avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 667 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Completare Registru Inventar
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Completare Registru Inventar

Sunt invatatoare (Meditator) si nu stiu ce trebuie sa complectezi in Registrul Inventar? Eu emit chitanta pentru suma incasata o trec in Registrul-jurnal de plati si incasari dar in acel registru mentionat mai sus nu stiu daca trebuie sa complectezi eu .
Cel mai recent răspuns: NICULIN , utilizator 16:31, 23 Ianuarie 2011
Registrul-inventar cod 14-1-2
Serveşte ca document contabil obligatoriu de înregistrare a rezultatelor inventarierii elementelor de activ şi de pasiv.
Se întocmeşte de către persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, într-un singur exemplar.
Se întocmeşte la începutul activităţii, la sfârşitul exerciţiului financiar sau cu ocazia încetării activităţii, fără ştersături şi fără spaţii libere, pe baza datelor cuprinse în listele de inventariere şi procesele-verbale de inventariere a elementelor de activ şi de pasiv.
Registrul-inventar se completează pe baza inventarierii faptice a elementelor de activ şi de pasiv grupate după natura lor conform posturilor din bilanţ. În cazul în care inventarierea are loc pe parcursul anului, datele rezultate din operaţiunea de inventariere se actualizează cu intrările şi ieşirile din perioada cuprinsă între data inventarierii şi data încheierii exerciţiului financiar, datele actualizate fiind apoi cuprinse în registrul-inventar.
Operaţiunea de actualizare a datelor rezultate din inventariere se va efectua astfel încât la sfârşitul exerciţiului financiar să fie reflectată situaţia reală a elementelor de activ şi de pasiv.

În cazul încetării activităţii, registrul-inventar se completează cu valoarea elementelor de activ şi de pasiv inventariate faptic la acea dată.

În cazul în care o unitate are subunităţi dispersate teritorial care conduc contabilitatea până la balanţa de verificare, registrul-inventar se va conduce de către subunităţi, în condiţiile înregistrării acestuia în evidenţa subunităţii.

În coloana 1 se înscrie numărul curent al fiecărei operaţiuni înregistrate în ordine cronologică, de la deschiderea acestuia până la epuizarea filelor sau încetarea activităţii.

În coloana 2 vor fi recapitulate elementele inventariate, detaliat pe fiecare cont de activ şi de pasiv, conturile de valori materiale putând fi defalcate pe gestiuni.

În coloana 3 se înscrie valoarea contabilă a elementelor inventariate.

În coloana 4 se înscrie valoarea de inventar a elementelor de activ şi de pasiv, stabilită de membrii comisiei de inventariere (pe baza listelor de inventariere şi a proceselor-verbale de inventariere).

În coloana 5 se trec diferenţele din evaluare de înregistrat, calculate ca diferenţă între valoarea contabilă şi valoarea de inventar.

În coloana 6 se menţionează cauzele diferenţelor (deprecieri, dezasortări etc.).

Nu circulă, fiind document de înregistrare contabilă
Se arhivează la compartimentul financiar-contabil, împreună cu documentele justificative care au stat la baza întocmirii lui
@angimm,
pentru un neinitiat in termenii de “activ” - “pasiv” ceea ce ati scris dv suna a limba straina…

@ana suciu a pus o intrebare simpla: ce scriu in registrul respectiv in cazul X?
Un raspuns simplu era posibil: scrieti acolo obiecte de genul: dulap, scaun, birou, calculator etc - ce-o avea in patrimoniu respectiva PFA (sa zicem)… Adica: obiect - cantitate - pret - valoare (ceva de genul)…

@ana suciu - banuiesc - scrie despre chitanta emisa pentru incasarea tarifului pentru orele de meditatie… Ori, aceste sume… n-au ce cauta a fi evidentiate in registrul inventar…
Ma insel?
@trope_doi,cititi va rog cu mai mare atentie ce scrie ana suciu despre chitanta pe care o emite,iar in ceea ce priveste sugestia dvstra cum ca "pentru un neinitiat in termenii de “activ” - “pasiv” suna a limba straina…" aveti dreptate,contabilitatea este o alta stiinta.
@ana suciu.Atentie la codurile registrului-inventar, pentru ca, spre exemplu, registrele Inventar pentru firme si PFA sunt complet diferite, unul inventariind conturi iar celalalt mijloace fixe.
Am citit… Eu emit chitanta pentru suma incasata o trec in Registrul-jurnal de plati si incasari dar in acel registru mentionat mai sus nu stiu daca trebuie sa complectezi eu…

Fiind meditator pentru ce ar putea emite o chitanta? Banuiesc ca incasarile doamnei se rezuma la tariful per ora de meditatie… Fiind invatatoare dv ii spuneti degeaba sa aiba grija la diferentele dintre registre: conturi si mijloace fixe… NU ESTE contabil, de aceea dorea un raspuns pe intelesul dumneaei…
Banuiesc ca @ana suciu nu a optat pentru contabilitatea in partida dubla…

Repet: nu am vrut sa va supar! V-am atras doar atentia ca ati raspuns dnei ridicand o multitudine de intrebari… Tocmai dv ati recunoscut: “contabilitatea este o alta stiinta” - iar daca e asa nu ar trebui raspuns in termeni pe care ii poate intelege si cineva care nu practica aceasta… stiinta?
Nu i-ati raspuns nici daca trebuie sa completeze dansa registrul inventar (raspunsul este “da”, in cazul in care nu colaboreaza cu un contabil – si nu colaboreaza, pentru ca nu ar fi pus intrebarea pe forum). Oricum, intrebarea e, oarecum, “incomplet” formulata, dar un contabil poate deduce ce doreste “clientul”. Ma insel?
Multumesc pentru toate raspunsurile intradevar primul raspuns este pt.oamenii care practica aceasta stinta ,dar pentru mine imi este valabil raspunsul cel pe intelesul meu ,daci nu trebuie sa-l complectezi.Intradevar nu am fost prea explicita ,eu fac meditatii cu copii si le emit chitanta pe banii incasati de la parinti si depun la adm.finantelor impozit pe venit acele chitante le trec in registru jurnal de incasari si plati si nu stiam cum sa complectez acel registru inventar.
Va multumesc inca odata si va doresc sa aveti o zi buna.

Alte discuții în legătură

Pfa registru inventar prazaro prazaro Sunt PFA [traducator autorizat] si am inteles ca trebuie sa tin un registru inventar. Poate cineva, va rog, sa ma ajute la completarea lui? Eu nu inteleg mai ... (vezi toată discuția)
Registre la pfa norma fixa sub_bass2002 sub_bass2002 Daca am un pfa cu norma fixa trebuie sa conduc registru incasari si plati, sau nu trebuie nimic daca impozitul este fix? (vezi toată discuția)
Ii cu doua obiecte de activitate Laura 86 Laura 86 Buna ziua, O intreprindere individuala avand doua obiecte de activitate cum anume trebuie sa isi tina contabilitatea? Intr-un singur registru de incasari si ... (vezi toată discuția)