avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 679 soluții astăzi
Forum Activitate mi_ella

Activitate mi_ella

In Ordinul 721/2005 la anexa 3 pentru activităţi ce solicită o încordare psihică foarte ridicată sau care se desfăşoară în condiţii deosebite, conform art. 13 alin. (1) lit. b) şi c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2005. punct 8. personalul care în realizarea sarcinilor de serviciu lucrează pe calculator cel puţin 75% din programul normal de lucru;, de asemenea ART. 15 mentioneaza Nominalizarea personalului care beneficiază de spor pe locuri de munca se face de către şeful ierarhic superior şi se aproba de comitetul director, cu consultarea sindicatelor semnatare ale contractului colectiv de munca la nivel de ramura sanitară.

Deci legea scrie clar:
1. nu este conditii periculoase, deosebit de periculoase sau vatamatoare;(este activitate ce solicita incordare psihica)
2. scrie clar 75% din program, lucru care il poate sustine seful ierarhic superior, care stie sarcinile de servici

consider ca se interpreteaza gresit si NU TREBUIE BULETINE DE EXPERTIZARE!!!!! de fapt ca sa fie nebunia completa, am vorbit cu mai multe spitale si unele au intalnit si ele tampenia asta. Am vorbit la minister astazi si mi-au confirmat ca NU TREBUIESC BULETINE DE EXPERTIZARE. O sa-mi trimita hartiuta scrisa. Asta este, dar in Ordinul 721 nu este mentionat expertizarea , sunt de acord ca in alte legi (in alte domenii primarii am inteles, scoli... ) este solicitata dar Ordinul 721/2005 este legea de pe care eu o aplic.
dborsanu a scris:

Pentru sporul de 15% de calculatori va trebuie determinari, contactati medicul de medicina muncii si ASP-ul. Depinde si de cit % din impul de lucru in petreceti lucrand la computer, ce tip de monitor aveti, ect.


De ce trebuie determinari? Lucrez in domeniul sanitar si avem Ordinul 721/2005 ca regulament de acordare al sporurilor. Sporul de 15% de calculator este inclus la anexa nr. 3, pentru activităţi ce solicită o încordare psihică foarte ridicată sau care se desfăşoară în condiţii deosebite, conform art. 13 alin. (1) lit. b) şi c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2005. Iar in ordin art 5 prevede Art. 5. - (1) Sporul pentru condiţii deosebit de periculoase, condiţii periculoase şi condiţii periculoase sau vătămătoare de muncă se acordă potrivit buletinelor de determinare prin expertizare a locurilor de muncă ce se eliberează pe baza următoarelor criterii:
a) înregistrarea de îmbolnăviri profesionale ca urmare a activităţii desfăşurate la locul de muncă;
b) gradul de creştere a indicilor de morbiditate la locurile de muncă respective;
c) înregistrarea unor cazuri de accidente de muncă produse la locul de muncă.
(2) Buletinele de determinare prin expertizare a locurilor de muncă se eliberează de compartimentele de specialitate din cadrul direcţiilor de sănătate publică şi se avizează de inspectoratele teritoriale de muncă, care constată că s-au aplicat toate măsurile posibile de normalizare a condiţiilor de muncă şi că toate instalaţiile de protecţie a muncii funcţionează normal. Aceste conditii sunt cuprinse la anexa 1 si anexa 2 (- anexa nr. 1, pentru activitatea desfăşurată în condiţii periculoase, precum şi în condiţii periculoase sau vătămătoare, conform prevederilor art. 13 alin. (1) lit. a) şi g) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2005; anexa nr. 2, pentru condiţii deosebit de periculoase stabilite de Ministerul Sănătăţii cu avizul comun al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei şi al Ministerului Finanţelor Publice, conform art. 13 alin. (1) lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2005;) Ce sa-mi expertizeze? De lege este considerat un spor de incordare psihica? #-o
Sorin Susca a scris:

avand in vedere ca sporul de calculator nu este inclus in categoria sporurilor din anexa 1 si 2 , acordarea acestuia in urma unor determinari suplimentare excede cadrul legal amintit anterior. Sporul de calculator se acorda numai in conditiile in care seful compartimentului in care va desfasurati activitatea intocmeste un referat , o propunere, iar aceasta propunere este aprobata de catre comitetul director al institutiei. Aceasta procedura de acordare a sporului de calculator de 15% a fost recunoscuta si ceruta in subsidiar de catre instanta de judecata intr-o speta similara.



