In iulie 2007 am facut un contract cu o firma pentru achizitionarea unui ascensor de persoane pentru o scara de bloc, termenul de livrare si executie era in noiembrie 2007, cu pretul xxxx euro care includea toate taxele si spezele aflate in vigoare. Pe langa faptul ca ascensorul nu a fost livrat la termen ci abia dupa jumatatea lunii ianuarie 2008, ne-am trezit cu o factura in care firma adauga si TVA-ul care a intrat in vigoare dupa 01.01.2008. Cum credeti ca am putea face sa achitam numai suma scrisa in contract?
Sub amenintarea ca vor intrerupe lucrarea am facut plata la factura cu tot cu tva(rata 2). La punerea in functiune vom mai avea o factura de achitat care banuiesc ca va veni tot cu tva(intradevar aceasta este partea cea mai mica din contract=10%). Mergeam pe ideea ca sa achitam tot si dupa aia sa ne judecam cumva.
Merge si asa, insa atunci voi veti avea calitatea de reclamanti si va trebui sa va sustineti cererea. Daca va dau ei in judecata veti fi parati si cred ca e mult mai confortabil in aceasta situatie. Practic societatea prestatoare va trebui sa justifice aplicarea TVA in conditiile contractului.