avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 437 soluții astăzi
Forum Activitate romobil

Activitate romobil

Se fac ca nu inteleg si raspund pe langa, pentru ca este nelegal.
Cititi OUG 195/2002 si regulamentul de aplicare(HG 1391/2006). Protocolul de colaborare este nul. Singurii care pot constata faptul ca STATIONAREA VOLUNTARA a existat, sunt cei desemnati de aceste acte normative speciale si anume politisti rutieri anume desemnati de inspectorul general al Politiei.
In schimb, daca Primaria de sector este si administratorul drumului respectiv, impruna cu POLITIA CIRCULATIE si numai cu ea, pot ridica autovehicolul.

OUG 195
Art.6. - În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles:
.....................
14. drum public – orice cale de comunicaţie terestră, cu excepţia căilor ferate, special amenajată pentru traficul pietonal sau rutier, deschisă circulaţiei publice; drumurile care sunt închise circulaţiei publice sunt semnalizate la intrare cu inscripţii vizibile;

Art.64. - Poliţia rutieră poate dispune ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă. Ridicarea şi depozitarea vehiculelor în locuri special amenajate se realizează de către administraţiile publice locale sau de către administratorul drumului public, după caz.
(2) Contravaloarea cheltuielilor pentru ridicarea, transportul şi depozitarea vehiculului staţionat neregulamentar se suportă de către deţinătorul acestuia.
(3) Ridicarea vehiculelor dispusă de poliţia rutieră în condiţiile prevăzute la alin.(1) se realizează potrivit procedurii stabilite prin regulament.

Art.97. (1) În cazurile prevăzute în prezenta ordonanţă de urgenţă, poliţistul rutier dispune şi una dintre următoarele măsuri tehnico-administrativea) reţinerea permisului de conducere şi/sau a certificatului de înmatriculare ori de înregistrare sau, după caz, a dovezii înlocuitoare a acestora;
b) retragerea permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare sau înregistrare ori a plăcuţelor cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare;
c) anularea permisului de conducere;
d) ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar.
(2) Reţinerea permisului de conducere ori a certificatului de înmatriculare sau de înregistrare se face de către poliţistul rutier, de regulă odată cu constatarea faptei, eliberându-se titularului o dovadă înlocuitoare cu sau fără drept de circulaţie.
(3) Perioada în care titularul permisului de conducere nu are dreptul de a conduce un autovehicul sau tramvai se consideră suspendare, conform dispoziţiilor art.96 alin.(2) lit.b).
(4) Retragerea permisului de conducere se dispune de către poliţia rutieră dacă titularul acestuia a fost declarat inapt pentru a conduce vehicule pe drumurile publice de către o unitate de asistenţă medicală autorizată.
(5) Anularea permisului de conducere se dispune de către poliţia rutieră pe a cărei rază de competenţă s-a produs una dintre faptele prevăzute la art.114.
(6) Procedura aplicării măsurilor tehnico-administrative se stabileşte prin regulament.
Răspuns la discuția Plangere contraventionala
mjustin a scris:

Pe langa legislatia in vigoare si HCL are putere de lege locala astfel ca trebuie respectata. Puteti face plangere privind intocmirea PV, daca sunt motive, conform OG2/2001.



