avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 593 soluții astăzi
Forum Activitate roolly

Activitate roolly

Va multumesc!
Plata pensiei alimentare dupa 18 ani
Dupa terminarea liceului in 2022 nu am intrat la Facultatea de Medicina si am continuat sa ma pregatesc. In 2023 am reusit iar acum sunt student.
Dupa luna iulie 2022 plata pensiei alimentare a fost sistata.
Intrebarea mea este: am dreptul sa primesc pensie alimentara daca nu a fost continuitate in perioada de studii?
Taxare TVA in relatia cu entitate din SUA
Doresc sa stiu daca se aplica TVA pentru servicii de prelucrare de date de catre un SRL inregistrat in Romania platitor de TVA in relatia cu o companie inregistrata in SUA.
Multumesc
Buna ziua.
In contractul de imprumut cu banca, am obtinut o reducere a dobanzii odata cu canalizarea venitului catre contul deschis la banca ce mi-a acordat creditul.
Venitul meu consta in salariul pe care il incasez conform contractului de munca pe perioada determinata. In periada de "vacanta" nu incasez nici un venit dar totodata nici nu am canalizat venitul catre alta banca.
Intrebarea mea este daca cererea adresata bancii de a reduce dobanda si in perioada de "vacanta" are acoperire din punct de vedere juridic?
Buna ziua,
Tata a decedat si a lasat in urma doua parcele de teren agricol. Una din parcele a fost transferata din alt judet, ea reprezenta 25% din mostenirea parintilor (fiind patru frati).
Am descoperit ca dupa ce a fost transferat terenul si a devenit proprietar unic (desi era casatorit, doar el apare in actul de proprietate) a vandut impreuna cu fratii sai terenul mostenit de la parinti si a ramas si cu parcela transferata.
Dorim sa stim daca parcela transferata mai poate constitui obiectul dezbaterii mostenirii avand in vedere ca terenul este inregistrat la primarie pe numele lui si a platit taxele corespunzator.
Multumesc.
Buna ziua,

In cazul in care tatal nu plateste la timp pensia alimentara stabilita in hotarare (la 200 lei in 2005), dar in lunile anterioare a platit constant o suma mai mare (300 lei), este considerata intarziere sau se considera ca s-a platit in avans?

Mentionez ca nu a fost nicio intelegere (nici macar verbala) pentru cresterea sumei si nici pentru plata in avans.

Multumesc!
Buna ziua,

Am contractat un credit de tip Banca Pentru Locuinte folosit pentru modernizarea unui imobil.
Inainte de contractare, mi s-a spus ca pot folosi banii pentru orice cheltuieli legate de modernizare insa dupa contractare s-a specificat ca banii se pot cheltui doar pentru materiale de constructii, mobila si electrocasnicele neintrand in categoria de cheltuieli eligibile.

Am solicitat expres o lista cu cheltuieli/materiale/obiecte eligibile. Raspunsul a fost: "intoarceti apartamentul cu fundul in sus (scuzati expresia) si tot ce ramane este eligibil". Dar eu daca ancorez bine totul si nu cade nimic?=D>

In OUG nr. 99/2006, Art. 290. - În sensul prezentului titlu, termenii şi expresiile de mai jos semnifică după cum urmează:
a) activităţi în domeniul locativ reprezintă:
1. construirea, cumpărarea, reabilitarea, modernizarea, consolidarea sau extinderea imobilelor cu destinaţie preponderent locativă;


Intrebarea mea tine de aspectul juridic al termenului modernizare a imobilelor in sensul definirii cheltuielilor eligibile pentru a justifica cheltuirea banilor din credit in domeniul locativ.
Buna ziua,

Azi baiatul meu a fost in excursie cu clasa insotiti de d-na invatatoare. La vizitarea unei cetati au fost nevoiti sa folosesca telegondola. Evident ca nu au incaput toti in aceeasi cabina asa ca s-au format mai multe grupe. Primul si ultimul grup de elevi a fost insotit de o invatatoare (au fost doua clase in acelasi autocar).

In timp ce asteptam intoarcerea autocarului, o mama a fost revoltata ca fetita ei a fost neinsotita in telegondola.

Intrebarea este: poate avea invatatoarea repercursiuni din aceasta cauza?

Multumesc!
Mi-am găsit sistematic maşina zgâriată pe capota portbagajului. Iniţial am dat vina pe copii care se joacă în zonă.

Am găsit într-o dimineaţă un bilet la ştergătorul de parbriz semnat de un vecin care îmi cerea să nu mai parchez pe locul respectiv deoarece el consideră că este locul lui de parcare - nimeni în oraş nu are un loc de parcare rezervat / plătit. Eu locuiesc de doi ani în blocul acesta şi nu am auzit că cineva ar avea un anumit loc de parcare. De fiecare dată am parcat acolo unde am găsit loc liber. Nu am băgat în seama biletul si am parcat din nou atunci când a fost primul loc liber. Dimineaţa am găsit zgârieturi şi pe uşile laterale din partea stângă. Atunci am facut legătura dintre blet şi toate zgârieturile de pe maşină.

Deşi am asigurare CASCO mă gândesc să angajez un detectiv să îi facă poze sau să filmeze când zgârie maşina.

Este considerată o dovadă atunci când îi fac plângere la poliţie?