avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 723 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... ce sa aleg: ii, if sau pfa?
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

ce sa aleg: ii, if sau pfa?

sunt studenta si vreau sa-mi fac o afacere, locul in care stau ar fi ideal o alimentara dar nu as vrea un srl.ce ar fi mai bine sa aleg ii, ifsau pfa? e adevarat ca nu trebuie tinuta nici o contabilitate?eu stiam ca trebuie in partida simpla dar mi a zis cineva ca nu. sunt confuza si nu mai stiu care din ele e mai bun.faptul ca sunt studenta ma ajuta cu ceva?ce impozit trebuie sa platesc atat l aif cat si la ii?daca am facultate in curs de economia turismului pot sa-mi deschid magazin de alimente? multumesc anticipat de raspuns.
Cel mai recent răspuns: ContSters22713 , utilizator 18:17, 17 Octombrie 2010
Pentru a va putea inregistra ca PFA in domeniul alimentar trebuie sa aveti un curs de lucrator comercial si un curs de igiena.
OUG nr 44/2004, prevede 3 forme de activitate autorizata:
-persoana fizica autorizata, nu poate avea salariati;
-întreprindere individuala, care poate avea salariati;
-întreprindere familiala, constituita din membrii familiei
Impozitarea se face:
-pe baza unor norme de venit fixe (la care nu se incadreaza toate activitatile sau intreprinderea individuala cu salariati, conform Ord 1847/2003). Impozitul se stabileste prin aplicarea cotei de 16% la norma de venit stabilita pentru fiecare judet/mun Bucuresti, indiferent ce realizezi ;
-in sistem real, caz in care se conduce contabilitatea in partida simpla conform OMFP nr. 1040/2004, pentru stabilirea venitului net (venituri-cheltuieli) asupra careia se aplica cota de 16% pentru stabilirea impozitului pe venit.
Se datoreaza si contributii de asigurari sociale: pentru pensie 31,3%; contributie de sanatate 5,5%..