avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 755 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... PFA
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

PFA

va rog tare mult sa ma ajutati cu informatii si sfaturi.
se pare ca sotul meu va fi nevoit sa-si faca un pfa.asa i-au spus la serviciu.
va rog sa-mi spuneti ce declaratii trebuiesc depuse ptr un pfa.se foloseste contabilitatea in partida simpla? este suficient registrul de incasari si plati?
este mai avantajos pfa cu norma de venit?
tb sa faca contract cu casa de sanatate si pensii?

multumesc pentru orice raspuns
Cel mai recent răspuns: ContSters77883 , utilizator 14:08, 19 Aprilie 2010
1. Trebuie depusa declaratia 010 (PFA-ul se prezinta la Finante) si 220 (declaratie estimativa de venit) la inceperea activitatii, iar anual pana la 15 mai declaratia 200 (venituri) si, eventual 220 (daca se estimeaza, ca se va incasa cu 20% mai mult sau mai putin decat in anul trecut, sau daca PFA-ul a iesit in pierdere);

2. Se foloseste contabilitate in partida simpla (incasari/plati);

3. Pe langa Regsitrul Jurnal de Incasari si Plati (in cazul impozitarii pe norma de venit nu cred ca ar fi necesar acest registru), veti mai avea nevoie de un Registru de Inventar si de un Registru Unic de Control;

4. Norma de venit este avantajoasa daca estimati, ca veti castiga mai mult decat norma. In acest caz platiti mai putin impozit si nu trebuie sa va organizat contabiltatea. Daca faceti in sistemul real, trebuie contabilitate, iar impozitul se va plati pe diferenta intre total incasari si total plati (venit net);

5. Cu prima decizie de impunere trebuie sa va prezentati la Casa de Sanatate, unde se vor calcula taxele respective. Daca sotul Dvs. isi pierde calitatea de angajat, trebuie sa va prezentati si la Casa de Pensii, iar cu hartiile de la Casa de Sanatate si Casa de Pensii la AJOFM.
va rog foarte mult sa-mi spuneti daca neavand calitatea de salariat in acelasi timp cu pfa ce taxe tb sa platesc.
este obligatoriu sa am ctr cu sanatatea,pensiile,somajul?
la pfa se masi pune problema de impozit pe dividende?????????? asa mi s-a spus,desi eu cred ca este o greseala
Neavand calitatea de angajat, trebuie platit contributia la Asigurarea Sociala de Sanatate (Casa de Sanatate), contributia la Fondul de Pensii (Casa de Pensii) si contributia la Fondul de Somaj (AJOFM -- nu sunt sigur, ca si aceasta contributie este obligatorie ...). Pe langa toate aceste, se plateste 16% pe norma de venit sau pe venit net, dupa caz.

Nu se pune problema impozitului pe dividende. Dupa ce ati platit contributiile respective, puteti banii sunt proprietatea Dvs. si puteti sa faceti cu ele ce doriti Dvs.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Formalitati inregistrare fiscala i.i. tectonica tectonica dupa procedura de infiintare intreprindere individuala la Reg.Comertului care sunt urmatorii pasi pentru ,,inregistrarea I.I.la organul fiscal ... (vezi toată discuția)
Pfa cu norma de venit trecut in sistem real cris2279 cris2279 Buna ziua, Pana acum am avut PFA cu norma de venit, care a disparut de curand. Va rog sa imi spuneti pentru PFA in sistem real: 1. actele pe care trebuie sa ... (vezi toată discuția)
Ce fac dupa ce obtin certificatul de inregistrare de la onrc? bogdan_i bogdan_i Buna ziua, Azi mi-am obtinut certificatul de la ONRC pentru PFA. As dori sa stiu ce pasi mai trebuie sa fac in continuare? Am inteles din unele surse ca ... (vezi toată discuția)