avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 139 soluții astăzi
Forum Activitate Vanda_T

Activitate Vanda_T

Buna ziua,
initial am optat pentru concediu crestere copil de 1 an; dupa ce m-am intors la serviciu, dupa 8 luni, cu supliment de insertie (copilul meu are acum 1,5 ani), as vrea sa ma reintorc in concediu de crestere a copilului, intrucat am citit ca noua lege permite. Dilema mea este daca nu cumva voi intampina dificultati in acest demers avand in vedere ca la 4 luni dupa intoarcerea la munca, contractul meu de munca pe durata nedeterminata a incetat si am intrat, cu un alt angajator, intr-un contract de munca de agent temporar pe durata nedeterminata, iar misiunea mea actuala expira in 3noiembrie 2016. Copilul meu implineste 2 ani in ianuarie 2017.Mentionez ca exista continuitate intre cele doua contracte de munca.
Concret, as avea 3 intrebari:
1. ma pot reintoarce in concediu de crestere copil (pana la implinirea varstei de 2 ani) in conditiile de mai sus?
2. daca optiunea de mai sus nu este posibila, angajatorul meu actual ma poate concedia inainte de momentul in care copilul implineste 3 ani, avand in vedere ca noua lege prevede ca beneficiez de supliment de insertie pana la 3 ani ai copilului, insa contractul meu de munca este de agent de munca temporar pe durata nedeterminata, iar misiunea mea se termina peste 5 luni?
Va multumesc anticipat.
Răspuns la discuția PFA si protectia consumatorului
Buna ziua,
multumesc pentru raspuns. Intreb in calitate de vanzator - persoana juridica, care face business/vinde produse si servicii numai cu/catre persoane juridice, fiind in situatia de a evalua potential business cu PFA-uri din perspectiva obligatiei mele de conformare cu legislatia consumatorului (care nu mi se aplica din perspectiva clientilor mei persoane juridice in exclusivitate).
Buna ziua,
se aplica legea consumatorului unei PFA, avand in vedere ca aceasta nu are personalitate juridica?
Multumesc anticipat pentru raspuns.
Răspuns la discuția cum refacturez energia electrica
Mentionez ca sub-chiriasii, pe care trebuie sa-i facturez pentru utilitati, sunt tot persoane juridice.
Buna ziua,
As dori un raspuns la urmatoarea situatie:

In 25 Ianuarie 2011 firma, platitore de tva, a vandut un apartament (proprietate a firmei achizitionat in 2008 nou, direct de la constructor, cu rambursare tva 19% dupa achizitionare) catre persoana fizica - administrator - cu tva tva 5%, insa la data vanzarii nu s-a facut la notar declaratia mentionata de codul fiscal ca necesara in sensul ca cumparatorul, respectiv sotia acestuia, nu au mai cumparat pana la data respectiva niciun apartament cu tva 5%.

Un avocat m-a sfatuit cum ca pot face un act aditional la contractul de v-c cu data curenta in care sa cuprind aceasta declaratie si ca acest lucru este perfect legal, intrucat declaratia cuprinde practic, desi semnata la o data ulterioara, conditiile de validitate care au fost intrunite inca de la data perfectarii contractului.

Va rog o opinie, este valabila dpdv legal declaratia semnata la o data ulterioara?

Multumesc anticipat.


Buna ziua,
daca sunt chirias (persoana juridica) intr-un spatiu pe care-l sub-inchiriez, in conditiile in care proprietarul cladirii (furnizor de energie electrica fiind) ma factureaza separat de chirie pentru curentul electric, cum imi pot recupera aceste sume de la sub-chiriasi? Stiu ca daca nu sunt autorizat nu pot refactura utilitati, cel putin asa intelg ca spune un Ordin al ANRE intrat in vigoare de la 1 aprilie 2011.
Singura varianta ar fi probabil sa facturez la randul meu, dar sub forma de servicii?!
Multumesc anticipat!
Buna ziua,
As vrea exemple de cateva companii de pe piata romaneasca detinute de stat in proportie "minoritara", respectiv maxim 30%.
Multumesc anticipat.
As dori un raspuns la urmatoarea situatie:

In 25 Ianuarie 2011 firma, platitore de tva, a vandut un apartament (proprietate a firmei achizitionat in 2008 nou, direct de la constructor, cu rambursare tva 19% dupa achizitionare) catre persoana fizica - administrator - cu tva tva 5%, insa la data vanzarii nu s-a facut la notar declaratia mentionata de codul fiscal ca necesara in sensul ca cumparatorul, respectiv sotia acestuia, nu au mai cumparat pana la data respectiva niciun apartament cu tva 5%.

Un avocat m-a sfatuit cum ca pot face un act aditional la contractul de v-c cu data curenta in care sa cuprind aceasta declaratie si ca acest lucru este perfect legal, intrucat declaratia cuprinde practic, desi semnata la o data ulterioara, conditiile de validitate care au fost intrunite inca de la data perfectarii contractului.

Va rog o opinie, este valabila declaratia semnata la o data ulterioara?

Multumesc anticipat.
Factura nu a fost emisa (trebuia emisa cel tarziu la data de 15 feb), insa poate fi emisa antedatat.
Nici referitor la suma reprezentand contravaloarea apartamentului situatia nu e simpla (toate operatiunile acestea, din 2008 si pana acum, au fost facute sub indrumarea contabilului firmei, care se pare ca a pierdut din vedere aspecte legale importante astfel ca s-a ajuns in situatia de fata): in 2010 firma avea capital social echivalent cu valoarea de achizitie initiala a apartamentului, iar contabilul l-a sfatuit pe administrator sa faca reducerea capitalului la 500 lei, operatiune care s-a facut - cu publicarea la MO.
Contabilul a spus ca din acel moment firma ii datoreaza administratorului valoarea cu care s-a redus capitalul social (practic aproape valoarea apartamentului), astfel ca acum, dupa vanzarea apartamentului catre administrator, contul firmei nu va fi creditat, ci se va face o compensare de datorie. Dupa aceasta firma va ramane inca datoare catre administrator, intrucat apartamentul a fost vandut la o valoare semnificativ mai mica decat pretul de achizite initial (= suma cu care s-a redus capitalul social). Factura fiscala nu s-a emis fiindca intre timp a aparut toata aceasta problema si s-a amanat.

Concluzionand, rezolvarea acestei situatii ar trebui sa o caut la un avocat, nu-i asa?
Buna ziua,
mai am o intrebare: in cazul in care contractul de v-c a apartamentului (de pe firma pe persoana fizica), fiind intocmit si autentificat de notar:
1. nu a reflectat valoarea de piata a bunului la momentul respectiv, fiind facuta pentru o suma mai mica, si
2. nu refera nicio cota TVA aplicabila, ci doar prevede ca pretul este xxx plus TVA, iar la plata esalonata a ratelor sunt prevazute doar sume (yyy, zzz, etc) fara precizarea "plus TVA",

nu se poate anula contractul, cu repunerea partilor in situatia anterioara si, eventual, chiar recupera de la notar onorariul platit acestuia la incheierea/autentificarea contractului?

Multumiri anticipate!