E vinovat si presedintele conform gdpr
Și în noua Lege nr. 196/2018, dar și în ne-abrogata Lege nr. 230/2007 (și în H.G. nr. 1588/2007) există stipulată obligația de a afișa la Avizierele scărilor din orice Asociație de Proprietari deciziile Comitetului Executiv. Multe ședințe ale Comitetului Executiv fiind lunare, ar trebui afișate la Aviziere minim 12 decizii pe an !
Citez obligația aflată în H.G. nr. 1588/2007, alin.(3): „Deciziile Comitetului Executiv se consemnează în registrul de decizii al Comitetului Executiv și se afișează la Avizier.”
Dar noua Lege nr. 196/2018 e și mai explicită decât legea veche (încă ne-abrogată):
Art.55 - (3) Ședințele Comitetului Executiv se țin cel puțin o dată pe lună, și se convoacă pe bază de Tabel Convocator, de președintele Asociației de Proprietari sau de jumătate plus unu din numărul membrilor săi, cu cel puțin 5 zile înainte de data stabilită pentru ședință.
(4) Deciziile Comitetului Executiv se consemnează în registrul unic de procese-verbale al Asociației de Proprietari și SE SEMNEAZĂ DE TOȚI MEMBRII PREZENȚI, PRECUM ȘI DE CĂTRE CENZOR ȘI SE AFIȘEAZĂ LA AVIZIER ÎN TERMEN DE 3 ZILE DE LA DATA ȘEDINȚEI COMITETULUI EXECUTIV.
(5) Administratorul, precum și cenzorul sau membrii comisiei de cenzori, chiar dacă sunt proprietari, nu pot fi membri ai Comitetului Executiv al Asociației de Proprietari.
Cum procedăm dacă în cadrul Asociației noastre nu s-a afișat niciodată la Avizierele celor 28 de scări, nicio decizie a Comitetului Executiv ?
Eu zic că dacă n-am fost înștiințați de toate deciziile Comitetului Executiv, avem dreptul să cerem în Instanță Nulitatea Absolută a acestor decizii care e obligatoriu să fie publice la Avizierele tuturor scărilor, pentru a putea fi aplicabile și legale !
Nu poți da decizii obligatorii pe ascuns, fără a le arăta tuturor proprietarilor, cel puțin prin afișarea lor la Avizierele tuturor scărilor dintr-o Asociație de Proprietari !
Trebuie sa platiti fondul de reparatii.
Daca la AG reconvocata nu vin decat 5 proprietari,aceia hotarasc pentru tot blocul.Puteti face parte din comitet.
Fond de reparatii - cota lunara de plata, din listele afisate
Astazi despre fondul de reparatii intreb comunitatea: la adunarea generala din 29 martie a.c. nu s-a hotarat si nici votat o suma certa per apartament, pentru 2, 3 sau 4 cam., dar in luna aprilie au fost incluse in liste niste cote = sume fixe ca fond de reparatii, pentru fiecare tip de apartament, colectabile retroactiv : cu incepere de la luna februarie 2025 (februarie fiind luna afisata in aprilie).
Comitetul executiv a motivat ca s-au decis aceste cote la sedinta de comitet din prima saptamana a lunii aprilie, dupa Ad Gen. S-a afisat un proces-verbal cu aceasta hotarare a lor de cote fond reparatii aferent lunii februarie, sume fixe.
La Adunarea Generala s-a discutat un listoi de reparatii si viitoare cheltuieli comune, pe sume "usor" umflate, cu care majoritatea au fost de acord. Din motivele lor.
Nici administratorul si nici cenzorul, colaboratori externi cu contract, nu au dat un raspuns coerent la solicitarea mea scrisa - daca este legal ca aceasta suma sa fie pretinsa astfel, prin decizie de comitet. In legea 196 am gasit altfel.
Ati mai intalnit o astfel de situatie, la alte asociatii de proprietari?
