La emiterea deciziei de pensionare, CIM va inceta conform art. 56 lit.(d) codul muncii.
Ulterior, daca angajatorul nu este bugetar, (unde este interzis cumulul de pensie cu salariul), va putea incheia cu dv. un alt CIM in aceleasi conditii sau altele, daca sunteti de acord cu colaborarea.
Vechimea obtinuta pe aceasta cale, se va socoti ca vechime in munca si se vor face ulterior recalculari la pensie.
În temeiul prevederilor art. 41 alin.(5) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, în forma adoptată prin Legea nr.49/2010, "asiguraţii care îndeplinesc condiţiile prevăzute de prezenta lege pentru obţinerea unei pensii pentru limită de vârstă, cu excepţia pensiei anticipate şi a pensiei anticipate parţiale, îşi pot continua activitatea numai cu acordul angajatorului, în condiţiile legii."
În cazul în care nu există acordul angajatorului sunt aplicabile prevederile art.56 alin (1)lit.d) din Legea nr.53/2003-Codul Muncii, astfel cum a fost modificat de Legea nr.49/2010.
Prin urmare, persoanele care au acordul angajatorului pot continua activitatea în baza aceluiaşi contract individual de muncă.
Daca angajatorul a emis decizia de incetare a c.i.m., atunci se poate incheia un nou c.i.m.
unde scrie ca la bugetari este interzis cumulul pensiei cu salariu?
Vedeti art.17 - 19 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International.