avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 832 soluții astăzi
Forum Activitate ContSters61818

Activitate ContSters61818

Poate decedatul nu a avut ultimul domiciliu pe raza de competenta a acestei primarii. Atunci se explica de ce nu vor sa va elibereze Anexa(care in prezent este nr.23). Cererea pentru deschiderea procedurii succesorale se depune la primaria de la ultimul domiciliu al defunctului.
In situatia in care intr-o familie sotul a luat un credit in nume personal, fara ca sotia sa fie coplatitor sau sa fie instiintata ca sotul a luat un credit e normal ca apoi cei de la banca, in momentul in care sotul a intarziat cu plata ratelor, sa sune sotia si sa-i spuna ca trebuie sa plateasca ratele? Poate sotul nu a dorit ca sotia sa stie de acei bani... E normal ca apoi cei de la banca sa mearga sa-l parasca pe sot si sa-i creeze probleme? Din moment ce nu au sunat sotia sa-i spuna ca sotul face un credit care greveaza veniturile familieie este normal ca apoi sa dezvaluie date despre contract unei alte persoane(chiar daca aceasta este sotia imprumutatului)?
Multumesc!
Aveti dreptate... Trebuia sa specific ca e vorba de o functie locala. Multumesc anticipat!
Buna seara!
Va rog frumos sa ma ajutati cu un raspuns...
Cum va fi reincadrata conform Legii 284/2010 o persoana care in decembrie 2010 avea functia publica de executie de inspector, clasa I, grad profesional superior, treapta 2 de salarizare, gradatia 4?
Va multumesc!
Chestia cu liceu cu diploma de bacalaureat e valabila doar pentru civili... Personalul detasat din politie are cu totul alte conditii. Sa va spun exact speta...Politist detasat la evidenta, agent sef de politie, cu 10 clase absolvite, in grila de la Primarie figura ca referent superior treapta a III a de salarizare. Si cum eu stiam ca pentru functia respectiva era necesar sa ai liceul am crezut ca poate omul are liceul facut si eu nu stiu... Nici vorba. 10 clase. Dar la functionarii cu statut special se aplica alte criterii numai de cei de la personal stiute.
Toate documentele cerute sunt in conformitate cu prevederile legale in vigoare! Trebuia intai sa va interesati de la ghiseu ce documente sunt necesare. Si documentele nu le cere un lucrator doar pentru ca asa are el chef ci pentru ca asa prevede legea. Punct. La un control daca nu are la dosar documentele cerute de lege o incurca.
Certificatul de casatorie nu se cere doar daca cineva a schimbat un nume.... Dvs aveti obligatia sa prezentati documentele conform statutului civil la data depunerii actelor.
Toate informatiile preluate de cei de la evidenta, din actele pe care le prezentati, va pot fi si dumneavoastra de folos la un moment dat. Se poate intampla sa pierzi o hotarare de divort sa spunem si sa nu mai stii exact numarul hotararii sau chiar si anul divortului... La o arhiva de judecatorie e foarte greu sa gasesti actul daca nu stii datele mai sus mentionate. Si atunci ajungi la lucratorul de la evidenta care iti spune din calculator informatiile usurandu-ti cautarea. Sau daca ai nevoie la un moment dat de domiciliul anterior la care ai locuit... Cine credeti ca va ajuta? Tot lucratorul de la evidenta... Sau daca ai nevoie de statutul civil... Daca ai declarat corect tot acolo il afli. Sau o componenta a familiei, pentru diverse prestatii sociale...
Chiar credeti ca lucratorul nu are ce face cand cere acele documente?
Ceea ce se inregistreaza la evidenta este si in folosul cetatenilor...
Actele nu le ia lucratorul pentru ca vrea el asa, in momentul in care ajunge cu cererea la sef la avizat el trebuie sa aiba in dosar toate actele prevazute de lege, nu cerute de sef.
