avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 658 soluții astăzi
Forum Activitate serbanica

Activitate serbanica

Da, eu am reusit dar era vorba de aprox 3600 depusi..ceva de genul asta... A trecut ceva timp de atunci, probabil s-au mai pus la punct cu termenii contractuali. La vremea respectiva eu le-am demonstrat ca termenii din contract nu erau explicati corect nici in scris si nici agentii lor nu explicau cum trebuie. Cand spun "agenti" ma refer inclusiv la directori de vanzari. Ei nu explicau cum trebuie toata povestea, fie pentru ca nu cunoasteau detalii fie pentru ca asa erau "invatati" sa spuna. Mai mult, lipsea din contract o formula clara de calcul pentru suma care putea fi recuperata inainte de scadenta. Deci, au fost cateva vicii de ordin contractual. Si asta a fost baza pe care am reusit sa obtin banii inapoi. Pentru ca, in principiu, un contract semnat de ambele parti e un contract valid dupa legile din RO. Se presupune ca si o parte si alte au agreat si inteles termenii.
Ce pot sa va spun e ca am ajuns cu discutiile catre managementul superior al companiei. Nu va asteptati ca agentul care v-a vandut polita sa cunoasca detalii. Ei chiar sunt, uneori, mai slabi pregatiti decat noi.
Spor!
Multumesc. M-ar ajuta mult un model de pre contract. Eventual ce tip de anexa trebuie sa contina si ce trebuie mentionat acolo pentru a ma asigura ca acea constructie se va realiza exact asa cum trebuie.
Buna ziua,

In vederea achizionarii unei case (neconstruite inca) ar urma sa inchei un antecontract cu constructorul (persoana fizica) care are, deocamdata, doar acte pe teren.
Actele pentru casa (autorizatie de cosnstructie, etc.) nu sunt inca finalizate.
Se poate mentiona in antecontract ca urmeaza sa se achizitioneze terenul aferent constructiei, urmand ca proprietarul sa se oblige sa sa construiasca o casa cu caracteristici pe care le detaliem ? Este deajuns o clauza de acest gen ?

Va multumesc
Eu am rezolvat pentru că am putut dovedi, cu argumente și exemple concrete, că produsul nu a fost explicat cum trebuie iar termenii contractuali, de la acea vreme, erau foarte greoi explicați
Formulati reclamatii la autoritatile/institutiile mentionate mai sus. Mentionati ca la momentul semnarii contractului nu v-au fost explicati termenii. E greu de demonstrat, din moment ce contractul este semnat, dar incercati cu reclamatiile. Discutati cu reprezentantul de vanzari/directorul de vanzari din zona in care locuiti si incercati sa solutionati amiabil. Cititi foarte bine contractul si reglementarile ASF.
Eu am facut urmatoarele:
- reclamatie catre ANPC;
- reclamatie catre ASF Romania;
- reclamatie catre Autoritatea de Supraveghere Financiara din Polonia (Aegon functioneaza ca o sucursala in Romania, deci ASF Romania nu are jurisdictie); am folosit, la acel moment, un formular de complaints de pe site-ul lor - [ link extern ]
- reclamatie catre ECC Romania ([ link extern ]
- reclamatie catre Aegon Polonia

Intr-un final am reusit sa primesc sumele respective. Atentie la termenii din contract, e posibil sa isi fi schimbat denumirile si explicatiile. In contractul meu era destul de greu descifrabili. Ei aveau dreptate, dar pentru ca nu erau termenii explicati si formulele de calcul descrise in contract, pe mine asta m-a ajutat. In plus, si-au schimbat forma juridica fara ca eu sa fiu instiintat formal (scrisoara, email, etc.) si iarasi a fost un plus pentru mine, pentru ca nu au respectat contractul care ii obliga sa anunte orice schimbare de natura juridica.

In tot acest timp, am tinut legatura atat cu agentul care mi-a vandut polita, cat si cu directorul de vanzari pe zona agentului respectiv.
In plus, si informatiile pe care le-am obtinut de la Call Center nu au fost clare, nici ei nu au oameni foarte bine pregatiti si ofera informatii neclare.

