avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1607 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Completare Registru Inventar
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Completare Registru Inventar

Sunt invatatoare (Meditator) si nu stiu ce trebuie sa complectezi in Registrul Inventar? Eu emit chitanta pentru suma incasata o trec in Registrul-jurnal de plati si incasari dar in acel registru mentionat mai sus nu stiu daca trebuie sa complectezi eu .
Cel mai recent răspuns: NICULIN , utilizator 16:31, 23 Ianuarie 2011
Reglementari
1.Codul fiscal
ART. 49
Stabilirea venitului net anual din activităţi independente pe baza normelor de venit
8) Contribuabilii care desfăşoară activităţi pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit nu au obligaţia să organizeze şi să conducă contabilitate în partidă simplă pentru activitatea respectivă.

ORDIN nr. 2861 din 9 octombrie 2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii
(3)Persoanele care obţin venituri din activităţi independente şi sunt obligate, potrivit legii, să organizeze şi să conducă evidenţa contabilă în partidă simplă aplică prevederile prezentului ordin.

Prin urmare : pfa la norma de venit nu au obligatia sa tina contabilitate in partida simpla, nu au obligatia sa faca inventariere deci nu au obligatia sa detina si sa completeze registrul inventar .

PFA la norma de venit au obligatia sa tina doar evidenta in scop tva, si din aceasta evidenta , doar pe aceea a veniturilor (pentru ca de fapt intereseaza atingerea plafonului de venituri de la care se pierde facilitatea de neplatitor de tva ) pe jurnalele de vanzari ,conform omef 2217/2006
Ultima modificare: Duminică, 21 Noiembrie 2010
Magda Staicu, Consultant fiscal
Am citit raspunsul din prima zi cand l-ai postat Magda.Baza legala pe care ai atasat-o imi da mai mult incredere in ce mi-ai raspus.
Ms din suflet, pentru interes...mai sunt si oameni documentati, care ne ajuta si nu tin numai pentru ei... si ce sa mai spun bravo tie...!

Si iata ca dupa o nelamurire mai apare alta ca de obicei, ...si cu permisiunea moderatorilor as vrea sa intreb tot aici, daca acest jurnal de vanzari si cumparari este obligatoriu pt. mine ca PFA norma de venit,neplatitor de TVA.....am observat ca OMEF2217/2006 este abrogat.....bineinteles ca esenta lui a contat in raspunsul pe care l-am primit de la Magda.
Stiu ca sunt obligata sa tin un registru de incasari si plati, dar trebuie si registru de vanzari cumparari?
Multumesc tuturor, dar pentru Magda in mod special!
Bravos a scris:


..am observat ca OMEF2217/2006 este abrogat.....bineinteles ca esenta lui a contat


:">
Mi-ar fi placut tare mult ca in loc de omef 2217/2006 care este abrogat sa fi scris ORDIN nr. 1372 din 6 mai 2008 privind organizarea evidenţei în scopul taxei pe valoarea adăugată, conform art. 156 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal

Multumesc pentru atentionare , trebuia sa fiu "pe faza" si sa observ ca 2217 e din 2006...

Intradevar , esenta conteaza , formularele din omef 1372 sunt adaptate la noile prevederi legale .

In ce priveste obligatia tinerii acestui jurnal de catre neplatitorii de tva , pfa, norma de venit :

Temei legal :
Omef 1372 este dat in aplicarea art 156 cf , asa cum reiese din preambul :
"......în baza prevederilor art. 156 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:"

Art 156 cf defineste persoanele care trebuie sa tina aceste jurnale :
ART. 156

Evidenţa operaţiunilor

(1) Persoanele impozabile stabilite în România trebuie să ţină evidenţe corecte şi complete ale tuturor operaţiunilor efectuate în desfăşurarea activităţii lor economice.

