avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 671 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Obligativitatea de a iesi la pensie - Medic Primar
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Obligativitatea de a iesi la pensie - Medic Primar

Buna ziua,

Sunt medic primar - coordonator de centru si am fost somata de catre conducere sa imi depun dosarul de pensionare pentru limita de varsta, eu avand in acest moment 58 de ani si 10 luni. Din Decizia nr. 4/2008 a Colegiului Medicilor din Romania am inteles ca varsta de pensionare pentru medici indiferent de sex este de 65 de ani. Mi s-a replicat cand am spus despre aceasta decizie ca incadrarea mea nu este de medic, ci de sef de compartiment sau sef centru. In cartea de munca scrie exact "Medic Primar - Coordonator de Centru".
Va rog sa imi spuneti daca am dreptate in sensul ca pot iesi la pensie la varsta de 65 de ani sau sunt obligata sa ies la pensie acum ?

As dori sa stiu termenul in care trebuie depus dosarul de pensie de la data implinirii varstei de pensionare ?

Totodata in cazul in care voi fi obligata sa ma pensionez as dori sa stiu daca as avea castig de cauza in instanta pentru faptul ca sunt trecuta in cartea de munca drept medic si platita dupa aceasta incadrare dar am fost obligata sa ma pensionez mai devreme ?
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 16:40, 13 Aprilie 2010
Varsta standard de pensionare in cazul medicilor, indiferent de sex, este de 65 de ani si este prevazuta in Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii.

Va rog sa reveniti cu data nasterii dvs. precum si cu data cand vi s-a cerut sa va depuneti dosarul de pensie. Incepand cu 01.04.2010 a intrat in vigoare Legea nr. 49/2010 care a modificat prevederi ale Legii nr. 19/2000, inclusiv faptul ca dosarul de pensie poate fi depus si de angajator.
Buna ziua,