avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 451 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... A aparut FORMULARUL DECLARATIA DE SOMAJ
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

A aparut FORMULARUL DECLARATIA DE SOMAJ

Astazi pe site-ul AVOCATNET am citit stirea si am descarcat formularul:
"DECLARATIE privind asigurarea in sistemul asigurarilor pentru somaj a persoanelor fizice care realizaeaza venituri de natura profesional..."
Eu ca o persoana disciplinata fiscal:
- am salvat si listat formularul in vederea depunerii acestuia la ALOFM Sector 2 ;
- dau telefon la nr.021/3132446 la sediul ALOFM sector 2, le spun ca a aparut pe site-ul AMOFM formularul cu pricina ca vreau sa vin luni dimineata in data de 16 august 2010 sa-l depun, mi se spune : " Nu avem nici o dispozitie in acest sens de a primi noile DECLARATII chiar daca au aparut pe site, sunati la AMOFM la nr. 316.81.42 ";
- sun la AMOFM la 316.81.42 imi raspunde un domn care imi spune: "A aprut Declaratia pntru asigurarea de somaj a persoanelor fizice care realizeaza venituri de natura profesionala", ii spun: "Ma intrebati pe mine sau imi comunicati ca a aparut DECLARATIA?", imi raspunde :"VA intreb pentru ca eu nu stiu nimic !";
- in sfarsit ii explic acelui domn de la AMOFM despre ce e vorba , iardansul imi spune, noi nu stim nimic probabil ca saptamana viitoare vom primi instructiuni sunati la ANOFM, tel 021/303.98.39 ";
- nu am mai sunat la ANOFM pentru ca mi se pare ca suntem intr-o situatie care depaseste literatura lui Caragiale, Urmuz, Kafka sau Orwell !

Ce ma sfatuiti sa fac ?
- sa emigrez,
- sa fac o revolutie,
- sa intru in politica,
- sa ma sinucid,
sau sa ma angajez la ALOFM sau AMOFM sau ANOFM pentru a-i chinui si eu pe altii ?
Cel mai recent răspuns: Cayenne , utilizator 05:44, 24 August 2010
Formularea dvs. "PFA-urile cu norma fixa" probabil ca se refera la PFA-le al caror venit net anual se determina pe baza NORMELOR DE VENIT. (art.49,CF).

Intrebati: "Cum trebuie sa completeze declaratiile ?", raspunsul la aceasta intrebare - raspuns care se fundamenteaza pe analiza OUG 58/2010, HG 791/2010 dar si pe DECLARATIA privind contributia la fondul de sanatate precum si DECLARATIA pentru somaj (nepublicata in M.O.) - este urmatorul:

- referitor la contributia pentru asigurari sociale de sanatate in DECLARATIA privind Contribuţia la F.N.U.A.S.S. potrivit Legii nr. 95/2006 (reprodusa de mine in extras), se prevede situatia in care veniturile persoanelor asigurate se impun pe baza normelor anuale de venit:
_
A. |_| Persoane ale căror venituri sunt impuse pe baza venitului efectiv
_ realizat
B. |_| Persoane care realizează venituri din agricultura şi silvicultură sub
_ nivelul salariului de bază minim brut pe ţară
C. |_| Persoane ale căror venituri sunt impuse pe bază de norme anuale de
venit
,

rezultand de aici ca baza de calcul pentru contributia la asigurarile sociale de sanatate este NORMA ANUALA DE VENIT !.

- referitor la contributia pentru asigurari de somaj din DECLARATIA pentru somaj (nepublicata in M.O.) nu rezulta clar care va fi baza de calcul, deoarece la punctul 8. aceasta prevede :
Baza de calcul a contribuţiei individuale la bugetul asigurărilor pentru şomaj***:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| lei

iar la *** se mentioneaza:
*** Se determină prin însumarea veniturilor nete realizate, dar nu mai mult de echivalentul a de cinci ori valoarea salariului mediu brut pe economie prevăzut la punctul 7 din prezenta declaraţie.,

fara a se face nici o precizare privind veniturile impuse pe baza NORMEI ANUALE de venit.