OG 2/2001

Art. 2. - (1) Prin legi, ordonanţe sau hotărâri ale Guvernului se pot stabili şi sancţiona contravenţii în toate domeniile de activitate.
(2) Prin hotărâri ale autorităţilor administraţiei publice locale sau judeţene se stabilesc şi se sancţionează contravenţii în toate domeniile de activitate pentru care acestora le sunt stabilite atribuţii prin lege, în măsura în care în domeniile respective nu sunt stabilite contravenţii prin legi, ordonanţe sau hotărâri ale Guvernului.(3) Consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti pot stabili şi sancţiona contravenţii în următoarele domenii: salubritate; activitatea din pieţe, curăţenia şi igienizarea acestora; întreţinerea parcurilor şi spaţiilor verzi, a spaţiilor şi locurilor de joacă pentru copii; amenajarea şi curăţenia spaţiilor din jurul blocurilor de locuinţe, precum şi a terenurilor virane; întreţinerea bazelor şi obiectivelor sportive aflate în administrarea lor;
întreţinerea străzilor şi trotuarelor, a şcolilor şi altor instituţii de educaţie şi cultură, întreţinerea clădirilor, împrejmuirilor şi a altor construcţii; depozitarea şi colectarea gunoaielor şi a resturilor menajere.
(4) Consiliul General al Municipiului Bucureşti poate stabili şi alte domenii de activitate din competenţa consiliilor locale ale sectoarelor, în care acestea pot stabili şi sancţiona contravenţii.
(5) Hotărârile consiliilor locale sau judeţene ori, după caz, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, prin care s-au stabilit contravenţii cu nesocotirea principiilor prevăzute la alin. (2)-(4), sunt nule de drept. Nulitatea se constată de instanţa de contencios administrativ competentă, la cererea oricărei persoane interesate.
___________
Alineatele 1, 2 şi 3 au fost modificate prin articolul unic, pct. 2 din Legea nr. 180/2002.
- Alineatul 5 a fost introdus prin articolul unic, pct. 3 din Legea nr. 180/2002.


Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, republicată
- modificată şi completată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.63/2006, publicată în Monitorul Oficial al România, Partea I, nr.792/20.09.2006;
- aprobată prin Legea nr.6/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.30/17.01.2007;
- modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr.69/28.06.2007


Art. 1. - (1) Circulaţia pe drumurile publice a vehiculelor, pietonilor şi a celorlalte categorii de participanţi la trafic, drepturile, obligaţiile şi răspunderile care revin persoanelor fizice şi juridice, precum şi atribuţiile unor autorităţi ale administraţiei publice, instituţii şi organizaţii sunt supuse dispoziţiilor prevăzute în prezenta ordonanţă de urgenţă.
(2) Dispoziţiile prevăzute în prezenta ordonanţă de urgenţă au ca scop asigurarea desfăşurării fluente şi în siguranţă a circulaţiei pe drumurile publice, precum şi ocrotirea vieţii, integrităţii corporale şi a sănătăţii persoanelor participante la trafic sau aflate în zona drumului public, protecţia drepturilor şi intereselor legitime ale persoanelor respective, a proprietăţii publice şi private, cât şi a mediului.
(3) Autoritatea competentă în domeniul circulaţiei pe drumurile publice privind iniţierea şi avizarea unor reglementări, precum şi aplicarea şi exercitarea controlului privind respectarea normelor din acest domeniu este Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Inspectoratul General al Poliţiei Române.
(4) Reglementările privind circulaţia pe drumurile publice se emit, după caz, de către autorităţile publice centrale sau locale cu atribuţii în acest domeniu, numai cu avizul Inspectoratului General al Poliţiei Române şi cu respectarea acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte.
(5) Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă se aplică tuturor participanţilor la trafic, precum şi autorităţilor care au atribuţii în domeniul circulaţiei şi siguranţei pe drumurile publice, precum şi în domeniul protecţiei mediului.

HCL are putere de lege, daca nu incalca legea.....

Am primit un PV amenda contraventionala de la POL comunitara Timisoara pentru stationare cu auto mai mare de 3,5 t pe un drum public din Timisoara. Amenda data in baza unei HCL. Eu cred ca am castig de cauza, emotii am pentru cheltuieli de judecata. Plangerea suna cam asa:

Domnule presedinte


Subsemnatul xxxxx, domiciliat in xxxxxxxxxxxxxx, municipiul Galati, formulez prezenta

Plangere contraventionala

impotriva procesului-verbal de contraventie seria AX nr.053511, din 17.04.2009, incheiat de domnul Papciuc Florin din cadrul Politiei Comunitare Timisoara, prin care, in baza art.3 aliniat 1 din HCL 486/2006, am fost sanctionat cu amenda 1000 lei, a carui anulare o cer.
Cu cheltuieli de judecata, conform dispozitiilor art.274 cod procedura civila.


