Suntem o Asociatie de Proprietari cu 8 scari si 320 de apartamente. Reparatiile efectuate in ultimii ani la acele spatii care pot fi delimitate la nivel de tronson au fost finantate numai de catre proprietarii scarilor respective. Primaria de sector cere ca repartizarea cheltuielilor sa se faca la nivelul intregului bloc, cu toate ca proprietarii au hotarât in Adunarea Generala ca anumite reparatii (terasa, lift, zugraveli scara, tubulatura ghena) sa fie suportate numai de proprietarii scarii la care se fac aceste lucrari. Motivatia este ca prin aceasta sunt responsabilizati locatarii pentru mentinerea in stare buna a spatiilor respective si a instalatiilor si pot, de asemenea, decide efectuarea unor lucrari de mai buna calitate si implicit mai scumpe fara ca proprietarii de la alte scari sa obiecteze. Este hotarârea Adunarii Generale aplicabila si legala ? Pot, la urma urmei, sa decida membrii asociatiei ce fac cu banii lor ?
Dacă o hotărâre a adunării generale este contrară legii, statutului sau acordului de asociere a asociaţiei de proprietari sau este de natură să producă daune intereselor proprietarilor, aceştia pot ataca în justiţie respectiva hotărâre, în termen de 45 de zile de la adoptarea acesteia. Acţionarea în justiţie nu întrerupe executarea hotărârii decât în cazul în care instanţa dispune suspendarea acesteia.
Comitetul executiv, reprezentat de preşedintele asociaţiei de proprietari, are printre atribuţii: duce la îndeplinire hotărârile adunării generale şi urmăreşte respectarea prevederilor legale, a statutului şi a acordului de asociere ale asociaţiei de proprietari; reglementează folosirea, întreţinerea, repararea, înlocuirea şi modificarea părţilor proprietăţii comune, inclusiv cu privire la consumurile aferente proprietăţii comune.