avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 561 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Mai exista PFI?
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Mai exista PFI?

Lucrez ca si colaborator la o firma imobiliara de unde mi s-a spus sa-mi fac un PFI dar la Adminstratia Financiara din orasul meu Gaesti nu au auzit de asa ceva.
Va rog lamuriti-ma unde sa merg si ce trebuie sa fac pentru ca nimeni nu-mi da nici-un raspuns.
Va multumesc
Cel mai recent răspuns: Alexandru Suteu , Consultant fiscal 20:13, 5 August 2010
PFI nu cred ca a existat vreodata. Exista doar PFA care poate fi considerata dependenta / independenta de platitorul de venit
,,PFI,, se refera la profesiile liberale.
Profesiile liberale pot fi practicate doar in urma certificarii date de un organism abilitat in domeniu: Barou pentru avocati, CECCAR pentru experti contabili si contabili autorizati, CCF pentru consultanti fiscali, CAFR pentru auditori financiari, Ordinul Arhitectilor pentru arhitecti, Colegiul Medicilor pentru medici, etc.
PFI se inscrie direct la Administratia Financiara pe baza buletinului si certificatului/autorizatiei/deciziei eliberat/a de institutia respectiva si completand formularul 070.
Punctul meu de vedere este urmatorul, afirmatia : "PFI se refera la profesiile liberale" nu are sustinere legala.
In sens fiscal nu exista notiune de PFI, cu atat mai putin daca ne referim la DECLARATIA 070, care din titlu ne spune ca este:
Declaratie de inregistrare fiscala (sau declaratie de mentiuni) pentru persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere.", iar in cuprinsul ei la Lit. C, pct.2 Felul activitatii se prevede:
2.1. Activitati economice desfasurate in mod independent;
2.2. Profesii libere.
IN CONCLUZIE nici nu poate fi vorba de PFI ca si profese liberala in declaratia 070.