avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 181 soluții astăzi
Forum Activitate magda2009

Activitate magda2009

inainte de a face orice actiune cititi bine contractul de credit si vedeti daca aveti clauze de vanzare a creditului catre alti terti. deasemenea cititi daca imprumutatul (dvs )trebuie sa fie deacord cu cel care cumpara( kruk) creanta ( imprumutul dvs. ) de la banca.

in functie de aceste elemente puteti demara mai departe o eventuala esalonare de plata cu noul imprumutat in speta kruk.
in functie de garantiile stipulate in contractul de credit si a faptului ca situatia dvs financiara este in dificultate in prezent si ca nu intrezariti o ameliorare substantiala astfel incat sa puteti onora vechile rate de plata puteti cere o amanare a ratelor ( o perioada de gratie ) de 6 luni poate chiar si 12 luni.

dar trebuie sa analizati cu grija orice intelegere veti face cu noul imprumutator ( kruk ) pentru a nu intra intr-o situatie mai dificila decat sunteti in prezent.
Răspuns la discuția Import
Din cate am inteles eu din ceea ce ati scris consider ca serverul nu este in proprietatea societatii dvs. ci in custodie. Prin urmare nu este un mijloc fix amortizabil. Autoritatea Vamala incadreaza operatiunile de import in functie de documentele puse la dispozitie ( traduse ) si indicatiile date de catre importator care detine si raspunderea. In mod normal ar fi trebuit sa aveti un contract cu partenerul extern referitor la starea juridica a acestui bun, perioada in care este pus la dispozitia furnizorului de servicii. Ar fi trebuit ( daca este asa cum obs. eu ) sa se deschida un regim vamal suspensiv.
Răspuns la discuția achizitie mijloc fix
Exprimarea pe factura '' credit din esalonare plati '' presupune TVA inclus.
Contractul incheiat intre societatea dvs si Romtelecom trebuie sa fie interpretat in functie de operatiune: contract de leasing financiar, operational sau este contract de vanzare - cumparare cu plata in rate.
Un contract de leasing presupune ( pe langa conditiile de incadrare ) si dobanda, asigurare si alte costuri.
In cazul in care este un contract de leasing financiar:
% = 404
626
213
4426

404 = %
167
4427

In jurnalul de cumparari se inregistreaza baza si tva-ul trecute cu valoarea din factura emisa. La fel si in Declaratia 394.


Răspuns la discuția proces verbal de custodie
ce fel de echipamente? sunt mijloace fixe sau de natura stocurilor?
35x = 3x
bunurile date in custodie trebuie prevazute in contractele comerciale dintre parti. in functie de prevederile comerciale se aplica principiile contabile si reglementarile contabile.
bunurile date la terti trebuie sa aiba legatura cu activitatea economica a societatii.
Avizele de expeditie cnf o 3512/2008 se intocmesc pentru:
Este formular cu regim special intern de tipărire şi numerotare.
1. Serveşte ca:
- document de însoţire a mărfii pe timpul transportului, după caz;
- document ce stă la baza întocmirii facturii, după caz;
- dispoziţie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiaşi unităţi;
- document de primire în gestiune, după caz;
- document de descărcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit.
Dispozitia de livrare:
1. Serveşte ca:
- document pentru eliberarea din magazie a produselor, mărfurilor sau a altor valori materiale destinate vânzării, a bunurilor cedate cu titlu gratuit sau date pentru stimularea vânzării, după caz;
- document justificativ de scădere din gestiunea magaziei predătoare;
- document de bază pentru întocmirea avizului de însoţire a mărfii sau a facturii, după caz;
- ca document justificativ de înregistrare în contabilitate.
2. Se întocmeşte în două exemplare de către serviciul desfacere.
3. Circulă:
- la magazie, pentru eliberarea produselor, mărfurilor sau a altor valori materiale şi pentru înregistrarea în evidenţa magaziei, semnându-se de către gestionarul predător pentru cantităţile livrate (ambele exemplare);
- la compartimentul desfacere, pentru înregistrarea bunurilor livrate în evidenţele acestuia şi pentru întocmirea avizului de însoţire a mărfii sau facturii, după caz (exemplarul 2).
4. Se arhivează:
- la magazie (exemplarul 1);
- la compartimentul desfacere (exemplarul 2) sau compartimentul financiar-contabil, după caz.
5. Conţinutul minimal obligatoriu de informaţii al formularului este următorul:
- denumirea, numărul şi data (ziua, luna, anul) întocmirii formularului;
- denumirea furnizorului;
- numărul curent; denumirea produselor; U/M; cantitatea dispusă; cantitatea livrată; preţul unitar în cazul în care bunurile sunt destinate vânzării;
- semnături: întocmit, dispus livrarea, gestionar, primitor.




Răspuns la discuția rambursare tva
Se poate cere rambursarea tva-ului prin bifarea in Decl 300 pentru valoari mai mari de 5.000 ron cnf CF.
Orice cerere de rambursare atrage dupa sine un control temetic pe TVA de la Anaf.
Dupa finalizarea controlului se poate cere compensarea cu impozitele neplatite de societate. Se compenseaza doar impozite din acelasi tip de buget.
studiati legea si construiti dupa ce obtineti toate autorizatiile, certificatele, etc.
nu construiti depozit daca nu aveti autorizatie de contructie pentru depozit.
riscati sa platiti amenzi, sa va darame primaria contructiile, sa pierdeti bani.
Răspuns la discuția Cum descarc 345?
se emite un bon de transfer.
2121 - 345
- atentie la tva ( ajustare ) - deducerea tva-ului la mijloace fixe se face cnf art 149 CF.
- pentru calitatea de mijloc fix se face proces verbal de receptie si punere in functiune .


Răspuns la discuția Plata notar > 100 lei
pentru cheltuielile nedeductibile se creaza un analitic distinct la contul de baza.
Răspuns la discuția Plata notar > 100 lei
''stiind ca limita este de 100 lei - plati prin casa fara factura'' - conform carei legi platile prin casa fara factura sunt plafonate la 100 ron?
notariatul nu va emis un bon fiscal in valoare de 150 ron?
poate ca am ramas eu in urma cu legislatia dar este prima data cand aud asa ceva.
inregistrarile contabile ar fi trebuit facute in urma cu 6 ani ceea ce ar duce in prezent la corectii de declaratii 101 ( deoarece acele bunuri obtinute in urma dezmenbrarii ar fi trebuit introduse in corespondenta cu veniturile )
in schimb considerand ca societatea nu a considerat ca acele bunuri ar fi avut valoare puteti face retroactiv urmatoarele documente:
1 - decizia administratorului de numire a comisiei si trasarea responsabilitatilor care decurg din legislatia aferenta ( HG 173/2000 ).
2- Proces verbal de constatare - intocmit de comisie - cu mentionarea cantitatilor obtinute
3- Lista de Inventar- a produselor rezultate
4 - Decizia Administratorului care stabileste depozitarea
Din punct de vedere contabil dvs. evidentiati in afara bilantului cantitatile respective in baza notei de intrare-receptie.
In momentul vanzarii sau instrainarii emite-ti bon de consum ptr scaderea din gestiune a produselor evidentiate in afara bilantului.
Factura de cheltuiala pe care ati inregistrat-o trebuie insotita de un aviz de insotire cu mentiunea " deseuri, sau ce or fi ele - trimise ptr distrugere in cnf cu HG173/2000).
Daca vreti sa inregistrati in conturile bilantiere conturile de stocuri in corespondeta cu 1174 - cu corectia decl 101.