CONCLUZIE:
- baza de calcul a contributiei pentru asigurarile sociale de sanatate (cass=fnuass) este NORMA ANUALA de venit (vezi declaratia de pe site-ul CASMB), norma anuala nu poate fi mai mica de 12 salarii minime brute pe economie si nici mai mare de 5 salarii medii brute pe economie;
- baza de calcul a contributiei pentru somaj este venitul net realizat dar nu mai mult de cinci salarii medii brute pe economie. Nu se precizeaza nimic privind NORMA DE VENIT, rezultand de aici ca se plateste la venitul net realizat fara diferentiere. (poate ca odata cu publicarea in M.O. se vor face si precizarile necesare referitor la baza de calcul pentru norma de venit;
- baza de calcul a contributiei pentru asigurarile sociale (pensii=cas) nu o stiu inca deoarece nu s-a publicat in M.O. Declaratia si nu am gasit , inca, proiectul de DECLARATIE din NORME reiese ca aceasta contributie se plateste la venitul net realizat.

Asta este situatia ! Din pacate mai avem putin pana la 25 august , termenul limita de plata a contributiilor si de depunere a declaratiilor.

Referitor la depunerea declaratiilor, din NORME reies urmatoarele:
- pentru cass (sanatate) declaratia se face ca si pana acum anual cu plata trimestriala si regularizarea in anul urmator pe baza venitului efectiv realizat

NOTA:
in NORME la art.7 se prevede pentru cass obligativitatea incheierii de contracte cu CNAS in timp ce pentru cas si somaj se prevede obligativitatea depunerii (lunar) de declaratii.


- pentru cas (pensii) si somaj declaratiile se depun lunar, o singura data , se vor mai depune alte declaratii numai in situatia in care au loc modificari ale valorii venitului realizat. Mai precis, depunem prima declaratie pe 25 august 2010 si pe baza acesteia vom face platile lunare pe mai departe, in situatia in care venitul nostru lunar se modifica, scade, creste sau inceteaza, suntem obligati sa depunem o alta declaratie.

NOTA:
Pana pe 25 august 2010, vom sti precis cum vom proceda, odata cu publicarea DECLARATIILOR in M.O. si cu finalizarea punctelor de vedere ale celor trei entitati implicate in gestionarea contributiilor individuale, CNAS (Casa Nationala de Asigurari de Sanatate -fondul de sanatate); CNPAS (Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale - fondul de pensii); ANOFM (Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca -fondul de somaj)
Pai eu sunt innebunita cu declaratiile astea.....Le dau cu Codul fiscal in cap la toate controalele.Eu pe ala il respect.
Daca in Codul fiscal scrie clar ca cei la norma de venit nu tin contabilitatea, pai atunci cum sa determin eu venitul net si care mai este diferenta intre norma si sistem real, ca sa completez declaratiile si sa-mi stabileasca cat am de plata?Eu la norma sunt foarte corecta, nu-mi pot comenta nimic,pt. ca nu-mi deduc cheltuielile, sau impozitele...Eu imi platesc impozitele pe baza deciziei atat cat imi spune statul asta nedrept.Nu ar trebui sa-mi scoata alta decizie finantele?
Am fost azi la pensii......lumea doarme rau pe acolo."Ce ordonanta, ce declaratii, ce cod fiscal modificat"Am platit ca si pana acum.
Culmea ca am intrebat tocmai pe cele care incaseaza si pe cele care incheie contractele si la care depui cartea de munca, etc
Ultima modificare: Marți, 17 August 2010
Bravos, utilizator
Referitor la faptul ca activitatile independente impozitate pe baza de Norma de venit nu sunt obligate sa tina contabilitatea in partida simpla, aveti dreptate !

Dar ce parere aveti despre urmatorul articol din CF ?

Art. 127: Persoane impozabile şi activitatea economică
(1)Este considerată persoană impozabilă orice persoană care desfăşoară, de o manieră independentă şi indiferent de loc, activităţi economice de natura celor prevăzute la alin. (2), oricare ar fi scopul sau rezultatul acestei activităţi.
(2)În sensul prezentului titlu, activităţile economice cuprind activităţile producătorilor comercianţilor sau prestatorilor de servicii, inclusiv activităţile extractive, agricole şi activităţile profesiilor libere sau asimilate acestora. De asemenea, constituie activitate economică exploatarea bunurilor corporale sau necorporale în scopul obţinerii de venituri cu caracter de continuitate.


