avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... indemnizatie retroactiv
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

indemnizatie retroactiv

Buna ziua,

Sunt studenta mamica a carei dosar pentru indemnizatie s-a aprobat.Mi-am depus dosarul in martie si ieri 20 mai am primit primii banuti.600 ron indemnizatia + 200 alocatia copilului. Am fost astazi la sediul celor cu prestatiile sociale sa intreb daca mi se dau si banii retroactiv si mi-au raspuns ca "daca imi depuneam dosarul pana in decembrie 2009 ii primeam". Acuma intrebarea mea este: Daca mamicile care si-au depus dosarul in decembrie au primit banii retroactiv din iunie,(deci au depasit si ele limita de 60 de zile de data publicarii legii in monitorul ofiaical), noi care am depasit cu inca 2-3 luni limita de ce nu am avea dreptul sa-i primim retroactiv!? Baietelul are 16 luni
Ultima modificare: Miercuri, 26 Mai 2010
amela0382, utilizator
Cel mai recent răspuns: amela0382 , utilizator 14:54, 29 Mai 2010
OUG nr.148/2005 prevede la art.10:
(1) Drepturile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, reprezentand indemnizatie si stimulent, se cuvin si se platesc dupa cum urmeaza:
a) incepand cu ziua urmatoare celei in care inceteaza, conform legii, concediul de maternitate, daca cererea este depusa in termen de 60 de zile lucratoare de la acea data;
b) incepand cu data nasterii copilului, daca cererea este depusa in termen de 60 de zile lucratoare de la acea data, in cazul persoanelor care nu indeplinesc conditiile, conform legii, pentru acordarea concediului de maternitate si a indemnizatiei aferente;

c) incepand cu data adoptiei, a instituirii tutelei, plasamentului sau incredintarii, daca cererea este depusa in termen de 60 de zile lucratoare de la data la care s-au aprobat ori, dupa caz, s-au instituit masurile de protectie a copilului;