Ulterior, dupa toate plangerile formulate am reusit sa obtin sumele depuse.

Va sfatuiesc sa cititi foarte bine contractului si legislatia in vigoare (ref. la asigurari). Eu asta am facut si nu a mai fost nevoie sa apelez la un avocat.

Succes!
Buna ziua,
La data de 17.10.2011 am incheiat un contract de asigurare de viata cu acumulare cu compania Aegon Romania. Intermediarul acestui contract de asigurare a fost Banca Transilvania. La data semnarii ni s-a explicat, de catre reprezentantul Bancii, ca in termen de 36 de luni de la data semnarii contractului, exista posibilitatea efectuarii unei rascumparari, astfel incat am fi putut sa primim sumele care s-ar fi acumulat in cont, fara dobanzile aferente. Dupa aceasta perioada de 3 ani, am solicitat Aegon sa imi puna la dispozitie suma disponibila pentru retragere.

Se pare ca aceasta suma este de doar 1562,41 RON in conditiile in care Valorea rezervei totale este de 3207.47 RON prime depuse 3783 RON. Motivatia ar fi ca exista o taxa de rascumparare, care conform explicatiilor Aegon ar fi Taxa de rascumparare aferent an 4 asigurare 61.78% din rezerva initiala, 25% din rezerva de acumulare, 1% din rezerva de economisire.
Mentionez ca aceste valori nu se precizeaza in contractul initial nici in cererea de asigurare, nici in conditiile generale de asigurare aceste procente.

Am solicitat o rascumparare partiala (in valoarea de 50% din valoarea contului - asa cum se mentioneaza in contract) si mi-a fost comunicata suma de doar aprox 490 RON. Nicidecum aceasta suma nu reprezinta jumatate din valoarea contului.

In acelasi timp, in decizia ASF 21/2013 publicata in MO, Partea I nr. 89 din 12.02.2013, retrage autorizatia de functionare a SC Aegon Asigurari de Viata SA. La articolul 5 al deciziei se mentioneaza ca ar fi trebuit sa fim anuntati de mutarea portofoliului - Acest lucru nu s-a intamplat.

Am facut sesizare catre ANPC - mi s-a comunicat ca nu este de competenta lor.
Am facut sesizare catre ASF - mi s-a comunicat ca ei nu au nici o putere deoarece Aegon este reprezentata de firma mama din Polonia si ei nu pot actiona decat pe teritoriul Romaniei.
Am facut si o sesizare catre ASF din Polonia - nu am primit nici un raspuns pana acum dar nici nu ma astept la o solutionare favorabila.

Din punctul meu de vedere Aegon nu si-a respectat mai multe puncte din contract dar in acest moment intelegere din partea lor nu am iar regulatorii se pare ca nu au nici o putere.

Se poate merge in instanta pentru un astfel de caz ? Este cineva care a mai avut aceasta problema ? Care este procedura ?

Multumesc.
Da, imi este familiara acea adeverinta. Am completat-o si noi la primul copil. Oricum din cate imi dau seama nu vom primi nimic de la minunatul stat roman. Nu ca ne-am fi imbogatit dar na.. Ma gandesc din ce in ce mai mult sa trec ce detin in RO pe numele tatalui meu pensionar, macar sa platesc impozitele cu reducere de pensionar.
Parca vazusem prin OUG ca trebuie sa lucrezi 12 luni consecutive in anul anterior nasterii.
Deci daca sotia mea a lucrat 11 luni in 2011 si 12 luni in 2010, sa inteleg ca nu se incadreaza doar pentru ca nu a lucrat pana la sfarsitul anului ?

Ce tampenie, sa lucreaza 5 ani si sa nu primeasca ? Mi se pare un abuz avand in vedere ca nu lucrat fara intrerupere.
@leuca_luminita: da, din 2009 pana in 2011 s-au realizat venituri 12+ luni consecutive. momentan nu se realizeaza venituri si probabil nici nu se vor mai realiza venituri nici acest an.