avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 147 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... inventarierea patrimoniala
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

inventarierea patrimoniala

#-o#-o buna,
are cineva o idee despre asta , cu ce se incepe aceast inventar si cum ....sa arate .
ajutorrrrrrrrrrrr!!!!!!!!
Cel mai recent răspuns: garfieldro , utilizator 14:22, 22 Decembrie 2010
Referitor la fisa de post, comisia de inventariere are urmatoarele atributiuni :
a) inainte de inceperea operatiunii de inventariere sa ia de la gestionarul raspunzator de gestiunea bunurilor o declaratie scrisa din care sa rezulte daca:
- gestioneaza bunuri si in alte locuri de depozitare;
- in afara bunurilor unitatii respective, are in gestiune si alte bunuri apartinand tertilor, primite cu sau fara documente;
- are plusuri sau lipsuri in gestiune, despre a caror cantitate sau valoare are cunostinta;
- are bunuri nereceptionate sau care trebuie expediate (livrate), pentru care s-au intocmit documentele aferente;
- a primit sau a eliberat bunuri fara documente legale;
- detine numerar sau alte hartii de valoare rezultate din vanzarea bunurilor aflate in gestiunea sa;
- are documente de primire-eliberare care nu au fost operate in evidenta gestiunii sau care nu au fost predate la contabilitate.
De asemenea, gestionarul va mentiona in declaratia scrisa felul, numarul si data ultimului document de intrare/iesire a bunurilor in/din gestiune. Declaratia se dateaza si se semneaza de catre gestionarul raspunzator de gestiunea bunurilor si de catre comisia de inventariere, care atesta ca a fost data in prezenta sa;
b) sa identifice toate locurile (incaperile) in care exista bunuri ce urmeaza a fi inventariate;
c) sa asigure inchiderea si sigilarea spatiilor de depozitare, in prezenta gestionarului, ori de cate ori se intrerup operatiunile de inventariere si se paraseste gestiunea.
d) sa bareze si sa semneze, la ultima operatiune, fisele de magazie, mentionand data la care s-au inventariat bunurile, sa vizeze documentele care privesc intrari sau iesiri de bunuri, existente in gestiune, dar neinregistrate, sa dispuna inregistrarea acestora in fisele de magazie si predarea lor la contabilitate, astfel incat situatia scriptica a gestiunii sa reflecte realitatea.
e) sa verifice numerarul din casa si sa stabileasca suma incasarilor din ziua curenta, solicitand intocmirea monetarului (la gestiunile cu vanzare cu amanuntul) si depunerea numerarului la casieria unitatii;
f) sa controleze daca toate instrumentele si aparatele de masura sau de cantarire au fost verificate si daca sunt in buna stare de functionare.

multumesc mult!

Daca aveti totusi unele modele, le puteti trimite la: salbatecu_neagu@yahoo.com.

Cat despre fise de post, acestea trebuie sa se refere la persoane care lucreaza generic in cadrul unui birou cu atributii de inventariere, casari.

cu bine!
...imi permit sa intreb, este corecta trimiterea catre Legea 31/1990 privind raspunderea comisiei de inventariere? (mai ales in cazul unei regii autonome, cu finantare de la buget+surse proprii).
Multumesc pentru raspuns!
Buna ziua!

Pentru ca se discuta aici despre inventariere as dori sa va supun atentiei urmatorul caz. Conform deciziei emise de institutie, am fost numita intr-una din comisiile de inventariere care urma sa inventariere "biblioteca". Cum aceasta biblioteca nu mai este functionala (din lipsa de spatiu, se pare), fondul de carte al institutiei a fost depozitat (in cutii) intr-un spatiu care ulterior a fost dat spre folosita (Mentionez ca persoana care are pe gestiune biblioteca nu detine si nici nu a detinut vreodata cheile de la acel birou). Probleme este ca nu se stie cine :-/ a mutat acele cutii intr-un alt loc, fara ca gestionarul sa fie instiintat. Ce este de facut? Cine va raspunde pentru eventualele lipsuri sau deteriorari alea cartilor?

Va multumesc.
In calitate de membru al comisiei desemnat prin decizie interna, faceti un proces verbal de constatare in care sa specificati toate aceste aspecte. Luati nota explicativa de la gestionar in care solicitati sa va fie date toate detaliile referitoare la aceasta situatie, cum a luat in primire, pe baza de ce document, de la cine, la ce data, care era situatia la acea data, cum a ajuns in situatia de a nu fi informat de mutarea cutiilor. Apoi faceti un referat in atentia conducerii in care prezentati in detaliu situatia, anexati declaratia gestionarului, procesul dvs de constatare, si propuneti sa fie dispusa o eventuala cercetare interna care sa stabileasca cine este persoana vinovata. Apoi solicitati fata de cele propuse de dvs. analiza situatiei si dispunerea masurilor legale ce se impun in acest caz. Numai asa veti fi acoperita. B-)

Alte discuții în legătură

Inventarierea elementelor ce nu reprezinta bunuri katica katica Conform OUG 1753/2004 \" 32 Pentru inventarierea elementelor de activ şi de pasiv ce nu reprezintă bunuri este suficientă prezentarea lor în situaţii ... (vezi toată discuția)
Pocedura de inventariere mmanu mmanu ma puteti ajuta cu ce trebuie sa cuprinda procedura de invetariere? cum ar trebui formulata? (vezi toată discuția)