avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 546 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Contencios administrativ sau ... Lipsa viza flotant - proces-verbal contraventie
Discuție deschisă în Contencios administrativ sau probleme juridice cu autorităţile, contravenţii

Lipsa viza flotant - proces-verbal contraventie

Sa incep cu inceputul. Sunt cadru militar, sergent major, lucrez ca pompier in cadrul ISU Mures. Printre multele funtii care le posed mai am si facultatea ca sunt la facultate. Ca orice student normal la cap, stau intr-un camin studentesc. Cand mi-am facut intrarea in camin, deja era febra flotantelor. sa mergem dupa cai verzi pe pereti si sa ne facem stabilirea de resedinta. Eu cum nu vroiam sa pierd timp cu plimbari, am vrut sa vad daca are rost sau nu sa imi fac flotant. deci am deschis frumos calcu si m-am apucat sa caut pe net... si am gasit o lege (nu stiu care) si am rasfoit-o, si am gasit: sunt scutiti de flotant oamenii care sunt in vizita, cadrele militare care isi desfasoara lucrul in ganizoana care nu e domiciliul lor si mai nu stiu ce elevi care isi vacante in orase in care nu au domiciliul... in fine, ceva de genu... deci nu mi-am facut flotant... si am dus-o asa pana in seara asta cand la poarta caminului ma iau in primire 3 burtosi si imi dau amenda conform oug 97/2005. intr-adevar, am gasit norma si am citit-o, agentii au avut dreptate, nu specifica categoriile de persoane care ar trebui sa aiba scutire.... dar eu stiu ce am citit! legea cealalalta! a fost cumva abrogata? cine stie de ce lege e vorba? ce sa mai cred? eu stiu ca era o lege care specifica asta! amenda nu e mare pot sa o platesc, dar daca as fi primit-o pe nedrept, de ce sa o platesc? si oricum, nu banii ar fi problema, ci felul cum se purtau cu mine... pai ii port prin tribunale de ii ia naiba, ma mai si luau la misto ca ei credeau ca vroiam sa ma dau mare cand le-am spus ca sunt cadru militar ca si cum as vrea sa scap de pedeapsa... un ajutor va rog... ce ati face in locul meu? [e primul meu post, nu stiu daca am postat in locul bun, daca vreun admin muta postul il rog sa ma anunte pe privat unde l-a mutat]
Ultima modificare: Joi, 10 Ianuarie 2008
fulminator, utilizator
Nu stiu ce-ai citit tu, dar probabil ai citit legea care a fost abrogata la data intrarii in vigoare a ordonantei. Si-n ordonanta nu sunt exceptati de la obligatia declararii resedintei decat turistii, cei aflati in delegatie si blonavii internati.

Asa ca ti-ai luat-o pe drept. Data viitoare poate faci cum face turma. :D
ba, frate... si unde exact in legea 97/2005 ai vazut tu ca se prevede chestia cu bolnavii internati, turistii si cei in delegatie?
Ordonanţă de urgenţă nr. 97/2005 - privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români
Art. 31. - (1) Pentru înscrierea reşedinţei solicitantul va completa cererea pentru stabilirea reşedinţei, pe care o va depune împreună cu actul său de identitate şi cu unul dintre documentele prevăzute la art. 27.
(2) Se exceptează de la obligaţia prevăzută la alin. (1):
a) persoana care locuieşte la o altă adresă decât cea de domiciliu, în interesul serviciului sau în scop turistic;
b) persoana internată într-o unitate sanitară/medicală.
romascanu a scris:

Ordonanţă de urgenţă nr. 97/2005 - privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români
Art. 31. - (1) Pentru înscrierea reşedinţei solicitantul va completa cererea pentru stabilirea reşedinţei, pe care o va depune împreună cu actul său de identitate şi cu unul dintre documentele prevăzute la art. 27.
(2) Se exceptează de la obligaţia prevăzută la alin. (1):
a) persoana care locuieşte la o altă adresă decât cea de domiciliu, în interesul serviciului sau în scop turistic;
b) persoana internată într-o unitate sanitară/medicală.



asa.... ma bucur ca vorbim aceeasi limba chiar daca sunt habarnist in legi si chestii din astea.... deci:
persoana care locuieşte la o altă adresă decât cea de domiciliu, în interesul serviciului
repet: locuiesc (domiciuliul) la 40 de km de Tg-Mures; lucrez in Tg-Mures, orasul fiindu-mi garnizoana; locuiesc temporar (resedinta) intr-un camin studentesc... nu sunt prost, nu port nici ochelari. sunt un om care respecta legea. imi amintesc foarte clar ce am citit acum 2 luni: "cadrele militare care isi desfasoara activitatea in garnizoana in care nu au domiciuliul sunt scutite de obligatia flotantului"...in fine, legea poate a fost abrogata, poate s-a pierdut... sa vorbim acum de oug 97/2005... persoana care locuieşte la o altă adresă decât cea de domiciliu, în interesul serviciului asta nu se aplica la mine?

Ps... am platit amenda si mi-am dat seama ca timpul pierdut pentru platirea amenzii depasea timpul care mi-ar fi trrebuit sa imi fac flotantul...

cu ocazia acestui nou edit vreau sa va multumesc ca imi raspundeti. nu cunosc legea, nu cunosc nici avocati sau persoane cu doxa la cap care sa ma lamureasca. ma bucur pentru orice efort al vostru.
Ultima modificare: Joi, 10 Ianuarie 2008
fulminator, utilizator
Pai nici n-am spus ca scrie in lege pentru ca e abrogata. Am spus ca scrie in ordonanta pomenita. Bai frate.;)

Si sunt sigura ca ai citit in legea nr. 105/1996 care a fost abrogata in anul 2005 si inlocuita de ordonanta 97/2005, chiar daca tu ai citit-o acum 2 luni. Poti s-o mai citesti si zi ca tot abrogata ramane.

Alte discuții în legătură

Viza flotant obligatorie ? alexa_1234 alexa_1234 Este obligatorie viza de flotant daca stau intr-un camin studentesc din acelasi judet cu domiciliul permanent?domiciliul permanent se afla intr-un oras al ... (vezi toată discuția)
Bună seara, Ana1997 Ana1997 Am domiciliul în Bacău , și lucrez în Tg. Mureș, potrivit legii este obligatoriu să îmi schimb domiciliul din buletin cu cel unde lucrez ? (vezi toată discuția)
Resedinta in localitatea unde lucrez? netsky netsky Buna seara.Daca locuiesc în interes de serviciu Intr o localitate e necesar sa mi fac reședința în această localitate?Va mulțumesc! (vezi toată discuția)