Iar adeverinta de rol este si ea prevazuta la art 27 lit d din oug 97/2005. Nu poate nimeni conditiona eliberarea unei adeverinte de rol pentru buletin de plata unor impozite. Nu au legatura una cu alta. Pe lucratorul de la evidenta nu-l intereseaza daca aveti datorii ci doar adresa imobilului la care va stabiliti domiciliul.
Doamna Gabriea Pintea are dreptate faceti niste afirmatii fara sa stiti despre ce vorbiti, bagati toata lumea in aceeasi oala si nu este corect.
Pe dumneavoastra de ce nu va suparati ca nu ati stiut sa va interesati la cine trebuie ca sa nu mai fie cazul sa umblati atata pe drumuri? O parte din vina va apartine, asa ca nu dati vina numai pe functionari...
Răspuns la discuția Politist detasat la SPCLEP
De ce va mirati ca posturile prevazute in lege sunt pe total serviciu evidenta? OG 84/2001 spune clar din ce compartimente este alcatuit un serviciu local de evidenta, respectiv birou stare civila si birou evidenta... Greseala s-a facut in momentul in care au luat in considerare doar populatia unitatii administrativ teritoriale nu si populatia din localitatile arondate, care in unele cazuri e mai mare decat populatia UAT.
Discutiile referitoare la diferenta de salarii intre lucratorii detasati si functionarii publici vor continua atata vreme cat pentru aceeasi munca lucratorii sunt salarizati diferit. Daca ar avea atributii diferite ar fi altceva dar practic, in unele servicii, cele doua categorii presteaza aceeasi munca, unii pe bani mai multi, altii pe salariul din primarii. Raspunderea e aceeasi si pentru functionarii publici si pentru functionarii publici cu statut special.
Aceleasi discutii se vor isca si in cadrul politiei locale...
Răspuns la discuția noul salariu diminuat si marit
Va multumesc! Deci e corect calculul... Am intrebat deoarece jumatate din salariati s-au plans ca salariile nu sunt calculate corect. Probabil dispozitiile de reincadrare vor veni si vor clarifica ce si cum. E destul de greu sa tot faci reincadrari pentru o institutie intreaga.
Cu respect pentru raspunsurile primite de la o persoana bine pregatita profesional!
Răspuns la discuția noul salariu diminuat si marit
Buna seara!
Imi permit sa va deranjez si eu cu o intrebare...
Daca in octombrie pe fluturasul de salariu scria:
- Sal. baza realizat 1722
- Conditii periculoase 144
- Brut nediminuat 1866
- Diminuare L 118/2010 467
- Total brut 1399
In ianuarie pe fluturas scrie:
- salariu tarifar 1486
Salariu realizat 1486
Spor cond vatamatoare 125
Venit brut 1611
E corect asa cum e calculat? Ca eu din cuprinsul legii am inteles altfel si anume ca se mareste cu 15% salariul brut pe octombrie. Sau ca la salariul brut din iunie se aplica reducerea de 25% iar apoi la ce rezulta se aplica marirea de 15%. Ori nu am inteles eu bine... Ce-i drept nu am studiat decat superficial legea.
Mentionez ca acesta e salariul unui functionar public, cu functia de inspector, clasa I, grad superior, treapta 2 de salarizare, gr. 4.
Pe fluturasul nou, din 2011 scrie inspector, cls. I, gr. superior, tr.2. Nu cumva si aici e o greseala, ca eu auzisem ca nu mai exista trepte de salarizare...
Va deranjez cu aceasta intrebare deoarece s-a intamplat ca salariile sa fie de multe ori gresite si s-a dat vina pe programul de calculator pe care-l folosea firma care calcula salariile. Plus ca unelor persoane incomode li se mai intampla sa li se greseasca salariul, bine-nteles nu cu intentie... Imi pare rau totusi de cei de la Resurse Umane, e inuman ce se intampla in domeniul acesta cu atatea schimbari legislative...
Va multumesc din suflet pentru atentie!