avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 712 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Ce taxe trebuie platite in cazul unei Intreprinderi ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Ce taxe trebuie platite in cazul unei Intreprinderi Individuale?

Buna ziua la toata lume,

Sunt programator si vreau sa infiintez o II si sa facturez in Franta o data pe luna.
Pe langa asta nu voi fi angajat la nici o alta firma.

Mar interesa cat mi-ar ramane in mana daca as factura 8000 RON in fiecare luna.
As multumi foarte tare daca cineva ar facea un calcul ca sa vad toate taxele, inclusiv CAS, CASS,..
Cel mai recent răspuns: ContSters160319 , utilizator 20:10, 8 Octombrie 2010
Trebuie platit: impozit 16% = 1280 lei si CASS 6,5% = 520 lei.

De asemenea trebuie facut un contract cu Casa de Pensii, dar nu se face pe venitul realizat efectiv ci pe cat vreti.

Pt. Iulian:
Multumesc pt raspuns.
Si inca o intrebare.
Aici pe forum am observat ca uni mai vorbesc despre un CAS 31.3%. Si sincer sa fiu ma speriat proportia... Puteti sa-mi spuneti cum s-ar aplica aceasta 31.3% daca-i cazul?
programatorcalumea a scris:

Pt. Iulian:
Multumesc pt raspuns.
Si inca o intrebare.
Aici pe forum am observat ca uni mai vorbesc despre un CAS 31.3%. Si sincer sa fiu ma speriat proportia... Puteti sa-mi spuneti cum s-ar aplica aceasta 31.3% daca-i cazul?


Simplu.
CAS inseamna "contributie de asigurari sociale", adica pensie.
31.3% se compune din:
-10.5% contributie platita direct de angajat
-20.8% contributie suportata de angajator
Asa cum spunea si D-nul Iulian Manea, contributia o puteti stabili la ce valoare doriti, dar minim 1 leu. Procentul de 31.3% este total contributie de pensie, in cazul salariatilor cu CIM.