar își exercită toate atribuțiile și răspunderile până la data alegerii unui nou membru al comitetului executiv în locul acestuia.
Tot conform legii 196/2018, in caz de încetare a mandatului președintelui înainte de termen, comitetul executiv convoacă, în termen de 5 zile de la încetarea mandatului, o adunare generală pentru alegerea unui nou președinte.
Cum să nu fie?!? Președintele este membru CEX, orice dispoziție privind membrii CEX se referă și la el.
Spatiile comerciale de la parterul si mezaninul imobilului de locuit in comun chiar daca au intrare separata au mai multe spatii si suprafete comune cu blocul, cu apartamentele locuite.
Acel spatiu comercial este sub acelasi acoperis, aceeasi terasa,
Are un subsol care detine intraega infrastructura de alimentare utilitati si deversare ape menajere
Spatiile comerciale fac parte integranta din condominiu,au fatada comuna, peretii exteriori.,.astfel ca trebuie sa participe la cheltuielile asociatiei conform suprafetei utile a acestora.
Dar proprietarii pot avea pe casa scarii un lift, un interfon, instalatii electrice pe care proprietarii spatiilor comerciale nu le folosesc si nu sunt proprietari ai acestor instalatii.
De aceea este bine sa nu calculati cotele indivize si sa repartizati cheltuielile pe suparafat utila a fiecaruia.
Reparatia liftului, de exemplu o impartiti numai la apartamentele locuite (pe suparafat utila), iar hidroizolatia terasei o repartizati atat pe apartamente cat si pe spatiile comerciale conform suprafetei utile a fiecaruia.
La fel salariul administratorului (pe apartamente + spatii comerciale) pe cand salariul femeii de serviciu numai pe apartamente (suprafata utila a apartmentelor)
Cum se calculează Cota parte indiviza la un bloc care are unități comerciale la parter. Blocul are 3 scări iar unitățile comerciale sunt la parter. Se ia in calcul SUT si suprafața comerciala? sau numai strict apartamentele ? Se pune si uscătoria sau casa liftului in acest calcul?
Revin si intreb:
- acest calcul de cota-parte indiviza va trebuie pentru acordul de asociere sau pentru calcule?
Este important raspunsul ca si raspunsurile la intrebarile anterioare.
Da, am participat.
Am si votat, nu am fost de acord cu toate exagerarile cu care a venit noul comitet.
In continuarea nelamuririi de luna trecuta, luna aceasta a mai venit una: un fond de reparatii pe scara de 5 ori mai mare decat cel de luna trecuta (!!). Este legal asa ceva? De la 31,75 lei pt martie a devenit 160,25 lei pt aprilie.
NU exista un total al cheltuielilor previzionate pentru anul 2025, iar la Ad Gen s-a votat pentru niste sume "maxime" - maxime-maxime, dar incerte pana la data efectuarii reparatiilor ! (ex. maxim 20.000 lei zugravitul unei scari.)
Mai jos aveti explicatia primita de la presedintele de comitet, chiar astazi :
"referitor la solicitarile dumneavoastra trimise prin aplicatia e-bloc si inregistrate sub nr. Tichet X322694, va aducem urmatoarele lamuriri: fondul de reparatii aferent anului 2025 pentru nevoile Asociatiei de Proprietari Bl. EM5 a fost stabilit si adoptat de Adunarea generala reconvocata din data de 29 martie 2025, adunarea generala la care ati participat. Ce nu s-a stabilit in cadrul Adunarii generale este modalitatea de strangere a fondului. Acest lucru a fost stabilit de Comitetul Executiv prin deciziile emise anteriror datei de 29 martie 2025. Pentru lunile de iarna (cand avem de plata si contravaloarea caldurii) am stabilit sa strangem o suma mica (500 lei) urmand ca ea sa creasca in lunile de vara (fara plata contravalorii caldurii). Acesta este motivul pentru care apar sumele diferite pentru fondul de reparatii."
Or, este un fals indubitabil ce afirma dansul, fondul aferent anului 2025 NU s-a stabilit intr-un cuantum anume sau suma totala, ca urmare nici nu s-a votat astfel.
Doar s-au bifat / votat niste (toate) reparatiile posibile: inlocuit de robineti de gaz la 6 scari, inlocuit tablouri electrice la 6 scari (nu sunt defecte nici unele, nici altele, sa ne-ntelegem), mentenanta de la Energoinstal de care clar nu e nevoie, caci s-a facut un megacontract cu firma asta si detectoarele de gaz montate de ei sunt noi, abia montate...,,. cam asa: pct. 1 - se aproba 20000 lei maxim zugravit, pct. 2 - se aproba
Din Legea 196 reiese ca orice decizie privitoare la colectarea fd de reparatii se ia doar in Adunarea generala - cuantum si perioada. Nu de catre comitet si inainte de Ad. generala !
Alte pareri sunt, va rog?
Cu multumiri anticipate!