avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 671 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Obligativitatea de a iesi la pensie - Medic Primar
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Obligativitatea de a iesi la pensie - Medic Primar

Buna ziua,

Sunt medic primar - coordonator de centru si am fost somata de catre conducere sa imi depun dosarul de pensionare pentru limita de varsta, eu avand in acest moment 58 de ani si 10 luni. Din Decizia nr. 4/2008 a Colegiului Medicilor din Romania am inteles ca varsta de pensionare pentru medici indiferent de sex este de 65 de ani. Mi s-a replicat cand am spus despre aceasta decizie ca incadrarea mea nu este de medic, ci de sef de compartiment sau sef centru. In cartea de munca scrie exact "Medic Primar - Coordonator de Centru".
Va rog sa imi spuneti daca am dreptate in sensul ca pot iesi la pensie la varsta de 65 de ani sau sunt obligata sa ies la pensie acum ?

As dori sa stiu termenul in care trebuie depus dosarul de pensie de la data implinirii varstei de pensionare ?

Totodata in cazul in care voi fi obligata sa ma pensionez as dori sa stiu daca as avea castig de cauza in instanta pentru faptul ca sunt trecuta in cartea de munca drept medic si platita dupa aceasta incadrare dar am fost obligata sa ma pensionez mai devreme ?
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 16:40, 13 Aprilie 2010
Varsta standard de pensionare in cazul medicilor, indiferent de sex, este de 65 de ani si este prevazuta in Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii.

Va rog sa reveniti cu data nasterii dvs. precum si cu data cand vi s-a cerut sa va depuneti dosarul de pensie. Incepand cu 01.04.2010 a intrat in vigoare Legea nr. 49/2010 care a modificat prevederi ale Legii nr. 19/2000, inclusiv faptul ca dosarul de pensie poate fi depus si de angajator.
Buna ziua,

Data nasterii mele este de 03.06.1951 si mi s-a spus ca pana pe 15 aprilie sa ma prezint la angajator pentru intocmirea dosarului de pensionare in caz contrar acestia vor face dosarul de pensionare prin vointa proprie.

In cazul in care ma vor soma sa ies la pensie desi sunt medic care ar fi calea pe care as putea sa o urmez pentru a-i contracara ?

Va multumesc
V-au solicitat sa iesiti la pensie intrucat indepliniti conditiile pentru a beneficia de pensie pentru limita de varsta conform Legii nr. 19/2000.

Dar Legea nr. 95/2006 cuprinde alte prevederi. In opinia mea se aplica acestea, intrucat sunt prevederi speciale, care deroga de la prevederile cu caracter general ale Legii nr. 19/2000. In legatura cu incadrarea dvs., cititi art. 183 si art. 184 din Legea nr. 95/2006. In cuprinsul acestui act normativ nu am gasit referiri la "coordonator de centru".

Aduceti la cunostinta conducerii prevederile art. 385 din Legea nr. 95/2006, prevedere care are nu numai caracter special, ci si imperativ. Altfel spus, medicilor nu li se aplica prevederile Legii nr. 19/2000.

ART. 385
(1) Medicii se pensioneaza la varsta de 65 de ani, indiferent de sex.
(2) La cerere, medicii se pot pensiona anticipat, la varstele prevazute in Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, daca indeplinesc conditiile de stagiu de cotizare prevazute in lege pentru pensia anticipata sau pentru pensia anticipata partiala.
(3) In unitatile sanitare publice, medicii membri titulari sau membri corespondenti ai Academiei Romane si ai Academiei de Stiinte Medicale, profesorii universitari si cercetatorii stiintifici gradul I, doctorii in stiinte medicale, care desfasoara activitati medicale, pot continua, la cerere, activitatea medicala pana la implinirea varstei de 70 de ani. Peste aceasta varsta medicii, membri titulari si membri corespondenti ai Academiei de Stiinte Medicale, pot fi mentinuti in activitate conform dispozitiilor art. 10 alin. (2) din Legea nr. 264/2004 privind organizarea si functionarea Academiei de Stiinte Medicale, cu modificarile ulterioare. De acelasi drept pot beneficia si medicii, membri titulari si membri corespondenti ai Academiei Romane.
(4) Medicii care au depasit limita de varsta prevazuta la alin. (1) pot profesa in continuare in unitati sanitare private. Desfasurarea activitatii se face in baza certificatului de membru si a avizului anual al Colegiului Medicilor din Romania, eliberat pe baza certificatului de sanatate si a asigurarii de raspundere civila, pentru greseli in activitatea profesionala, incheiata pentru anul respectiv.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ce lege se aplica? ContSters229751 ContSters229751 Ce lege se aplica in cazul pensionarii unui medic, codul muncii sau legea reformei sanatatii? In caz de restructurare a activitatii unei institutii, se ... (vezi toată discuția)
Pana la ce varsta pot lucra farmacistii femei de circuit inchis ... Haimi Haimi Pana la ce varsta pot lucra farmacistii femei de circuit inchis (farmacisti de spital)? Mentionez ca in cazul de interes, contractul a fost prelungit prin ... (vezi toată discuția)
Varsta pensionare mircea2020 mircea2020 O intrebare daca se poate. De ce femeile ies la pensie, limita de varsta, la 62 ani (Legea 19/2000) iar cf. OUG 144/2008 art. 22 alin. 4 la 65 ani. Adica ... (vezi toată discuția)