avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 544 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Taxa abuziva (Taxa de mentenanta telefonie)
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Taxa abuziva (Taxa de mentenanta telefonie)

Buna ziua,
Incepand cu factura lunii iunie 2010 firma [EDITAT] a introdus la plata o asa numita taxa de mentenanta pentru serviciul de telefonie asociat serviciilor de cablu TV si/sau Internet. Nu comentez cuantumul acestei taxe (pentru inceput 5 RON!) ci modalitatea (ilegala o consider eu) in care aceasta a fost introdusa.
Mai exact, la data lansarii serviciului de telefonie de catre [EDITAT] acesta a fost promovat ca un serviciu complet gratuit oferit abonatilor de cablu TV si/sau Internet. Mai mult, pana in urma cu putin timp, aceeasi firma isi promova serviciile prin celebra reclama "4 la 2" (platesti pentru 2 servicii - TV+Internet si primesti gratis telefonie fixa&mobila).
La momentul lansarii serviciului de telefonie (fixa la acea vreme) firma [EDITAT] a fost banuita de practici de dumping de catre concurenta [EDITAT] intrucat pretul serviciului (= gratis) nu acoperea costurile. Nu stiu daca a existat vre-o investigatie oficiala a Oficiului Concurentei privitoare la acest aspect dar in presa am vazut ca [EDITAT] a negat ca utiliza astfel de metode de atragere a clientilor.
Iata insa ca dupa ce firma si-a creat un portofoliu de aprox 1,3 milioane de clienti (valoare aproximativa) a introdus aceasta taxa pentru a-si acoperi costurile de exploatare !?
Intrucat in contractul de furnizare/prestare de servicii incheiat cu [EDITAT] sunt prevazute numai tarifele pentru abonamente si nu exista prevazuta aceasta taxa, va provoc la o dezbatere privind posibilitatile legale de a bloca astfel de initiative de percepere de extra-taxe (conform reprezentantilor [EDITAT] - Serv. Clienti firma nu intentioneaza sa perceapa in perioada urmatoare alte 'taxe').

1. Pot sa refuz la plata numai o parte din factura lunii iunie (respectiva taxa) in conditiile in care aceasta este expediata prin posta si nu pot sa semnez pt ea fara a risca sa mi se opreasca furnizarea serviciilor pentru care inteleg sa achit c/v?
2. Considerati ca are respectiva practica - promisiunea unui serviciu gratuit - poate avea si o latura penala?
3. Ce insitutii au atributii si competente in stoparea acestor practici?
4. Intrucat nu este o situatie particulara ci una care afecteaza peste 1 milion de abonati se pot sesiza din oficiu institutille competente?
Ultima modificare: Luni, 2 August 2010
ContSters20980, utilizator
Cel mai recent răspuns: blueblue , utilizator 08:37, 11 Septembrie 2010
Daca stam sa ne gandim si dumneavoastra faceti acelasi lucru, anume nu platiti...ca facturi va trimit.

pentru @moni's: nu-i vorba ca nu platesti, platesti ultima factura, dar nu pot avea alte pretentii deoarece nu au baza legala.
Intregul sold =convorbiri, ab+tva+penalizari intarziere, corect? Taxe de reziliere nu platesc, sa ma urmareasca ei daca au baza legala. Mai mult de atat, au reziliat ei, deci nu mai poate continua contractul. Eu asa gandeam...de ce nu ar fi o varianta?
blueblue a scris:
platesti ultima factura, dar nu pot avea alte pretentii deoarece nu au baza legala.

