avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 183 soluții astăzi
Forum Activitate macko

Activitate macko

Buna,

recent am absolvit un curs de fotograf acreditat de Ministerul Muncii.
Doresc sa fac formele legale pentru a demara o mini afacere, mentionez ca sunt angajata cu norma intreaga in alt domeniu.
Intrebarea este, ce forma e mai avantajoasa pentru a demara activitatea de fotograf?
Din cate am studiat ca PFA, exista o norma de venit prestabilita (destul de mare, probabil in perioada initiala dat fiind faptul ca e o activitate desfasurata langa un loc de munca nu voi avea incasari mari, astfel norma de venit peste 2000 de lei e prea mult).
Ce alta forma de organizare ar fi fara sa fie prestabilit suma impozitului, eventul se poate demara un PFI (fotografiatul intra in categoria profesiilor liberale?).
Eventual Intreprindere Individuala - nu stiu daca in acest caz se aplica norma de venit.

Multumesc de ajutor/raspunsuri.

Cu stima.

M.H.
catre "freeelis":

Intrebam de durata perioadei de preaviz in caz de demisie, RESPECTIV ceea ce era stipulat in contractul de munca din 2007, sau ceeace ce este stipulat in actualul Cod al muncii la durata perioadei de preaviz in caz de demisie.

Multumesc pentru mesaje.

Buna ziua,

va rog sa imi spuneti, eventul cu referire la legislatia care prevede, in urmatorul caz care este varianta corecta.
Persoana anagajata pe postul de economist, in anul 2007, acum doreste sa isi dea demisia cu respectarea perioadei de preaviz, dar se pune problema cat v-a fi in cazul acesta perioada preavizului:
- 15 zile calendaristice cat era stipulat in contractul de munca din 2007,

sau

-20 de zile lucratoare cat este in momentul de fata perioada de preaviz in cazul demisiei.

Nu stiu cum se procedeaza in astfel de cazuri, ce se aplica prevederea veche din contractul de munca, sau prevederile actuale.
Si inca ceva postul de economist este de executie sau conducere.

Astept un raspuns urgent!
Va multumesc, tuturor!

C stima
Buna ziua,

dorim sa achizitionam un imobil prin programul prima casa, am incheiat un antecontract, pe care l-am depus la banca, impreuna cu un "extras de carte funciara pentru informare" pe care la parte a doua la rubrica INSCRIERI PRIVITOARE LA PROPRIETATE scrie astfel:

"se noteaza faptul ca imobilul de sub A1 este inregistrat in planul cadstral fara localizare certa, datorita lipsei planului parcelar"

Intrebarea mea este ce inseamna acest lucru respectiv, se poate sa fie problemecu terenul pe care este contructia facuta.
Daca stie cineva ce reprezinta sau ce se poate intampla, astept un raspuns.

Cu stima.
M H
Buna ziua, o situatie mai delicata, la care astept parerile sfaturile dumneavoastra.

Persoana in functie de conducere, ieri data de 12.04.2011 isi da demisia(demisie acceptata), perioada de preaviz de 30 zile.

Azi in data de 13.04.2011 revine cu o cerere de concediu de odihna, practic vrea sa isi efectueze concediul de odihna in timpul preavizului.

Problema mare este, ca in acest caz se poate accepta in mod legal acea cerere de concediu de odihna, care vrea sa il efectueze in perioada de preaviz.
Va rog pareri, cu indicarea unui suport legal.
Respectiv daca cineva s-a intalnit cu asa ceva, si cum a procedat.

Cu stima.
M. H
Buna ziua, niste intrebari, vreau sa stiu cum se opereaza in contabilitate urmatoarea situatie.

Suntem un hotel, situat in Cluj Romania, dorim sa colaboram cu agentii din strainatate (adica ei sa ne trimita la noi in hotel clienti),pe baza unui contract de prestari servicii, intrebarea este cum se contabilizeaza acest lucru, implica autorizatie de la vama, este un export de servicii?(pentru care avem nevoie de autorizatii, sau plata unor taxe) se plateste TVA de noi?, practic ce implica acest lucru din punct de vedere contabil fiscal(se declara ceva in plus declaratii fiscale), intrebare in doua ipostaza:

1. in cazul in care este o agentie din spatiu comunitar
2. in cazul in care este o agentie inafara EU.

