avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1591 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... contract telefonie mobila, abuz?
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

contract telefonie mobila, abuz?

buna seara, va rog frumos sa imi spuneti daca legea 161/2010 din 12.07.2010 pt modif art 84 din legea 296/2004 privind cod consumului si legea 193/2000 privind clauzele abuzive incheiate intre comercianti si consumatori este valabila doar in cazul in care consumatorul este pers fizica????
concret, eu - adriana, sunt administratorul unui srl si am un abonament vodafone pe firma; am solicitat modificarea abonamentului vodafone de la 3 euro/luna la 7,2 euro/luna si mi s-a transmis pe mail un formular de semnat si stampilat pt modificarea contractului, insa , in documentul astfel trimis este precizata si obligativitatea pastrarii abonamentului modificat pe perioada de minim 2 ani si plata a 150 euro daca vreau sa reziliez contractul de abonament inainte de scadenta celor 2 ani!!!
recitind art 84 din legea de mai sus, am constatat ca dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrans de nicio clauza contractuala, in cazurile prevazute de lege aceasta fiind considerata nula de drept.
i-am contactate cei de la vodafone si mi-au replicat ca aceasta prevedere /lege se aplica doar in cazul pers fizice, nu si in cazul meu - pers juridica care am acest abonament pe firma.
pana la urma, intreb si eu, este adevarat ca aceasta lege 161/2010 care precizeaza clar ca fiind ilegala si abuziva masura achitarii unei sume de 150 euro daca ceri rezilierea contratului ininte de 2 ANI SE ADRESEAZA EXCLUSIV PERS FIZICE?? DOAR PERS FIZICE SUNT PROTEJATE DE ACEST ABUZ? sau si eu, pers juridica?! care tot consumator de servicii sunt!

#-o
Cel mai recent răspuns: GiHa , utilizator 09:08, 30 Iunie 2018
Cine nu presteaza serviciile? Vodafone le presteaza, le pune la dispozitie. Daca clientul le foloseste sau nu este treaba lui.

Iar contabilul poate si el sa pretinda plata integrala daca asa prevede contractul.
In contractul dintre contabil si beneficiar se stabileste:
- Contabilul se obliga sa presteze serviciile timp de 2 ani
- Beneficiarul se obliga sa plateasca 2400 RON Presupunem ca se face intelegerea platii in rate lunare sau trimestriale sau…

Contractul implica pentru fiecare parte drepturi si obligatii.
Contabilul este obligat sa presteze serviciul si are dreptul la plata conform intelegerii.
Beneficiarul este obligat sa plateasca intreaga suma si are dreptul sa primeasca serviciul.
Fiecare poate renunta la dreptul pe care il are, obligatia insa ramane!!

Nu Vodafone nu vrea sau nu poate sa presteze serviciul la care s-a obligat sa il presteze. Vodafone il ofera in continuare. Clientul nu mai vrea serviciul. Este problema lui, obligatia contractuala este insa sa plateasca pe toata durata contractului suma prevazuta in contract chiar daca aceasta este exprimata in plata partiala lunara. Daca Vodafone punea in contract ca plata se executa in avans pe 2 ani suma era platita si Vodafone trebuia sa asigure 2 ani acest serviciu. Clientul nu poate sa renunte (sa rezilieze) la serviciu numai daca servicul nu este efectuat in conditiile contractuale (calitate proasta sau imposibilitatea folosirii, etc)

Nici o marfa nu o poti da inapoi pe motiv ca nu iti place, bani ii platesti integral fie ca o faci in rate, fie ca o faci cand primesti marfa, fie ca o faci dupa 5 ani.
kappauser a scris:

Cine nu presteaza serviciile? Vodafone le presteaza, le pune la dispozitie. Daca clientul le foloseste sau nu este treaba lui.
...
Vodafone il ofera in continuare. Clientul nu mai vrea serviciul. Este problema lui, obligatia contractuala este insa sa plateasca pe toata durata contractului suma prevazuta in contract chiar daca aceasta este exprimata in plata partiala lunara.
...
Nici o marfa nu o poti da inapoi pe motiv ca nu iti place, bani ii platesti integral fie ca o faci in rate, fie ca o faci cand primesti marfa, fie ca o faci dupa 5 ani.



asa ceva e deja ilegal.

Art. 84. — Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti" L161/2010
#-o Oameni buni, nu ati inteles bine ce am intrebat!!!! Am un contract cu vodafone de peste 10 ani. Acum am vrut sa modific tipul de abonament si mi s-a trimis pt asta un formular pe mail in care mi se cere sa semnez si sa stampilez ca firma ce sunt, niste clauze de genul ca mi se schimba abonamentul de la 3 euro la 7, 2 euro /luna si ca asta ma obliga sa pastrez 2 ani abonamentul asta, iar daca vreau sa il reziliez inainte de 2 ani, ma taxeaza cu 150 euro! ceea ce este abuziv, conform legislatiei mentionate! am intrebat daca aceste legi sunt aplicabile si in cazul pers juridice, desi eu sunt convinsa de aplicabilitatea lor 99% si pt pers juridice - fapt ce rezulta din exprimarea din lege unde avem de-a face cu termenul ''consumatorul'' ! fara sa fie precizat PF sau PJ!!! deci? zice asa :
Legea 161/2010 pt modif art 84 din Legea 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si CONSUMATORI : ''art 84 din legea 296/2004 cu privire la Codul Consumului republicata in MO part I, nr 224/24.03.2008 se modifica si va avea urmatorul cuprins: Art.84. Dreptul CONSUMATORULUI la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, aceasta fiind considerata nula de drept.''
De aici, eu conchid ca se aplica CONSUMATORULUI - fie el PF sau PJ. Voi ce intelegeti? Ce stiti? Ati avut spete similare sau ati auzit de cum s-au finalizat astfel de litigii?
adrianamihaela a scris:

#-o Oameni buni, nu ati inteles bine ce am intrebat!!!! Am un contract cu vodafone de peste 10 ani. Acum am vrut sa modific tipul de abonament si mi s-a trimis pt asta un formular pe mail in care mi se cere sa semnez si sa stampilez ca firma ce sunt, niste clauze de genul ca mi se schimba abonamentul de la 3 euro la 7, 2 euro /luna si ca asta ma obliga sa pastrez 2 ani abonamentul asta, iar daca vreau sa il reziliez inainte de 2 ani, ma taxeaza cu 150 euro! ceea ce este abuziv, conform legislatiei mentionate! am intrebat daca aceste legi sunt aplicabile si in cazul pers juridice, desi eu sunt convinsa de aplicabilitatea lor 99% si pt pers juridice - fapt ce rezulta din exprimarea din lege unde avem de-a face cu termenul ''consumatorul'' ! fara sa fie precizat PF sau PJ!!! deci? zice asa :
Legea 161/2010 pt modif art 84 din Legea 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si CONSUMATORI : ''art 84 din legea 296/2004 cu privire la Codul Consumului republicata in MO part I, nr 224/24.03.2008 se modifica si va avea urmatorul cuprins: Art.84. Dreptul CONSUMATORULUI la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, aceasta fiind considerata nula de drept.''
De aici, eu conchid ca se aplica CONSUMATORULUI - fie el PF sau PJ. Voi ce intelegeti? Ce stiti? Ati avut spete similare sau ati auzit de cum s-au finalizat astfel de litigii?


s-a inteles ce ati intrebat. din pacate, definitia legala a "consumatorului" nu e prea incurajanta

art.2 alin.(1) din Legea nr.193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între comercianţi şi consumatori, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.305 din 18 aprilie 2008,are următorul conţinut:

"Prin consumator se înţelege orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care, în temeiul unui contract care intră sub incidenţa prezentei legi, acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale."


... problema e cum se pot include si persoanele juridice la beneficiul invocarii prevederilor legale referitoare la clauzele abuzive si la contractele preformulate...

Ultima modificare: Duminică, 24 Octombrie 2010
ContSters123067, utilizator
@Adrianamihaela,
Am inteles ce ai intrebat. Legea se aplica pentru toti la fel PJ sau PF.
Clauza impusa de Vodafon nu este insa abuziva, este este doar partial legala, din urmatoarele motive:

Nimeni nu iti interzice sa reziliezi contractul, dar contractul trebuie indeplinit pana la termen. Daca nu reziliezi, contractul va fi prelungit automat cu o alta perioada potrivit clauzelor contractului.
Daca reziliezi atunci contractul inceteaza exact la termen.
Daca reziliezi si doresti incetarea imediata, inainte de termen, atunci platesti penalizari contractuale.
Si acestea sunt permise si de reglementarile UE si de cele romanesti. Ce este ilegal respectiv este limitat, este marimea penalizarii.

Incetare imediata dupa 1 an ar insemna sa mai platesti inca 86,4 Euro pentru abonament, iar penalizarea ar fi 150 Euro. Aceasta suma este ilegala!!! Potrivit reglementarilor UE si si a celor romanesti, Vodafone ramane indreptatit sa solicite aceasta penalizare insa limitata la valoarea care ar mai fi de platit, adica 86,4 Euro. Iar daca o faci dupa 1 an si 6 luni atunci penalizarea maxima admisa la incetarea imediata ar fi doar de 43,2 =6 x 7,2 Euro, nu de 150 Euro.

Si aceste reglementari sunt valabile si pentru alte domenii de prestari de servicii care se intind pe o perioada mai lunga de timp (credite, si altele)

Alte discuții în legătură

Reziliere contract telefonie Caydenz Caydenz Doresc sa reziliez un contract Vodafone. Am sunat la Vodafone si mi-au spus ca trebuie sa achit o taxa de 150 de euro (sau ceva de genu) pentru a rezilia ... (vezi toată discuția)
Proces cu vodafone pentru neplata abonament mboncalo mboncalo Buna ziua, As vrea sa cer sfatul dumneavastra in legatura cu problema mea cu Vodafone. Am fost abordat in primavara acestui an cu o oferta promotionala de ... (vezi toată discuția)
Contract vodafone copariu copariu AM UN CONTRACT LA VODAFONE PENTRU SERV DE DATE ( MODEM + INTERNET ) VALABIL PANA IN NOIEMBRIE 2011 ; AM FOST LA VODAFONE SI MI-AU SPUS CA TREBUIE SA PLATESC O ... (vezi toată discuția)