ma tem ca nu aveti dreptate. vad ca va referiti doar la taxe de reziliere, si astea evident nu se datorau decat in situatia rezilierii de catre beneficiar, deci ies din discutie. Uitati insa ca legea pedepseste orice neexecutare culpabila (si asta ar fi neplata) macar prin datorarea penalitatilor de intarziere. Ele se datoreaza indiferent ca serviciul se opreste, pana la data platii, si indiferent ca opereaza rezilierea. Prin urmare, nu cred ca e asa cum spuneti mai sus.
In primul rand ca taxele de reziliere a abonamentului mobil sunt percepute indiferent de partea care reziliaza. Aspectul adus de mine in discutie este rezilierea, nu faptul (partea) care o genereaza, pentru ca asa cum spunea si userul Constantinci...firmele de telefonie nu tin cont de cererile de reziliere si factureaza cu nesimtire. M-am gandit la aceasta solutie tinand cont de timpul si costurile implicate. Imi pare rau ca nu s-a inteles cu adevarat mesajul meu. Ideea nu era de neplata sau de neplata penalizari ( la o suma mica penalizarea este mica in raport cu taxele pretinse de operator) ci de sistarea serviciului fara "milogeala".
blueblue a scris:

In primul rand ca taxele de reziliere a abonamentului mobil sunt percepute indiferent de partea care reziliaza.

Ma indoiesc. Scopul taxei de reziliere era sa tina consumatorul legat de contract, asa ca se percepea strict daca acesta voia rezilierea inainte de expirarea termenului. Nu stiu unde ati vazut (sau daca) taxe de reziliere pentru denuntarea de catre furnizor, ar fi foarte interesant daca chiar exista.

Aspectul adus de mine in discutie este rezilierea, nu faptul (partea) care o genereaza, pentru ca asa cum spunea si userul Constantinci...firmele de telefonie nu tin cont de cererile de reziliere si factureaza cu nesimtire.

Si de ce n-ar face asta? Denuntarea contractului (nu rezilierea ca e putin altceva) se face unilateral, nu e o cerere. Cererea, prin definitie, trebuie aprobata, ceea ce inseamna un act bilateral. Daca asta ceri, asta ai.

M-am gandit la aceasta solutie tinand cont de timpul si costurile implicate. Imi pare rau ca nu s-a inteles cu adevarat mesajul meu. Ideea nu era de neplata sau de neplata penalizari ( la o suma mica penalizarea este mica in raport cu taxele pretinse de operator) ci de sistarea serviciului fara "milogeala".

Nu e vorba de nicio milogeala, ci de intelegerea unui aspect simplu pe care l-am mai semnalat si cu alte ocazii: nu mai CERETI rezilierea/denuntarea/incetarea contractului, ci notificati-o direct.
Andreea Lisievici a scris:

blueblue a scris:

In primul rand ca taxele de reziliere a abonamentului mobil sunt percepute indiferent de partea care reziliaza.

Ma indoiesc. Scopul taxei de reziliere era sa tina consumatorul legat de contract, asa ca se percepea strict daca acesta voia rezilierea inainte de expirarea termenului. Nu stiu unde ati vazut (sau daca) taxe de reziliere pentru denuntarea de catre furnizor, ar fi foarte interesant daca chiar exista.


Va rog sa cititi aici...taxa de reziliere se aplica indiferent de partea care reziliaza. Este un abuz, dar totodata o realitate www.avocatnet.ro/content/for...
cat despre NOTIFICARE, am inteles abia acum diferenta. Aveti dreptate=D>

Alte discuții în legătură

Reziliere contract vodafone tictac tictac Buna ziua, In urma cu circa 18 luni mi-am prelungit contractul cu Vodafone telefonic, operatorul prezentandu-mi oferta de servicii, tariful si faptul ca mi ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract internet drm24 drm24 Buna ziua, In primul rand imi cer scuze ca va deranjez cu un subiect arhicunoscut si dezbatut pe forum dar as vrea un raspuns mai de actualitate. Asadar ... (vezi toată discuția)
Sticeva de noul proiect de lege prin care s-a scos taxa de reziliere inainte de terminarea unui contract daca a fost publicat in monitorul oficial?? ANNA DOBRESCU ANNA DOBRESCU Proiectul de Lege pentru modificarea art.84 din Legea nr.296/2004 privind Codul consumului şi a Legii nr.193/2000 privind clauzele abuzive din contractele ... (vezi toată discuția)