avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 221 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Organizarea contabilitatii unui restaurant
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Organizarea contabilitatii unui restaurant

Inregistrarea marfii cu adaos la bar ma deruteaza foarte tare. Daca de exemplu, se cumpara sticle de coca cola la 250 ml, care se vand ca atare cu 5 lei / sticla. Insa, aceste sticle se folosesc ca materie prima pentru cocktail. Nu prea am cum sa stiu daca din cantitatea cumparata cat o sa vand si cat o sa consum ca materie prima. Prin urmare, solutia la care am ajuns este ca fiecare produs vandut sa fie corelat cu un retetar, iar pentru vanzarea lui se face bon consum la pret achizitie.
A mai lucrat cineva in acest mod?
multumesc.
Cel mai recent răspuns: LIANARUS , utilizator 17:01, 14 Mai 2015
o prietena a mea face in felul urmator:
- la bucatarie receptii materii prime 301=401
- la bar receptii cu amanuntul (371=401;371=378;371=4428) si receptii materii prime pentru cocktail sau bauturi servite la 40 ml sau 50 ml
- daca are nevoie de un produs pentru un retetar care s-a receptionat la pret amanunt, face un bon de predare (iesire) din raportul de getiune si il transforma in materie prima ( 301=371; 378=371; 4428=371) si obtine cocktailul pe baza de retetar, cocktail care intra in raportul de gestiune cu bon de predare ( intrare) si se vinde pe bon fiscal.

cam asa lucreaza ea, dar nu a vut control ca sa stie daca lucreaza bine sau nu.
Problema marfurilor consumate altfel decat prin vanzare, se rezolva usor, printr-o nota de transfer intre gestiuni.
Pentru bar se tine raport de gestiune.
Am preluat de la o firma de contabilitate,contabilitatea unui restaurant nu foarte mare,dar care lucra in modul urmator.
2 gestiuni-bar si bucatarie(toate receptiile se faceau la pret de achizitie pt.ambele gestiuni si se inregistra in 371 cu analitic distinct.)
Descarcarea din gestiune se facea pe baza de retetar tot la pret de achizitie.
De ex.cand se marca pe casa de marcat ciorba de pui se descarcau toate ingredientele pt.ciorba la pretul de achizitie.
La finele lunii din softul cu care lucreaza restaurantul se scot urmatoarele situatii:
-centralizator intrari pt.cele 2 gestiuni care cuprinde receptiile la pret de achizitie.
-lista vanzari pt.cele 2 gestiuni care reprezinta de fapt vanzarile de pe casa de marcat(dar detaliate pe fiecare gestiune).
-centralizator iesiri pt.cele 2 gestiuni care cuprinde descarcarile aferente vanzarilor la pret de achizitie.

Inregistrarile contabile sunt urmatoarele:

371(cu analitice distincte)=401-suma este verificabila cu centarlizatorul de intrari
5311=707(cu analitice distincte)-suma este verificabila cu lista vanzarilor si raportul z din fiecare zi
371=4428(tva de la vanzare);378(diferenta dintre 707 si 607)
4428(identic cu ce incarcam);378(identic cu ce incarcam);607(suma din centralizatorul de iesiri)=371

Practic,4428 si 378 se stabileste la final in functie de iesiri si suma cu care se inacarca se si descarca,soldurile acestor conturi fiind zero.
Asa am continuat sa lucrez si eu dupa ce am mai intrebat pe unul,altul, daca este corect modul de lucru,informatiile pe care le-am obtinut sustinand acestea datorita faptului ca este vorba despre alimentatie publica si majoritatea restaurantelor care au un astfel de soft implementat in modul acesta lucreaza.
Cam asta este.... :hm:
@rodia :
- materiile prime/materialele le inregistrezi la marfuri? la pret de achizitie?
- daca obtii produse rezultate in urma unui proces de productie, trebuie sa ai contari specifice productiei...
- sucuri, apa minerala si altele de genul nu vinde? daca da - acelea iar sunt marfuri, la care obligatoriu se tine evidenta la pret de vanzare!
parerea mea este ca la bar ai de fapt o gestiune compusa. ai odata o gestiune la pret de amanunt, evidentiata in raport de gestiune, si, tot in acelasi loc faptic ai o gestiune in care faci productie ( cocktailuri sau paharele de o anumita cantitate de bautura ), evidentiata la pret achizitie si pentru care se intocmeste raport de productie. in acelasi loc se tine sticla de coca-cola la pret de amanunt cu sticla de whisky care se vinde la un pret stabilit pentru 40 ml, dar din whisky fac si coctail, asa pe whisky fac receptie la pret achizitie si bon de consum+bon de predare primire restituire pentru cer se vinde sau se consuma la cocktailuri.

Alte discuții în legătură

Evidenta contabila restaurant rodia rodia La un restaurant micut care are si un bar,evidenta gestiunii este organizata la pret de achizitie,cu fise de magazie pt.fiecare articol(atat pt.gestiunea ... (vezi toată discuția)
Monografie bar - restaurant AncaUrda AncaUrda Care este monografia contabila si documentele primare pentru o unitate de alimentatie publica Bar – Restaurant care isi organizeaza evidenta stocurilor ... (vezi toată discuția)
Descarcare gestiune anairam_unid anairam_unid Buna ziua, Am o firma care are comert cu amanuntul insa a vandut doar cu factura ,firma este neplatitoare de tva.Intrebarea mea este cum se descarca ... (vezi toată discuția)