avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 279 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Cum se poate vacanta un post in cadrul unei institutii ...
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Cum se poate vacanta un post in cadrul unei institutii publice?

cum se poate vacanta un post in cadrul unei institutii publice, care sunt conditiile in care o institutie publica poate vacanta un post.
va multumesc si astept un raspuns fundamentat legal :((
de data aceasta sper sa fiu mai explicit, deci:

Institutia are 530 de angajati,
se emite o hotarare de consiliu local prin care se reorganizeaza activitatea institutiei prin reducere de posturi - de la 650 la 372 (in data de 16.08.2010)

in data de 17.08.2010 institutia emite instiintari pentru 80% din angajati prin care li se aduce la cunostiinta ca posturi ca cel pe care il ocupa au fost reduse ca urmare a horararii consiliului. tot in acea instiintare se face precizarea ca in cadrul institutiei sunt locuri vacante pentru care putem opta in scris iar in cazul in care sunt mai multi functionari publici decat locurile vacante in data de 30.08.2010 se va organiza examen.
acea instiintare prevede si 30 de zile de preaviz cu incepere de la data primirii

in data de 19.08.2010 institutia emite un anunt in care la punctul II spune asa:
POSTURI VACANTE AFERENTE STRUCTURILOR REORGANIZATE IN CADRUL INSTITUTIEI PENTRU CARE SE ORGANIZEAZA EXAMEN:
le detaliaza pe grade profesionale cu un total de 258 de posturi vacante

pana la data sustinerii examenului (conf. art 100 alin. (3) institutia nu a eliberat din functie prin decizie pe nimeni deci intrebarea este :

cum se poate ca acele posturi sa fie vacante ? oare nu ar fi trebuit ca intai sa emita decizii de eliberare din functie si abia dupa sa le considere vacante ?
reamintesc faptul ca nu au fost emise decat actele prealabile eliberarii din functie respectiv instiintarile de preaviz.

multumesc
Ultima modificare: Luni, 8 Noiembrie 2010
mihai_mihai, utilizator
Deci,parerea mea este urmatoarea:Consiliul Local aproba organigrama si statul de functii,apoi se cere avizul ANFP,dupa care compartimentul resurse umane face un referat prin care se propune numirea in anumite posturi/functii publice,ca urmare a restructurarii/reorganizarii ctivitatii.Se cere aprobarea scrisa a functionarului public.Primarul face noile numiri in functia publica.Daca sunt mai multi functionari care indeplinesc conditiile pentru un anume post se organizeaza concurs.Daca nu fiecare in functie de clasa pe care o are ocupa postul ramas vacant.E simplu.
"pana la data sustinerii examenului (conf. art 100 alin. (3) institutia nu a eliberat din functie prin decizie pe nimeni deci intrebarea este :
cum se poate ca acele posturi sa fie vacante ? oare nu ar fi trebuit ca intai sa emita decizii de eliberare din functie si abia dupa sa le considere vacante ?
reamintesc faptul ca nu au fost emise decat actele prealabile eliberarii din functie respectiv instiintarile de preaviz."

Se desfiinteaza majoritatea posturilor avute iar cele care vi s-au oferit drept vacante sunt de fapt posturile nou infiintate din noua structura :)
aspasia2010 a scris:

Deci,parerea mea este urmatoarea:Consiliul Local aproba organigrama si statul de functii,apoi se cere avizul ANFP,dupa care compartimentul resurse umane face un referat prin care se propune numirea in anumite posturi/functii publice,ca urmare a restructurarii/reorganizarii ctivitatii.Se cere aprobarea scrisa a functionarului public.Primarul face noile numiri in functia publica.Daca sunt mai multi functionari care indeplinesc conditiile pentru un anume post se organizeaza concurs.Daca nu fiecare in functie de clasa pe care o are ocupa postul ramas vacant.E simplu.

nu e tocmai asa simplu...
in primul rand, consiliul local aproba organigrama, dupa ce proiectul de hotarare, a fost avizat de ANFP, si nu inainte, ca la rusi.
in al doilea rand, functionarii publici vor fi numiti in noile functii publice, doar în următoarele cazuri:
a) se modifică atribuţiile aferente unei funcţii publice mai puţin de 50%;
b) sunt reduse atribuţiile unui compartiment;
c) este schimbată denumirea fără modificarea în proporţie de peste 50% a atribuţiilor aferente funcţiei publice;
d) este schimbată structura compartimentului.
În cazul în care există mai mulţi funcţionari publici, se organizează examen de către autoritatea sau instituţia publică. :)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Concedieri turdeanu turdeanu Buna ziua Va rog sa ma ajutati sa inteleg mai bine urmatorea situatie: Eu sunt functionar public la o primarie, si sunt vizat pentru concediere, pe motiv de ... (vezi toată discuția)
Nelamuriri legate de postul pe care il ocup sau pe care il voi ocupa tavy tavy poate cineva s-a lovit de o asemenea situatie.Lucrez intr-o institutie publica.Am fost cu studii medii timp de 20 de ani,am urmat o facultate de 6 ani,sunt ... (vezi toată discuția)
Reorganizare institutie publica conform oug nr. 63/2010 alexandru andra alexandru andra Trebuie sa umblam la organigrama/stat de functii, cf. oug 63/2010 si dorim ca unele birouri sa devina compartimente cu maxim 2 FP. In ce legislatie prevede ... (vezi toată discuția)