In fapt, am fost sanctionat cu amenda pentru ca as fi stationat voluntar cu un autovehicul cu masa mai mare de 3,5 tone pe strada Chimistilor din municipiul Timisoara.

In realitate, stationarea nu a fost voluntara.
Pe strada Chimistilor nu sunt semnalizari de circulatie care sa interzica stationarea.
Ocupatia mea nu este de conducator auto la SC xxxxx, ci de administrator la SC yyyy SRL Galati, in acea perioada relatia dintre xxxxx si yyyyyfiind cea locator/locatar in cadrul unui contract de leasing operational, SCyyyyyyfiind detinator mandatat.
Politia comunitara Timisoara, nu a cerut firmei noastre date despre conducatorul auto care a condus autovehiculul respectiv.

De asemenea, agentul constatator nu avea calitatea ceruta de lege pentru a constata o contraventie legata de circulatia pe drumurile publice, in conformitate cu art 15(1) din OG 2/2002, coroborat cu art 177 din Anexa 1 al HG 1391/2006.

Forma procesului verbal de constatare a incalcarii unor norme rutiere asa cum este stabilita de art 180 din Anexa 1 a HG 1391/2006, nu a fost respectata.

Asa cum arata OUG 195/2002 republicata la art.1(1), drepturile obligatiile si raspunderile tuturor participantilor la trafic privind circulatia pe drumurile publice sunt supuse prevederilor respectivei ordonante. Agentul constatator stabileste amenda in baza art.1 si art.3 din HCL 486/2006, banuiesc ca act normativ emis de Consiliul Local Timisoara.
Dar in conformitate cu art.2(2) din OG 2/2001 nici o autoritate a administratiei publice locale sau judetene nu poate stabili si sanctiona contraventii decat in masura in care are atributii prin lege si nu sunt stabilite contraventii prin legi, ordonante si hotarari ale Guvernului. Ori OUG 195/2002 si HG 1391/2006 stabilesc contraventii in ceea ce priveste stationarea pe drumurile publice.

Pentru aceste motive, cer admiterea plangerii si anularea procesului verbal de contraventie citat.

In drept, imi intemeiez plangerea pe dispozitiile art.31 din OG 2/2001.

In dovedirea motivelor enuntate, inteleg sa ma folosesc de toate mijloacele de proba legale.

Credeti ca ar fi bine sa cer Instantei competente si anularea HCL-ului? Obtin cheltuieli de judecata(benzina GL-TM, cazare)?
Nu s-a respectat o norma imperativa.
Care este norma legala in ceea ce priveste exceptia de la principiul retroactivitatii nulitatii absolute in cazul invocat de dumneavoastra? Despre moralitate, trebuie avut in vedere ca o operatiune de leasing corect facuta, are o finalitate si anume transferul de proprietate. Norma imperativa prevede ca operatiuni de leasing pot desfasura societatile de leasing, impunand soc. de leasing pers. juridice romane ca obiectul de activitate principal sa fie leasingul precum si un capital minim. Obiectul contractului este de fapt derularea unei operatiuni de leasing si nu inchirierea sau uzufructul camionului.
Societatea SC AAA SRL acorda societatii SC BBB SRL un leasing operational avnd ca obiect un camion. Operatiunea se desfasoara o perioada dupa care se preda camionul si raman restante cateva rate de leasing. Soc. AAA trimite somatie cu plata ratelor restante plus penalizari. La o cercetare atenta BBB afla ca societatea nu este societate de leasing asa cum prevede OG 51 republicata. Startul contractului anul 2007, aprilie.
Este contractul nul? Nulitatea este absoluta? Care este instanta competenta pentru actiunea soc BBB? Punerea in situatia precedenta incheierii contractului inseamna numai restituirea camionului respectiv a ratelor? Daune? Dobanzi?#-o