avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 194 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediu de maternitate.....
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediu de maternitate.....

Sunt profesor suplinitor si am contract de munca pe perioada determinata, pana la 31 aug 2010. Sunt insarcinata si in august 2010 voi fi un 7 luni de sarcina. Intrebarea mea este daca, in luna august, pana sa mi se inchieie contractul de munca, pot sa intru in concediu prenatal si apoi sa beneficiez de toate drepturile. Data probabila a nasterii e la incep lui noiembrie.Muncesc fara intrerupere din 2005.
Cel mai recent răspuns: ContSters42179 , utilizator 09:26, 14 Aprilie 2010
Se poate. Concediul prenatal de 63 zile si cel postnatal de 63 zile se poat lua si cumulat inainte de nastere cu conditia rezervarii unor zile suficiente care sa asigure dupa nastere cele 42 de zile de lauzie.
Pot sa intru in concediu dar scoala unde functionez cu contractul de munca care imi va expira la 31 august ma va plati, desi eu nu mai am contract cu ea? Am nevoie ca de la 1 sept 2010 sa figurez cu un alt contract de munca? Sau contractul pe care il am deja, se suspenda cand intru in prenatal si, scoala e obligata sa ma plateasca pana cand intru in CCC? Sau cine ma plateste?
Chiar daca sunteti in concediu de maternitate contractul de munca inceteaza la data expirarii. Plata se face din fondul national de sanatate. Daca va inceteaza contractul de drept va puteti inscrie la somaj daca aveti 12 luni de stagiu in ultimele 24 de luni. Din somaj puteti intra in concediu de maternitate.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Concediu pre/postnatal prbtk_84 prbtk_84 Buna ziua. Lucrez in invatamant de 2 ani, ca profesor suplinitor calificat, deci cu un contract pe perioada determinata. Contractul meu se termina pe data de ... (vezi toată discuția)