Bunaziua,
Am o nelamurire legata de impozitul auto si as dori daca poate cineva sa ma ajute.
In anul 2002 am vandut un autoturism cu acte in regula si am dus certificatul de radiere la primarie( intr-o localitate mica) pentru a radia autoturismul si de la plata impozitului. Nu stiu ce s-a intamplat, cred ca s-a pierdut certificatul de radiere ca nu s-a facut radierea. Acuma am aflat ca am de platit impozit ptr acel autoturism. Am fost sa vad ce s-a intamplat si mi s-a comunicat ca nu a fost radiat si ca nu au certificatul de radiere. Am fost la politie si am primit o adeverinta unde este specificat faptul ca autoturismul a fost radiat in anul 2002. Am mers din nou la primarie cu adeverinta respectiva si acolo mi s-a spus ca o sa radieze masina dar cu data de acuma si nu cu data de 2002, adica eu trebuie sa platesc impozit pe toata acesta perioada ,desi masina a fost radiata in anul 2002 si eu am dus certificatul de radiere la primarie dar probabil s-a pierdut. Este corect sa nu-mi radieze masina de la impozit din anul 2002 cand a fost radiata si la politie si numai de acuma? Fiindca persoana care a cumparat masina plateste si ea impozit tot din anul 2002. Este corect sa se plateasca de doua ori impozit pentru acelasi autoturism?
Multumesc pentru raspunsuri.
Persoana careia i-am vandut masina este din alta localitate. Pe certificatul de radiere de la politie scrie foarte clar ca masina este radiata in anul 2002 dar functionarul de la primarie spunea ca el o sa ia in considerare doar data cand i-am dus al doilea certificat (fiindca primul s-a pierdut), adica luna martie 2008. Si ca sa-si intareasca spusele, zicea ca a aparticipat foarte de curand la un curs si acolo le-a spus citez "se considera data radierii , data la care contribuabilul se prezinta cu certificatul de radiere, nu data instrainarii. Daca contribuabilul sta cateva luni cu certificatul de radiere in buzunar nu are decat sa plateasca" . Dar chiar si asa sa fie eu nu am stat cu certificatul de radiere in buzunar fiindca l-am dus la primarie dar nu e vina mea ca nu a fost inregistrat.
ACTE NECESARE PENTRU RADIEREA UNUI AUTOVEHICUL - 20 August 2007
Daca doriti sa radiati un autovehicul, trebuie sa va adresati Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor din raza de domiciliu.
Documentele necesare pentru radiere sunt:
-cerere din partea proprietarului prin care se solicita radierea. Daca ati dat masina la dezmembrari aduceti un document care atesta aceasta operatiune;
-certificatul de inmatriculare (in cazul pierderii/furtului, aduceti dovada);
-placutele cu numar de inmatriculare (in cazul pierderii sau furtului prezentati dovada);
-cartea de identitate a vehiculului, daca este mentionata in certificatul de inmatriculare; -fisa de inmatriculare cu viza organului, fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale;
-trei exemplare completate ale certificatului de radiere;
-documentul de identificare a persoanei care depune cererea, in original si copie xerox;
-declaratie pe propria raspundere a titularului inmatricularii sau a mostenitorilor legali ai acestuia, care sa ateste ca vehiculul a fost dezmembrat sau retras definitiv din circulatie si nu mai circula pe drumurile publice.
si codul fiscal spune
Dobandiri si transferuri ale mijloacelor de transport
Art. 264. -
(2) In cazul unui mijloc de transport care este instrainat de o persoana in cursul unui an sau este radiat din evidenta fiscala a compartimentului de specialitate al autoritatii de administratie publica locala, impozitul pe mijloacele de transport inceteaza sa se mai datoreze de acea persoana incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care mijlocul de transport a fost instrainat sau radiat din evidenta fiscala. (vanzator)
(3) In cazurile prevazute la alin. (1) sau (2), impozitul pe mijloacele de transport se recalculeaza pentru a reflecta perioada din an in care impozitul se aplica acelei persoane. (vanzator si cumparator)
(4) Orice persoana care dobandeste/instraineaza un mijloc de transport sau isi schimba domiciliul/sediul/punctul de lucru are obligatia de a depune o declaratie fiscala cu privire la mijlocul de transport, la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale pe a carei raza teritoriala isi are domiciliul/sediul/punctul de lucru, in termen de 30 de zile inclusiv de la modificarea survenita.
Aici tu nu poti demonstra cu acte (la AFP orice document depus se face prin registratura si se da un nr. de inregistrare dar la primarie nu stiu cum se procedeaza normal ar fi sa procedeze la fel.)
