Bună seara!
Locuiesc în Constanţa, într-un bloc ,, socialist" de 10 apartamente/ scară, arondat la o asociatie de locatari, înfiinţată în cretacic, care deţine o datorie istorică către RADET C-ŢA de cca. 5 miliarde lei. Administratora asociaţiei este urmărită penal, într-un proces ce durează de mai bine de 2 ani. Din noiembrie 2009, locatarii din scara în care locuiesc au refuzat să mai achite întreţinerea administratorei păguboase. Ulterior am aflat că aceasta avea interdicţie să calculeze şi să încaseze bani. Plata facturilor curente către furnizori s-a făcut prin calcul empiric, de persoane neautorizate voluntar, fără nici un fel de retribuţie. Facturile către toţi furnizorii de servicii ( RAJA,RADET,ENEL) fiind achitate integral, fara intârzieri notabile. Din ianuarie 2010 ne chinuim să ne constituim în asociaţie de proprietari. Avem acordul noului preşedinte al anticei asoc. de locatari, chiar şi un protocol semnat ptr. desprindere din vechea asociaţie cu tot cu acord.Avem toate actele de infiinţare întocmite exemplar, autentificate. Dar Primăria ne solicită acordul RADET ptr. infiinţarea asoc. de proprietari. RADET-ul nu ne eliberează acordul de înfiinţare a noii asociaţii, Primăria nu ne primeşte dosarul ptr. a-l înainta spre aprobare judecătorului desemnat pe motiv că nu avem acordul furnizorilor de servicii. Nu am găsit în nici o lege acest acord. Este legal ? ªtiu că nu putem încheia nici un contract fară personalitate juridică. Cum putem rezolva această problemă? Menţinez că RADET C-ţa percepe o taxă ptr. eliberarea acestui acord. De căte ori trebuie să o plătim? Din 13 iulie RADET a întrerupt furnizarea apei calde la 3 blocuri din vechea asoc. , pe motiv că restul au procese - verbale ce ţin loc de protocol ???, asta până la achitarea integrală a restanţei ( 5 miliarde şi ..... lei ). Ce putem face pentru a ieşi din acest impas?
În speranţa că veţi avea răbdarea necesară să citiţi acest mesaj şi voi primi un răspuns orientativ, Vă mulţumesc !
Cu respect,
Cristina Condulimazi.
Ma bucur ca ati ajuns la o intelegere.
La RADET (in Bucuresti) se tine cont ce factura se plateste, adica in contabilitatea furnizorului exista factura, suma de plata si cat s-a platit din aceasta suma....nu se duc banii de azi la restante mai vechi.....
Cursurile si tot ce tine de pregatirea unui administrator si le suporta singur. In niciun caz asociatia nu plateste scolirea cuiva, ca dupa cateva luni acel cineva sa plece la alt bloc cu scoala facuta pe spezele asociatiei (asa cum patim noi cu medicii, a caror scoala o plateste statul roman si beneficiaza statul francez sau altii).
Listele se intocmesc de catre administrator, ca mai mult de asta il angajati.....
De ce nimeni nu vrea sa va calculeze listele? Aveti complicatii in socoteli sau asa e moda in Constanta - administratorii sunt mai nazurosi?
Pacat ca nu sunteti din Bucuresti..... ma ofeream eu sa va scot fin necaz! :)
Mulţumesc ptr. ofertă. Sper să găsesc şi în Constanţa oameni la fel de săritori. Până acum .... n-am făcut această descoperire, dar perseverez. Ce complicaţii am putea avea în socoteli şi care socoteli? Ptr. că avem norocul ca administratora ,,păguboasă" să locuiască cu noi pe scară, d-na care a preluat rămăşiţa de asociaţie de la ea, calculează listele ( nu dânsa, ci un administrator - prieten ) şi face plăţile numai pentru două blocuri. Nouă ne înmânează facturile ptr. a ne descurca singuri. Suntem posesorii a câtorva copii xerox : de pe fişele de magazie aferente scării noastre şi de pe listele de întreţinere lunară, din anii anteriori. Restul de acte sunt începute de la zero din ianuarie 2010, de când ne plătim singuri facturile. Nu putem angaja administrator că nu avem personalitate juridică. Asta este motivaţia administratorilor constănţeni şi bineânţeles faptul că asociaţia din care dorim să ne desprindem este implicată in procesul penal cu administratora ,, păguboasă" şi intr-un proces civil cu R.A.D.E.T-ul, în evidenţele căruia figurăm cu datoria monumentală de care v-am vorbit ( 5 miliarde şi ... un pic mai mult). Fiind doar 10 familii pe scară ( majoritatea de pensionari) nu ne putem permite sume exorbitante. O doamnă ne-a cerut 600 ron ( salariu lunar ) ptr. a ne ajuta, dar nu ne garanta reuşita. Suna ca o nouă păcăleală...