se poate sa-mi indicati speta? Multumesc anticipat
Buna ziua
Lucrez in domeniul sanitar si am o controversa in ceea ce priveste buletinele de determinare prin expertizare a locurilor de muncă. Conform regulamentului 721/2005 cu modificari aceste buletine se cer pentru conditii de munca deosebite de periculoase, condiţii periculoase şi condiţii periculoase sau vătămătoare., (adica toate sporurile cuprinse in anexa 1 si in anexa 2 la regulament). Curtea de conturi imi cere si pentru sporul de calculator(spor aflat pe anexa 3 pentru activităţi ce solicită o încordare psihică foarte ridicată sau care se desfăşoară în condiţii deosebite, conform art. 13 alin. (1) lit. b) şi c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2005;), si pentru toate sporurile din cele 6 anexe ceea ce noi consideram ca nu este corect. Ma poate ajuta cineva cu un sfat?

REGULAMENT
privind acordarea sporurilor la salariile de bază în conformitate
cu prevederile art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 115/2004, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 125/2005

I. Stabilirea şi acordarea sporului pentru condiţii deosebit de periculoase, condiţii periculoase, condiţii periculoase sau vătămătoare
Art. 1. - Prezentul regulament stabileşte locurile de muncă, categoriile de personal şi mărimea concretă a sporurilor în raport cu condiţiile în care se desfăşoară activitatea, precum şi condiţiile de acordare a acestora.
Art. 2. - Locurile de muncă, categoriile de personal, mărimea concretă a sporurilor sunt prevăzute în anexele nr. 1-6 care fac parte integrantă din prezentul regulament, după cum urmează:
a) anexa nr. 1, pentru activitatea desfăşurată în condiţii periculoase, precum şi în condiţii periculoase sau vătămătoare, conform prevederilor art. 13 alin. (1) lit. a) şi g) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2005;
b) anexa nr. 2, pentru condiţii deosebit de periculoase stabilite de Ministerul Sănătăţii cu avizul comun al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei şi al Ministerului Finanţelor Publice, conform art. 13 alin. (1) lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2005;
c) anexa nr. 3, pentru activităţi ce solicită o încordare psihică foarte ridicată sau care se desfăşoară în condiţii deosebite, conform art. 13 alin. (1) lit. b) şi c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2005;
d) anexa nr. 4, pentru unităţi sanitare cu specific deosebit stabilite de Ministerul Sănătăţii, conform art. 13 alin. (1) lit. h) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2005;
e) anexa nr. 5, pentru condiţii grele de muncă, conform art. 13 alin. (1) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2005;
f) anexa nr. 6, pentru personalul care lucrează în unităţi sanitare aflate în localităţi cu condiţii deosebite de muncă, conform art. 13 alin. (1) lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2005.
Art. 3. - În raport cu condiţiile în care se desfăşoară activitatea, sporurile acordate în baza art. 13 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2005, se grupează astfel:
- grupa I - spor pentru condiţii deosebit de periculoase, condiţii periculoase şi condiţii periculoase sau vătămătoare, acordat conform prevederilor art. 13 alin. (1) lit. a), e) şi g);
- grupa a II-a - spor pentru activităţi ce solicită o încordare psihică foarte ridicată sau care se desfăşoară în condiţii deosebite, acordat conform prevederilor art. 13 alin. (1) lit. b), c) şi h);
- grupa a III-a - spor pentru condiţii grele de muncă, acordat conform prevederilor art. 13 alin. (1) lit. d);
- grupa a IV-a - spor pentru personalul care lucrează în unităţi sanitare aflate în localităţi cu condiţii deosebite de muncă sau unde atragerea personalului se face cu greutate, acordat conform prevederilor art. 13 alin. (1) lit. f).
Art. 4. - În situaţia în care unele categorii de personal, datorită specificului activităţii, îşi desfăşoară activitatea în locuri de muncă care se regăsesc în una sau mai multe grupe, vor beneficia de un singur spor aferent fiecărei grupe, şi anume de cel mai mare.
Art. 5. - (1) Sporul pentru condiţii deosebit de periculoase, condiţii periculoase şi condiţii periculoase sau vătămătoare de muncă se acordă potrivit buletinelor de determinare prin expertizare a locurilor de muncă ce se eliberează pe baza următoarelor criterii:
a) înregistrarea de îmbolnăviri profesionale ca urmare a activităţii desfăşurate la locul de muncă;
b) gradul de creştere a indicilor de morbiditate la locurile de muncă respective;
c) înregistrarea unor cazuri de accidente de muncă produse la locul de muncă.
(2) Buletinele de determinare prin expertizare a locurilor de muncă se eliberează de compartimentele de specialitate din cadrul direcţiilor de sănătate publică şi se avizează de inspectoratele teritoriale de muncă, care constată că s-au aplicat toate măsurile posibile de normalizare a condiţiilor de muncă şi că toate instalaţiile de protecţie a muncii funcţionează normal.
Art. 6. - La stabilirea concretă a cotelor de spor în cadrul procentelor aprobate se vor avea în vedere următoarele criterii:
a) riscul de îmbolnăvire şi de accidentare;
b) solicitarea nervoasă;
c) indicii de morbiditate.
Art. 7. - La acordarea sporului pentru condiţii deosebit de periculoase, condiţii periculoase, condiţii periculoase sau vătămătoare s-au avut în vedere următorii factori care determină încadrarea locului de muncă în una dintre cele trei categorii:
a) natura factorilor nocivi - fizici, chimici sau biologici - şi mecanismul de acţiune a acestora asupra organismului;
b) intensitatea de acţiune a factorilor nocivi sau asocierea acestor factori;
c) durata de expunere la acţiunea factorilor nocivi;
d) existenţa unor condiţii de muncă ce implică un efort fizic mare, în condiţii nefavorabile de microclimat, zgomot intens sau vibraţii;
e) existenţa unor condiţii de muncă ce implică o suprasolicitare nervoasă, determinată de un risc de accidentare sau de îmbolnăvire;
f) structura şi nivelul morbidităţii în raport cu specificul locului de muncă;
g) alte condiţii de muncă vătămătoare, grele sau periculoase, care pot duce la uzura prematură a organismului.
.......
Mii de multumiri
Buna ziua, ma confrunt cu o problema care imi da batai de cap. Lucrez in cadrul unui spital judetean de urgenta si am urmatorul caz: -in urma reabilitari unitatii de urgente a spitalului si completarii structurii de personal -conform legislatiei in viguare, era nevoie de personal. Din cadrul spitalului au fost redistribuite pe unitatea de primire urgente. A fost redistribuita si o salariata -asistenta medicala ( la cererea ei) care lucra in cadrul spitalului de mai bine de 1 an. Dupa 2-3 luni salariata imi aduce la cunostinta ca este de religie "X" si nu poate lucra de vineri de la ora 12.00 ziua pana duminica la ora 12.00. In cadrul unitatii de primire urgente se lucreaza in ture 12/24 fiind asistenta medicala de urgenta.Salariata nu a adus la cunostinta acest fapt la angajare (cu mai bine de 1 an in urma), nu a adus la cunostinta cat timp a lucrat in cadrul altei sectii, nu vrea sa se mute de pe urgenta (veniturile salariale fiind mult mai mari). Nu pot sa impun un alt program de munca fiind o problema de sanatate publica si acordare asistenta de urgenta, si nici restul peronalului nu accepta acest lucru.
Astept un sfat, multumesc anticipat Mihaela
elis a scris:

cred ca mesajul initial se referea la acordarea indemnizatiei egala cu cel putin un salariu la pensionare si nu la data platii pensiei :-/

da asa este, pe mine ma intereseaza daca are dreptul sa primeasca acea indemnizatie, in mod legal
Buna ziua, lucrez intr-o unitate sanitara si ma confrunt cu urmatoarea problema. Un salariat solicita acordarea indemnizatiei egala cu cel putin un salariu de baza avut in luna pensionarii-conform CCM.
Mentionez faptul ca persoana respectiva si-a mai continuat activitatea peste limita de varsta (dupa numeroase rugaminti si-a depus o cerere de prelungire a activitatii peste limita de varsta) inca doi ani. Cand i-a fost depus dosarul la casa de pensii a ramas in activitate pana la sosirea deciziei (decizie care a fost trimisa numai persoanei acasa si la unitate dupa mai multe solicitari casa de pensii ne-a transmis un tabel cu situatia dosarelor depuse de unde am vazut numarul deciziei si data la care i-a fost comunicata). In urma acestor date primite de la casa de pensii i-am incetat activitatea, acum solicita acordarea indemnizatiei respective. Dosarul a fost depus la casa de pensii pe data de 03.03.2008 iar incetarea activitatii pe data de 09.05.2008. Casa de pensii ne-a informat ca punerea in plata a pensiei se face incepand cu data de 03.03.2008(data solicitarii de pensiei).
De asemenea nu ne incadram in nivelul alocatiilor prevazute pentru cheltuielile cu salariile in bugetul de venituri si cheltuieli.
Astept un sfat, multumesc mult.