CONCLUZIA nr.1.

Si dvs. sunteti persoana impozbila din punctul de vedere al TVA !

Si iata ce mai scrie la art.156:

Art. 156: Evidenta operatiunilor
(1)Persoanele impozabile stabilite în România trebuie sa tina evidente corecte si complete ale tuturor operatiunilor efectuate în desfasurarea activitatii lor economice.


Pentru ca in NORME (HG 44/2004) sa se prevada:79._
(1)În sensul art. 156 alin. (4) din Codul fiscal, fiecare persoană impozabilă va ţine următoarele evidenţe şi documente:
......................................................................................................................
(2)Jurnalele pentru vânzări şi pentru cumpărări, registrele, evidenţele şi alte documente similare ale activităţii economice a fiecărei persoane impozabile se vor întocmi astfel încât să permită stabilirea următoarelor elemente:
a)valoarea totală, fără taxă, a tuturor livrărilor de bunuri şi/sau prestărilor de servicii efectuate de această persoană în fiecare perioadă fiscală.
.......................................................................................................................


CONCLUZIA nr.2

Chiar si persoanele impozabile care nu sunt obligate sa tina evidenta in partida simpla (pentru ca sunt impuse pe baza normei de venit) sunt obligate sa tina Jurnalul de vanzari si Jurnalul de cumparari pentru a se stabili momentul la care au depasit pragul de 35.000 euro si nu numai.

SI IATA CA:
exista deja in codul fiscal o baza legala (chiar si pentru persoanele impozabile impuse pe baza NORMELOR de VENIT) de a afla totalul veniturilor lor din activitatea desfasurata. (Art. 156 din CF si Normele CF).

NOTA:
Va asigur ca acesta este si punctul de vedere al unora din practicienii ANAF (in speta al inspectorilor fiscali specializati in impunerea persoanelor fizice, respectiv in aplicarea Titlulului III din CF) !
Si totusi, mai sunt 5 zile lucratoare pana la 25 august. Au aparut in MO formularele de declaratii si lamuririle aferente?
Parca vad ca o sa ne imbulzim ca vitele pe 25 cu declaratiile intr-o mana si cu banii in alta

Acceasi reactie am obtinut-o si eu de la pensii de la doamna care trebuie sa primeasca declaratiile pentru sectorul meu: Ce declaratii noi? Ce norme metodologice? I le-am arata eu si-si facea cruce cu ambele maini.
Nu vad eu pana pe 25 sa publice astia declaratiile si sa faca si instructajul personalului.
Am completat declaratia pentru somaj astfel:
la pct.5 - data de 01-07-2010;
la pct.6 - suma de 420 lei (7200 lei norma de venit noua, 7000 era cea veche, cu 30% reducere pentru faptul ca sunt angajat cu norma intreaga / 12 luni);
la pct.7 - suma de 1836 lei salariul mediu brut;
la pct.8 - suma de 420 lei ca baza de clacul lunara a contrubutiei individuale somaj;
la pct.9 - procentul de 0,50%;
la pct.10 - suma de 2 (doi) lei reprezentand contributia lunara la bugetul asigurarilor pentru somaj.

O fi corect? Merg maine la AJOFM sa vad ce spun cei de acolo...

Alte discuții în legătură

Modificari pfa norma de venit mihai_cu mihai_cu Buna ziua, Eu sunt PFA la norma de venit din februarie si muncesc in strainatate! Cum sunt departe de toata nebuneala asta de pe la noi, nu am urmarit exact ... (vezi toată discuția)
Fara venit realizat in iulie, dar pfa cu norma de venit cris2279 cris2279 Buna ziua, Va rog sa ma ajutati in urmatoarea dilema: sunt PFA cu norma de venit si conforme celor spuse de cei de la Casa Nationala de Pensii: \"În cazul ... (vezi toată discuția)
Intreprindere individula - trebuia sa depun declaratii le pensii pana azi? bpsrm bpsrm am o intreprindere individuala - magazin mixt-fara angajati,si pana acum nu am platit contributie la pensie....eu trebuie sa depun declaratiile astea care se ... (vezi toată discuția)