(2) Persoanele obligate la plata taxei pentru orice operaţiune sau care se identifică drept persoane înregistrate în scopuri de TVA, conform prezentului titlu, în scopul desfăşurării oricărei operaţiuni, trebuie să ţină evidenţe pentru orice operaţiune reglementată de prezentul titlu.

(3) Persoanele impozabile şi persoanele juridice neimpozabile trebuie să ţină evidenţe corecte şi complete ale tuturor achiziţiilor intracomunitare.

(4) Evidenţele prevăzute la alin. (1) - (3) trebuie întocmite şi păstrate astfel încât să cuprindă informaţiile, documentele şi conturile, inclusiv registrul nontransferurilor şi registrul bunurilor primite din alt stat membru, în conformitate cu prevederile din norme.

(5) În cazul asociaţiilor în participaţiune care nu constituie o persoană impozabilă, drepturile şi obligaţiile legale privind taxa revin asociatului care contabilizează veniturile şi cheltuielile, potrivit contractului încheiat între părţi.

PFA , norma de venit , persoana neimpozabila nu se regaseste intre aceste persoane .

Mai departe :

ART. 152

Regimul special de scutire pentru întreprinderile mici

(1) Persoana impozabilă stabilită în România conform art. 125^1 alin. (2) lit. a), a cărei cifră de afaceri anuală, declarată sau realizată, este inferioară plafonului de 35.000 euro, al cărui echivalent în lei se stabileşte la cursul de schimb comunicat de Banca Naţională a României la data aderării şi se rotunjeşte la următoarea mie, poate solicita scutirea de taxă, numită în continuare regim special de scutire,.......

Deci putem spune ca orice persoana este impozabila in momentul in care decide sa realizeze o activitate economica , dar poate beneficia de o facilitate , aceea de a nu fi persoana scutita pentru cifra de afaceri mai mica de 35000 euroi la data aderarii .

Tot la acel articol , in norme :
62. (1) Persoanele care aplică regimul special de scutire, conform art. 152 din Codul fiscal, au obligaţia să ţină evidenţa livrărilor de bunuri şi a prestărilor de servicii care ar fi taxabile dacă nu ar fi realizate de o mică întreprindere, cu ajutorul jurnalului pentru vânzări, precum şi evidenţa bunurilor şi a serviciilor taxabile achiziţionate, cu ajutorul jurnalului pentru cumpărări.

Prin urmare, desi ordinul 1372 nu cuprinde si persoanele scutite pentru ca sunt intreprinderi mici , totusi normele de aplicare ale cf pretind si din partea acestora sa tina evidenta pe aceste jurnale .

Cu siguranta ati observat ca modelul acelor jurnale poate fi adaptat situatiei de fapt a firmei , pfa-ului , si prin urmare din multitudinea de coloane raman cateva ...

___
Aprecierile dvs ma onoreaza ... multumesc !
:)

Si nu trebuie sa tineti registru de incasari si plati .
Acel registru este folosit doar de cei in sistem real.
Ultima modificare: Vineri, 3 Decembrie 2010
Magda Staicu, Consultant fiscal
registrul de inventar poate fi listat sau este ibligatoriu sa fie carnet sigilat.? rog o confirmare.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pfa registru inventar prazaro prazaro Sunt PFA [traducator autorizat] si am inteles ca trebuie sa tin un registru inventar. Poate cineva, va rog, sa ma ajute la completarea lui? Eu nu inteleg mai ... (vezi toată discuția)
Registre la pfa norma fixa sub_bass2002 sub_bass2002 Daca am un pfa cu norma fixa trebuie sa conduc registru incasari si plati, sau nu trebuie nimic daca impozitul este fix? (vezi toată discuția)
Ii cu doua obiecte de activitate Laura 86 Laura 86 Buna ziua, O intreprindere individuala avand doua obiecte de activitate cum anume trebuie sa isi tina contabilitatea? Intr-un singur registru de incasari si ... (vezi toată discuția)