Multumiri anticipate!
gabriela constantinescu a scris:
Problema la blocul nostru este că la AG nu se prezintă nimeni, fiind ff multi chiriași dezinteresați, alții sunt atât de bătrâni, aproape senili, câteva apt. nelocuite.
Întrebarea mea este : au dreptul în aceste condiții să ne ceară (afișând la cotele de întreținere) 50 lei de la fiecare apartament pt. fondul de reparații ?
Repet, în Com. Ex. este o singură persoană, A.G. nu se tine pt. că nu se prezintă nimeni.
Sunt eu obligată în condițiile astea sa plătesc F.R. ? Mulțumesc.
Din ce relatați dvs. totul e clar ... cum de n-au sesizat ceilalți care sunt mai vechi pe Forum, că în speța dată se spune clar de faptul că Adunările Generale nu sunt convocate deloc, iar Comitetul Executiv e total ilegal, format din ... un singur membru, fapt ce vă obligă să intentați un proces Asociației de care aparțineți, deoarece nu are nici măcar o conducere legală !
Să cereți din start Nulitatea Absolută a hotărârilor luate fără aprobarea Adunării Generale anuale, cerând și stornarea sumelor impuse de președinte pentru fondurile Asociației, care nu pot exista dacă nu s-au votat în cadrul Bugetului anual, în Adunarea Generală legal convocată ... dar la dvs. ea nici n-a existat.
Tot așa, puteți cere Nulitatea Absolută a deciziilor Comitetului Executiv, deoarece ședințele acelui Comitet sunt total ilegale !
Legea 230/2007, art.30, alin.(2): Şedinţele Comitetului Executiv sunt legal întrunite dacă jumătate plus unu din numărul membrilor săi sunt prezenţi. Şedinţele Comitetului Executiv pot fi convocate de preşedintele Asociaţiei de Proprietari sau de jumătate plus unu din numărul membrilor ei.
Art.31, alin.(2): Preşedintele Asociaţiei de Proprietari supraveghează şi urmăreşte aplicarea hotărârilor Adunării Generale, respectarea prevederilor Statutului şi Acordului de Asociere, precum şi aplicarea deciziilor Comitetului Executiv. Acesta, în funcţie de situaţie, poate propune Comitetului Executiv sau Adunării Generale, după caz, măsuri împotriva celor care nu respectă regulile, regulamentele, hotărârile şi deciziile Asociaţiei, conform prevederilor legale şi statutare.
Odată ce Adunările Generale sunt vitale, este clar că activitatea în Asociația dvs. e total ilegală și ați putea chiar să cereți dizolvarea Asociației, dar asta e ceva mai dificil dacă nu știți ce articole să invocați, deoarece scopul Asociației nu mai este atins și dizolvarea e posibilă.
Sau mai bine așteptați noua Lege a Asociațiilor nr. 196/2018, pentru a cere Nulitatea Absolută a hotărârilor Adunărilor Generale, deoarece nu mai există restricția termenului de maxim 45 de zile pentru a cere nulitatea.
Ulterior, dacă veți câștiga, veți cere și Nulitatea Absolută a Contractului de Mandat al președintelui, care, dacă n-a fost ales de Adunarea Generală, se consideră că nu are nicio calitate în Asociație.
Stimate @Urduban Dumitru , nu dati sfaturi care ar putea sa-l prejudicieze pe cel care intreaba . Cei care vand teren extravilan sunt OBLIGATI sa vanda la pretul trecut in oferta de vanzare . Avizul de vanzare la liber , eliberat de Primarie , contine suprafata si pretul la care poate fi vandut , si nici un notar nu va intocmi un contract cu alte prevederi . Si chiar daca ar trece un pret prohibitiv ( la care slabe sperante sa gaseasca un client ) , preemptorul poate bloca - la fel de usor - vanzarea . Accepta pretul , asa umflat , si ulterior nu cumpara … si nimeni nu-l sileste sa o faca ( nici o prevedere legala ) … l