avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 713 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA tva achizitie intracomunitara
Discuție deschisă în Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA

tva achizitie intracomunitara

Buna ziua!
Am urmatoarea problema. Firma A din Romania inregistrata in scopuri de tva in Romania a primit cu titlul gratuit 4 imprimante de la frima B din SUA in luna octombrie 2010 . Firma B din SUA a achizitionat aceste bunuri de la firma C din Olanda. Firma C este inregistrata in scopuri de tva in Olanda. Bunurile au fost transportate de la C la A, adica din Olanda in Romania, si nu au mai parasit teritoriul UE. Firma B a platit aceste bunuri firmei C, inclusiv tva (19% tva in Olanda).Soc. A are urmatoarele documente: CMR din data de 16.10.2010 cand au ajuns bunurile la sediul firmei A; invoice primit de la firma din Olanda, pe care apare firma C ca si vanzator, firma B ca si cumparator, si transportat catre firma A, precum si mentiunea "taxabil 19%".
Intrebare: 1. Pt. acesta operatiune se face taxare inversa si declaratia recapitulativa? Daca da, in decl.recapitulativa trec codul de tva si numele firmei C din Olanda? Baza impozabila pt. tva-ul de 24% pt. taxare inversa include si tva-ul de 19% de pe factura, respectiv receptia bunurilor se face la valoarea din factura inclusiv tva-ul d e19%?
2. Avand in vedere faptul ca bunurile au fost primite in data de 16.10.2010 (data scrisa pe CMR); iar invoice-ul din care rezulta firma A din Romania ca si destinatar final al bunurilor este din data de 19.10.2010, pt. receptionarea bunurilor se foloseste cursul BNR din data de 19.10.2010 sau din 16.10.2010?
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: adrianavv , utilizator 16:02, 11 Noiembrie 2010
Te rog sa reformulez si sa mentinezi decat activitatile care au afectat firma romaneasca, altfel nu inteleg prea bine ce ai zis.
Buna!
Deci firma din Romania a primit 4 imprimante cu titlu gratuit de la un furnizor din SUA. Fizic, bunurile au fost transportate din Olanda. Singurele documente pt. aceste bunuri pe care le am sunt:
- o factura emisa de furnizorul din Olanda catre firma din SUA, cu data de 19.10.2010, pe care scrie "transportat catre firma din Romania" si "taxabil 19%". Furnizorul din Olanda mi-a spus ca 19% , tva-ul lor, a fost platit catre ei de firma din SUA.
- si documentul de transport CMR din 16.10.2010, pe care scrie expeditor firma din Olanda , destinatar firma din Romania.
Multumesc!
firma din olanda are cod valid de tva in Olanda, iar cea din Romania are cod valid de tva in Romania.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Achizitie de servicii intracomunitare Lucia B. Lucia B. Buna ziua, Va rog sa ma ajutati cu o parere despre urmatoarea situatie: Firma la care lucrez are ca obiect de activitate transport rutier de marfuri intern ... (vezi toată discuția)
Achizitie intracomunitara ARIANA_2007 ARIANA_2007 Am nevoie de ajutor. Am o achizitie de marfa din Germania care trebuie sa ajunga in Romania la firma X. CMR-ul a fost intocmit cu adresa de livrare a firmei ... (vezi toată discuția)
Achizitii intracomunitare STOICA MADALINA STOICA MADALINA In luna IULIE 2011 am facut doua achizitii din Olanda. Ambele facturi au fost emise cu TVA. Cum le declar in 390 si 300 daca nu se mai aplica regula TAXARE ... (vezi toată discuția)