În după-amiaza zilei de mâine ( sâmbătă ) ne întâlim pentru a lua o hotărâre definitivă. Suma totală ( pe scară ) din calculul contraexpertizei este de 137.331.925 lei vechi şi este valabilă ptr. perioada 2004 - 2006.Culmea este că administratora ,, păguboasă" figurează cu -( da, minus) 1.250.293 lei vechi. Acest lucru mă face să-mi pun semne de intrebare asupra veridicităţii expertizei şi a documentelor după care aceasta s-a efectuat. Mă bate gândul să consult ( pe banii mei ) un avocat.
Voi reveni cu noutăţi după şedinţa de mâine. Mulţumesc, încă odată ptr. sfaturi.
Bună seara!
După cum am promis, am revenit cu noutăţi. N-am întâlnit, am discutat( ptr. prima oară fără discuţii în contradictoriu - un avantaj ) şi am ajuns la concluzia că trebuie să angajăm un avocat care să ne reprezinte în instanţă, în procesul cu R.A.D.E.T.-ul aflat pe rol. Lucrul cel mai îmbucurător este că s-a realizat că suntem toţi de aceeaşi parte a baricadei, că trebuie să tragem linie şi s-o luăm de la zero. Am hotărât ca toate serviciile pe care le vom achiziţiona, să fie făcute pe bază de tabel nominal . Întrebare: - este legală această măsură? Sau suntem pasibili de a fi traşi la răspundere ptr. contravenţii?
Intai de toate infiintati-va ca asociatie de proprietari si apoi functionati in baza Legii 230.2007 a HG 1588/2007 si a unui statut oficial.
Pana atunci nu puteti face nimic pentru ca nu sunteti persoana juridica si nu puteti incheia contracte, nici pe baza de vot, nici pe baza de tabel.
E prima dv. prioritate intre alte priritati, care am inteles ca se impiedica in faptul ca RADET nu va semna avizul din cauza de restante. Deci rezolvati ce restante recunoasteti, cum le platiti, obtineti acordul RADET necesar la dosarul de infiintare a asociatiei....si apoi o luati de la zero.
Pana la zero mai aveti de rezolvat niste minusuri......!
Nu am mai postat de ceva vreme ptr. că am încercat să urmez sfatul elgăi50 de a rezolva minusurile. Am contactat un avocat specializat în litigiile As. de proprietari, care a încercat o mediere cu R.A.D.E.T Constanţa. Medierea nu a avut nici un rezultat benefic, drept ptr. care s-a cerut ( în instanţă ) un audit intern la R.A.D.E.T
C-ţa. Asta ptr. că marele furnizor nu a putut indica punctual datoria pe care scara mea o are către Regie. Aşteptăm rezultatul auditului. Până atunci tremurăm în apartamente, cu maldărul de chitanţe achitate în anii anteriori în mână. ªtiţi ce este culmea? Conducta de gaze străbate falnică casa scării, de la parter până la etajul 4. Nu avem acordul R.A.D.E.T-ului de debranşare a debranşării !?!?! ªic, nu?
Oare dacă dizolvăm vechea As. putem rezolva mai rapid cu căldura?
Promit să vă ţin la curent ! Orice sfat este bine venit în situaţia de faţă.
Zile mirobolante, vă doresc!
Cristina Condulimazi, cetăţean prost, plătitor de taxe şi impozite la zi.