avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 473 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Situatie neplacuta Arsis Vodafone
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Situatie neplacuta Arsis Vodafone

Avem urmatoarea situatie.
Pe data de 11.09.2010 cumpar un telefon in valoare de 845 RON + un abonament pe 2 ani de zile in valoare de 17 euro pe luna, contract incheiat pe PFA. Ajung cu el acasa, spre noapte descoper ca displayul are un defect(o pata alba in coltul dreapta sus cand se afiseaza pe display un fundal negru).

Pe 12.09.2010 ma intorc cu el la magazinul de unde l-am cumparat si cer inlocuirea produsului. Vanzatorul ma anunta ca este putin probabil sa imi fie inlocuit telefonul ci mai probabil sa imi fie inlocuit display-ul(asta daca au bunavointa cei din service sa constate ca este defect din fabrica).

Am trimis totusi telefonul in service doar pentru constatare a defectului cu mentiunea ca vreau sa imi fie inlocuit pentru ca am platit pentru un telefon nou si nu unul "refurbished"(un fel de mana a doua)

Trecand peste detaliile tehnice poate cineva sa imi spuna care este probabilitatea de a castiga un proces cu Vodafone Arsis in aceste conditii daca nu vor sa imi inlocuiasca produsul?

M-am gandit initial sa incep cu ANPC insa cred ca interesul lor este doar sa dea o amenda unui comerciant si nu sa ma multumeasca pe mine.

Desi nu am primit un raspuns oficial de la ei, am gasit un caz identic pe un forum care spunea ca, nu numai ca nu i-a inlocuit telefonul ci au mai si zis ca nu are nici un defect(este vorba de acelasi partener Vodafone).

Astept un raspuns cat mai complet(pentru ce pot sa ii dau in judecata, durata, rata de succes etc) si care este onorariul pentru un astfel de process.
Ultima modificare: Miercuri, 15 Septembrie 2010
mariusduta, utilizator
Cel mai recent răspuns: Davemirra , utilizator 16:37, 6 Octombrie 2010
Ceva similar si la mine..
Desi m-am intors cu telefonul in mai putin de 24 de ore au zis ca il repara pe garantie, nu imi da unul nou.. si asa a si fost.
Am facut reclamatie la opc si au zis ca sunt in legalitate. Raspunsul celor de la Vodafone a fost ca trebuia sa constat defectul la cumparare, desi era un defect nesesizabil(intensitatea ecranului era slaba, lucru ce in magazin la lumina nu prea se observa, plus de asta poate sa fie de la setarile telefonului, doar nu ma apucam in magazin sa-l butonez..).
Acelasi lucru mi s-a intamplat si mie. Ar trebui sa stai 2 ore in magazin sa ii faci o inspectie amanuntita si tot nu esti sigur ca acasa nu mai descoperi ceva. Sper ca un avocat sa gaseasca o portita in legile astea de rahat
Ultima modificare: Miercuri, 15 Septembrie 2010
mariusduta, utilizator
Desi pare un moft si o incapatanare ceea ce incerc eu sa fac, m-am saturat de comerciantii astia de rahat care fac legea. Cu aceasta ocazie as dori sa intreb care este posibilitatea de a inchide abonamentul(am apucat sa vb vreo 2 minute inainte sa trimit telefonul in service, apoi nu l-am mai folosit), fara sa platesc acea taxa de 150 euro, luand in considerare ca mi-au dat un telefon defect. Pot spune ca nu s-au tinut de partea lor de contract?
Ultima modificare: Miercuri, 15 Septembrie 2010
mariusduta, utilizator
Trebuie sa cititi prevederile contractului, mai ales capitolul privitor la obligatiile Vodafone si prevederile referitoare la reziliere. Succes!

Adrian Albu SCA MOROIANU, ALBU & IORDANESCU
mariusduta a scris:

Desi pare un moft si o incapatanare ceea ce incerc eu sa fac, m-am saturat de comerciantii astia de rahat care fac legea. Cu aceasta ocazie as dori sa intreb care este posibilitatea de a inchide abonamentul(am apucat sa vb vreo 2 minute inainte sa trimit telefonul in service, apoi nu l-am mai folosit), fara sa platesc acea taxa de 150 euro, luand in considerare ca mi-au dat un telefon defect. Pot spune ca nu s-au tinut de partea lor de contract?


Legea nu este facuta de comercianti.Legea este cumva facuta in favoarea lor.
Dupa parerea mea ati putea rezilia contractul.
Va trebui insa sa dovediti instantei defectiunile reclamate.Va fi insa destul de complicat...
Nu contati pe OPC intrucat nu veti primi ajutor.


avocat Claudiu Lascoschi

Alte discuții în legătură

Garantie televizor Bogdan88 Bogdan88 Buna seara. In februarie 2008 am achizitionat un televizor marca Grunding din magazinul Flanco ( Tg-Jiu ). De la bun inceput de cand mi s-a facut proba la ... (vezi toată discuția)
Returnare. Alexandruuu Alexandruuu Buna ziua. Am o intrebare. Acum cateva zile mi-a fost cumparat cadou un telefon samsung B5722 dual sim dintr-un magazin Vodafone din Piata ... (vezi toată discuția)
Nelamurire garantie telefon aniry aniry buna ziua, am achiyitionat un telefon sony ericsson w660i in data de 24 dec. 2008, in februarie 2009, am sesizat vanzatorului defectarea acestuia (procesul ... (vezi toată discuția)