avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 646 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... nelamurire garantie telefon
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

nelamurire garantie telefon

buna ziua,
am achiyitionat un telefon sony ericsson w660i in data de 24 dec. 2008, in februarie 2009, am sesizat vanzatorului defectarea acestuia (procesul verbal de primire a fost redactat cu 10 zile inainte, iar la sesiyarea faptului mi s a raspuns ca asta nu conteza), telefonul mi a fost restituit pe data de 30 martie 2009 (aceasta este singura data trecuta pe garantie fara alte specificatii), in data de 2 aprilie am revenit la vanzator, sesizand aceeasi defectiune, fapt pentru care a fost retrimis la service, l/am primit pe data de 7 mai 2009 (pe certificatul de garantie fiind trecute datele de 2.04 2009 / 16.04.2009), la returnare am sesizat faptul ca telefonul are carcasa din spate crapata, motiv pentru care am refuzar ridicarea acestuia. mi a fost retimis in service. l am primit azi 28 mai 2009, carcasa fiind inlocuita, dar pe certificatul de garantie nu este trecut acest lucru.

tinand cont de faptul ca de 4 luni nu am beneficiat de telefon, si nici certificatul de garantie nu este completat corespunzator, as dori o lamurire in acest sens.

va multumesc.
Cel mai recent răspuns: aniry , utilizator 15:11, 29 Mai 2009
pentru solutionarea problemei va sugeram sa va adresati OPC, altfel nu cred ca va fi rezolvata.
daca telefonul are defectiuni care nu pot fi reparate , pe langa sesizarea catre OPC refuzati sa-l ridicati .Nu este respectata partea contractula , v-a fost vandut un telefon defect nu trebuie sa-l acceptati;):sorry:
Dvs. beneficiati de prevederile Legii nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora.
In baza prevederilor art. 10 aveti dreptul sa solicitati inclusiv inlocuirea produsului.
"Art. 10. - În cazul lipsei conformitãþii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzãtorului sã i se aducã produsul la conformitate, fãrã platã, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau sã beneficieze de reducerea corespunzãtoare a preþului ori de rezoluþiunea contractului privind acest produs, în condiþiile art. 13 ºi 14.
In plus,
Art. 16. - Rãspunderea vânzãtorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajatã dacã lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.
si
Art. 18. - Pânã la proba contrarã, lipsa de conformitate apãrutã în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumã cã a existat la momentul livrãrii acestuia, cu excepþia cazurilor în care prezumþia este incompatibilã cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.

Ca urmare, adresati-va OPC -ului si cereti sa stabileasca daca v-au fost incalcate drepturile si interesele legitime pe care le aveti in calitate de consumator si sa aplice prevederile Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, cu modificarile si completarile la zi, respectiv a Legii privind codul consumului nr. 296/2004, cu modificarile si completarile la zi.
MULTUMESC PENTRU RASPUNS:D:D:D

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Situatie neplacuta arsis vodafone mariusduta mariusduta Avem urmatoarea situatie. Pe data de 11.09.2010 cumpar un telefon in valoare de 845 RON + un abonament pe 2 ani de zile in valoare de 17 euro pe luna, ... (vezi toată discuția)
Garantie televizor Bogdan88 Bogdan88 Buna seara. In februarie 2008 am achizitionat un televizor marca Grunding din magazinul Flanco ( Tg-Jiu ). De la bun inceput de cand mi s-a facut proba la ... (vezi toată discuția)
Inlocuire telefon mobil aflat in garantie, chemat in instanta compania chimutel chimutel Buna ziua, Am cumparat un tel mobil in valoare de 1600 de lei de la [editat de admin] in luna decembrie. De doua ori a fost trimis in service cu probleme de ... (vezi toată discuția)