Va multumesc anticipat pentru raspinsuri, pareri cu specificarea legilor unde sa verific, imi e de ajutor chiar daca imi puteti furniza baza legala pentru aceasta operatie

Buna ziua, niste intrebari, vreau sa stiu cum se opereaza in contabilitate urmatoarea situatie.

Suntem un hotel, situat in Cluj Romania, dorim sa colaboram cu agentii din strainatate (adica ei sa ne trimita la noi in hotel clienti),pe baza unui contract de prestari servicii, intrebarea este cum se contabilizeaza acest lucru, implica autorizatie de la vama, este un export de servicii?(pentru care avem nevoie de autorizatii, sau plata unor taxe) se plateste TVA de noi?, practic ce implica acest lucru din punct de vedere contabil fiscal(se declara ceva in plus declaratii fiscale), intrebare in doua ipostaza:

1. in cazul in care este o agentie din spatiu comunitar
2. in cazul in care este o agentie inafara EU.

Va multumesc anticipat pentru raspinsuri, pareri cu specificarea legilor unde sa verific, imi e de ajutor chiar daca imi puteti furniza baza legala pentru aceasta operatie

Buna ziua,

sunt insarcinata in luna a 2-a, si a-si avea o nelamurire, in legatura cu CONCEDIUL PENTRU SARCINA SI LAUZIE

Concediu pentru sarcina si lauzIE obligatoriu de luat,?
Cate e obligatoriu concediul de sarcina si cat e obligatoriu din concediul de lauzie?
Durata acestui concediu este de 126 zile sau 168 zile?
Respectiv in acea perioada (de concediu pt sarcina ) luata inaintea nasterii angajatorul imi plateste salariul, sau statul?E crucial sa stiu.

VA ROG UN RASPUNS CINE VA PLATI SALARIUL IN TIMPUL CONCEDIULUI PENTRU SARCINA, ADICA INAITEA SARCINII.
va multumesc anticipat.

o zi frumoasa
Buna ziua,
abia am aflat ca sunt insarcinata, doresc prin prezenta sa aflu sfatul indicatiile, celor care sunt in masura si bine voiesc sa ma ghideze care sunt pasii de urmat pentru a anunta angajatorul despre starea mea, sarcina, precum si pasii necesari de urmat, ulterior anuntarii angajatorului
Mentionez ca imi este primul loc de munca unde lucrez de mai bine de 2 ani.
Azi am cerut de la un medic specialist, ginecolog o adeverinta. intrebarea e e deajuns acea adeverinta sa o duc angajatorului, sau e necesara o instiintare scrisa langa care atasez adeverinta medicala? Si daca e necesara ce trebuie sa cuprinda(un model, exista un anumit tip de instinntare).

dupa acestea, care sunt urmatorii pasi, din punct de vedere legal?

astept un raspuns, sfat, indicatii.
Va multumesc mult,

cu consideratie
Henrieta M.
Buna ziua,
abia am aflat ca sunt insarcinata, doresc prin prezenta sa aflu sfatul indicatiile, celor care sunt in masura si bine voiesc sa ma ghideze care sunt pasii de urmat pentru a anunta angajatorul despre starea mea, sarcina, precum si pasii necesari de urmat, ulterior anuntarii angajatorului
Mentionez ca imi este primul loc de munca unde lucrez de mai bine de 2 ani.
Azi am cerut de la un medic specialist, ginecolog o adeverinta. intrebarea e e deajuns acea adeverinta sa o duc angajatorului, sau e necesara o instiintare scrisa langa care atasez adeverinta medicala? Si daca e necesara ce trebuie sa cuprinda(un model, exista un anumit tip de instinntare).

dupa acestea, care sunt urmatorii pasi, din punct de vedere legal?

astept un raspuns, sfat, indicatii.
Va multumesc mult,

cu consideratie
Henrieta M.