avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 214 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Semnaturi in CONTABILITATE
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Semnaturi in CONTABILITATE

Salut, daca se poate sa ma ajute si pe mine cineva cu niste informatii. Eu lucrez la o institutie publica, pe postul de ECONOMIST in departamentul financiar-contabilitate. Nu am inca experienta necesara pentru a intelege acest sistem si de aceea apelez la dumneavoastra pentru ca in institutia unde lucrez se intampla lucruri pe care efectiv nu le inteleg. Sa incepem cu inceputul. Am fost angajat in urma unui concurs in luna mai 2009, de altfel si contabilul sef tot in aceasta perioada. Institutia dupa cum se stie in Romania este coordonata politic. Am avut un director s-a schimbat, a venit o directoare iar acum in prezent este acelasi director care era si in luna mai. OK. Cand am venit la serviciu pe data de 4 mai 2009 sincer in contabilitate era totul intors pe dos. Nu stiam cu ce sa incep si de unde sa incep. Problema pe care o am eu este ca am fost obligat sa semnez actele de casa si niste deconturi de benzina, dispozitii de plata, intocmit referate de benzina, materiale, protocoale s.a. Eu vreau sa aflu daca pentru toate semanturile pe care le-am dat pot fi tras la raspundere. V-am spus eu sunt incadrat in functia de ECONOMIST I. Pe langa toate astea de cand m-am angajat nu mi sa intocmit FISA POSTULUI. Sunt multe de spus si de vorbit. Cred ca nu ar incapea in acest mesaj. Va rog din tot sufletul sa ma ajutati cu niste sfaturi si cum as putea sa procedez in continuare. Daca se poate sa vb cu cineva care are experienta si care este disponibil sa imi lase un numar de tel pentru a putea intelege ce se intampla. Va multumesc mult. Marian
Cel mai recent răspuns: vidiva , utilizator 18:35, 30 Aprilie 2010
Stimate domn,

V-ati angajat prin concurs pe un post cu calificare inalta, care necesita studii superioare. Tot ce insirati ca sarcini nu exced in niciun fel atributiunile postului, chiar daca in loc de Fisa postului aveti doar sarcini verbale (in fisa postului se pot incadra lejer la "alte sarcini de serviciu").
Va trebui sa va asumati raspunderea pt ceea ce semnati, asa cum v-o asumati cand semnati Statul de plata sau Fluturasul.
Nu va culcati pe urechea ca seful va raspunde pe motiv ca nu v-a intocmit Fisa postului, ca atare "ati raspunde de nimic"...

Succes!
buna ziua , marian, ma bucur sa-ti pot fi de folos cu umila mea experienta . economist 1A intr-o institutie publica . fisa postului idem cu cea a contabilului sef ,mai putin cfp si darea de seama . acum :inainte de a semna asigura-te ca documentele sunt corect si complet intocmite cu semnaturile si stampilele aferente . registrul de casa , dispozitiile de plata si alte documente interne le semnezi in dreptul compartimentului financiar-contabil si raspunzi de corectitudinea inregistrarilor si a calculelor efectuate . daca circuitul intern al documentelor (care nu trebuie sa fie neaparat scris -ci asa s-a stabilit) prevede ca sa intocmesti referate de necesitate(la mine se solicita de compartimentele care au nevoie , primesc viza contabilului sef si a directorului , apoi se face dispozitie de plata catre casierie) , eu zic sa le intocmesti in baza solicitarilor scrise din partea compartimentelor care au nevoie .
eu intocmesc toate notele contabile (cu centralizatoarele aferente), mai putin salariile , in baza carora contabilul sef listeaza balanta ,tin fisele de conturi analitice si sintetice (sute) fisele mijloacelor fixe (sute) . de asemenea , intocmesc propunere de angajare a unei cheltuieli , ordonantare la plata(pe care le semnez la comp financ-contabil), precum si ordinele de plata ; evidenta stricta a furnizorilor neachitati si a clientilor neincasati(si sa nu care cumva un client sa-ti vireze o suma rotunda, si sa nu ti se inchida contul !!!!! sa alergi dupa cativa banuti ....)
referitor la intrebarea daca poti fi tras la raspundere : din moment ce semnezi ceva se considera ca esti in cunostinta de cauza . registrul de casa trebuie verificat nu numai din punct de vedere al corectitudinii inregistrarilor , dar si a sumelor inscrise respectandu-se plafoanele impuse de lege , si corectitudinea operatiilor efectuate deoarece te poti trezi la sfarsit de luna ca nu-ti da soldul din casa .
in sfarsit sunt foarte multe aspecte care se pot interpreta . contabilul sef are o mai mare raspundere , dar de ceea ce semnezi esti direct raspunzator .
si inca ceva : eu nu inregistrez in contabilitate facturi care sa nu aiba viza (semnatura contabilului sef , a directorului si stampila "bun de plata" pe care o pune administratorul .
sper ca ti-am putut fi de folos cu sfaturile mele si nu am plictisit prea mult .

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Drept de semnatura bilant marichuy marichuy buna ziua, sunt economist la o firma si am intocmit bilantul pt semestru, eu daca sunt un simplu economist am drept de semnatura? nu sunt nici contabil sef ... (vezi toată discuția)
Angajare economist valeapetre valeapetre In institutia publica X postul de economist este unic. In prezent postul de economist este vacant prin plecarea economistului.In fisa post avea resurse umane ... (vezi toată discuția)
Cine semneaza state de plata si declaratii v_florina v_florina Buna ziua, sper ca intrebarea mea sa fie postata in locul potrivit. In cazul in care firma a angajat un contabil sef ( contract de munca norma intreaga, pe ... (vezi toată discuția)