(5) Instrainarea unui mijloc de transport, prin oricare dintre modalitatile prevazute de lege, nu poate fi efectuata pana cand titularul dreptului de proprietate asupra mijlocului de transport respectiv nu are stinse orice creante fiscale locale, cu exceptia obligatiilor fiscale aflate in litigiu, cuvenite bugetului local al unitatii administrativ-teritoriale unde este inregistrat mijlocul de transport, cu termene de plata scadente pana la data de intai a lunii urmatoare celei in care are loc instrainarea. Atestarea achitarii obligatiilor bugetare se face prin certificatul fiscal emis de compartimentul de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale. Actele prin care se instraineaza mijloace de transport cu incalcarea prevederilor prezentului alineat sunt nule de drept.
Aici juristii se pot pronunta poate au alte opinii. In anul 2002 nu se aplicau prevederile codului fiscal.
ACTE NECESARE PENTRU RADIEREA UNUI AUTOVEHICUL - 20 August 2007
Daca doriti sa radiati un autovehicul, trebuie sa va adresati Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor din raza de domiciliu.
Documentele necesare pentru radiere sunt:
-cerere din partea proprietarului prin care se solicita radierea. Daca ati dat masina la dezmembrari aduceti un document care atesta aceasta operatiune;
-certificatul de inmatriculare (in cazul pierderii/furtului, aduceti dovada);
-placutele cu numar de inmatriculare (in cazul pierderii sau furtului prezentati dovada);
-cartea de identitate a vehiculului, daca este mentionata in certificatul de inmatriculare; -fisa de inmatriculare cu viza organului, fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale;
-trei exemplare completate ale certificatului de radiere;
-documentul de identificare a persoanei care depune cererea, in original si copie xerox;
-declaratie pe propria raspundere a titularului inmatricularii sau a mostenitorilor legali ai acestuia, care sa ateste ca vehiculul a fost dezmembrat sau retras definitiv din circulatie si nu mai circula pe drumurile publice.
si codul fiscal spune
Dobandiri si transferuri ale mijloacelor de transport
Art. 264. -
(2) In cazul unui mijloc de transport care este instrainat de o persoana in cursul unui an sau este radiat din evidenta fiscala a compartimentului de specialitate al autoritatii de administratie publica locala, impozitul pe mijloacele de transport inceteaza sa se mai datoreze de acea persoana incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care mijlocul de transport a fost instrainat sau radiat din evidenta fiscala. (vanzator)
(3) In cazurile prevazute la alin. (1) sau (2), impozitul pe mijloacele de transport se recalculeaza pentru a reflecta perioada din an in care impozitul se aplica acelei persoane. (vanzator si cumparator)
(4) Orice persoana care dobandeste/instraineaza un mijloc de transport sau isi schimba domiciliul/sediul/punctul de lucru are obligatia de a depune o declaratie fiscala cu privire la mijlocul de transport, la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale pe a carei raza teritoriala isi are domiciliul/sediul/punctul de lucru, in termen de 30 de zile inclusiv de la modificarea survenita.
Aici tu nu poti demonstra cu acte (la AFP orice document depus se face prin registratura si se da un nr. de inregistrare dar la primarie nu stiu cum se procedeaza normal ar fi sa procedeze la fel.)
(5) Instrainarea unui mijloc de transport, prin oricare dintre modalitatile prevazute de lege, nu poate fi efectuata pana cand titularul dreptului de proprietate asupra mijlocului de transport respectiv nu are stinse orice creante fiscale locale, cu exceptia obligatiilor fiscale aflate in litigiu, cuvenite bugetului local al unitatii administrativ-teritoriale unde este inregistrat mijlocul de transport, cu termene de plata scadente pana la data de intai a lunii urmatoare celei in care are loc instrainarea. Atestarea achitarii obligatiilor bugetare se face prin certificatul fiscal emis de compartimentul de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale. Actele prin care se instraineaza mijloace de transport cu incalcarea prevederilor prezentului alineat sunt nule de drept.
Aici juristii se pot pronunta poate au alte opinii. In anul 2002 nu se aplicau prevederile codului fiscal.
ACTE NECESARE PENTRU RADIEREA UNUI AUTOVEHICUL - 20 August 2007
Daca doriti sa radiati un autovehicul, trebuie sa va adresati Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor din raza de domiciliu.
Documentele necesare pentru radiere sunt:
-cerere din partea proprietarului prin care se solicita radierea. Daca ati dat masina la dezmembrari aduceti un document care atesta aceasta operatiune;
-certificatul de inmatriculare (in cazul pierderii/furtului, aduceti dovada);
-placutele cu numar de inmatriculare (in cazul pierderii sau furtului prezentati dovada);
-cartea de identitate a vehiculului, daca este mentionata in certificatul de inmatriculare; -fisa de inmatriculare cu viza organului, fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale;
-trei exemplare completate ale certificatului de radiere;
-documentul de identificare a persoanei care depune cererea, in original si copie xerox;
-declaratie pe propria raspundere a titularului inmatricularii sau a mostenitorilor legali ai acestuia, care sa ateste ca vehiculul a fost dezmembrat sau retras definitiv din circulatie si nu mai circula pe drumurile publice.
