buna ziua , vreau sa schimb sediul social din locuinta care am luat-o cu chirie, intr-o cladire de birouri, firma are ca obiect de activitatea vanzarea de produse electronice si piese auto pe internet in magazine nespecializate, intrebarea e urmatoarea: este vreo problema sau trebuie sa specific in facturi sau la registrul comertului unde este 'biroul cu activitate'(trecut in acte ca sa zic asa..) in cazul in care nu pot desfasura activitate la noul sediu ?(acasa este problema din cauza vecinilor care nu isi dau acordul) in cazul in care doresc sa infiintez o firma cu obiect de activitate logistica&curierat , daca optez pentru a nu fi platitor de tva este necesar sa am contabil? ce alte demersuri ar trebuii sa parcurg ? VA MULTUMESC
Schimbarea sediului social presupune intocmirea si depunerea unui dosar de mentiuni la Registrul Comertului. Dintre documentele necesare in dosar, mentionez:
- se intocmeste Hotarare AGA;
- se actualizeaza Actul Constitutiv;
- se schimba Certificatul de Inregistrare al Firmei;
- se completeaza o noua declaratie pe proprie raspundere, in urma careia se elibereaza un nou Certificat Constatator.
In formularul declaratiei pe proprie raspundere exista o rubrica, in care trebuie sa va completati adresa sediului, in care va desfasurati activitatile proprii de birou (de obicei, este vorba de sediul social, sau unul dintre punctele de lucru).
In ceea ce priveste infiintarea unei firme neplatitoare de TVA, raspunsul este:
Da, bineinteles ca aveti nevoie de un contabil.
Probabil faceti confuzie cu PFA-urle sau Intreprinderile Individuale/ Familiale. Nu este cazul !
O firma neplatitoare de TVA nu se diferentiaza de cele platitoare de TVA decat prin urmatoarele caracteristici:
- NU adauga TVA la valoarea facturilor emise (in mod implicit nu poate deduce TVA-ul din valoarea facturilor achitate catre furnizori);
- poate sa ramana neplatitoare de TVA in limita unui plafon al incasarilor de 35.000 Euro/ an (echivalent in lei);
- se poate transforma in platitoare de TVA, fie prin atingerea plafonului, fie prin optiunea asociatilor.
Firma noua
anairam_unid
ce acte sunt necesare pentru suspendarea activitatii unei firme nou infiintata si care nu a avut activitate? Se depune declaratia 100 daca nu a avut activitate? (vezi toată discuția)