si codul fiscal spune
Dobandiri si transferuri ale mijloacelor de transport
Art. 264. -
(2) In cazul unui mijloc de transport care este instrainat de o persoana in cursul unui an sau este radiat din evidenta fiscala a compartimentului de specialitate al autoritatii de administratie publica locala, impozitul pe mijloacele de transport inceteaza sa se mai datoreze de acea persoana incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care mijlocul de transport a fost instrainat sau radiat din evidenta fiscala. (vanzator)
(3) In cazurile prevazute la alin. (1) sau (2), impozitul pe mijloacele de transport se recalculeaza pentru a reflecta perioada din an in care impozitul se aplica acelei persoane. (vanzator si cumparator)
(4) Orice persoana care dobandeste/instraineaza un mijloc de transport sau isi schimba domiciliul/sediul/punctul de lucru are obligatia de a depune o declaratie fiscala cu privire la mijlocul de transport, la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale pe a carei raza teritoriala isi are domiciliul/sediul/punctul de lucru, in termen de 30 de zile inclusiv de la modificarea survenita.
Aici tu nu poti demonstra cu acte (la AFP orice document depus se face prin registratura si se da un nr. de inregistrare dar la primarie nu stiu cum se procedeaza normal ar fi sa procedeze la fel.)
(5) Instrainarea unui mijloc de transport, prin oricare dintre modalitatile prevazute de lege, nu poate fi efectuata pana cand titularul dreptului de proprietate asupra mijlocului de transport respectiv nu are stinse orice creante fiscale locale, cu exceptia obligatiilor fiscale aflate in litigiu, cuvenite bugetului local al unitatii administrativ-teritoriale unde este inregistrat mijlocul de transport, cu termene de plata scadente pana la data de intai a lunii urmatoare celei in care are loc instrainarea. Atestarea achitarii obligatiilor bugetare se face prin certificatul fiscal emis de compartimentul de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale. Actele prin care se instraineaza mijloace de transport cu incalcarea prevederilor prezentului alineat sunt nule de drept.
Aici juristii se pot pronunta poate au alte opinii. In anul 2002 nu se aplicau prevederile codului fiscal.
ACTE NECESARE PENTRU RADIEREA UNUI AUTOVEHICUL - 20 August 2007
Daca doriti sa radiati un autovehicul, trebuie sa va adresati Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor din raza de domiciliu.
Documentele necesare pentru radiere sunt:
-cerere din partea proprietarului prin care se solicita radierea. Daca ati dat masina la dezmembrari aduceti un document care atesta aceasta operatiune;
-certificatul de inmatriculare (in cazul pierderii/furtului, aduceti dovada);
-placutele cu numar de inmatriculare (in cazul pierderii sau furtului prezentati dovada);
-cartea de identitate a vehiculului, daca este mentionata in certificatul de inmatriculare; -fisa de inmatriculare cu viza organului, fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale;
-trei exemplare completate ale certificatului de radiere;
-documentul de identificare a persoanei care depune cererea, in original si copie xerox;
-declaratie pe propria raspundere a titularului inmatricularii sau a mostenitorilor legali ai acestuia, care sa ateste ca vehiculul a fost dezmembrat sau retras definitiv din circulatie si nu mai circula pe drumurile publice.
si codul fiscal spune
Dobandiri si transferuri ale mijloacelor de transport
Art. 264. -
(2) In cazul unui mijloc de transport care este instrainat de o persoana in cursul unui an sau este radiat din evidenta fiscala a compartimentului de specialitate al autoritatii de administratie publica locala, impozitul pe mijloacele de transport inceteaza sa se mai datoreze de acea persoana incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care mijlocul de transport a fost instrainat sau radiat din evidenta fiscala. (vanzator)
(3) In cazurile prevazute la alin. (1) sau (2), impozitul pe mijloacele de transport se recalculeaza pentru a reflecta perioada din an in care impozitul se aplica acelei persoane. (vanzator si cumparator)
(4) Orice persoana care dobandeste/instraineaza un mijloc de transport sau isi schimba domiciliul/sediul/punctul de lucru are obligatia de a depune o declaratie fiscala cu privire la mijlocul de transport, la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale pe a carei raza teritoriala isi are domiciliul/sediul/punctul de lucru, in termen de 30 de zile inclusiv de la modificarea survenita.
Aici tu nu poti demonstra cu acte (la AFP orice document depus se face prin registratura si se da un nr. de inregistrare dar la primarie nu stiu cum se procedeaza normal ar fi sa procedeze la fel.)
(5) Instrainarea unui mijloc de transport, prin oricare dintre modalitatile prevazute de lege, nu poate fi efectuata pana cand titularul dreptului de proprietate asupra mijlocului de transport respectiv nu are stinse orice creante fiscale locale, cu exceptia obligatiilor fiscale aflate in litigiu, cuvenite bugetului local al unitatii administrativ-teritoriale unde este inregistrat mijlocul de transport, cu termene de plata scadente pana la data de intai a lunii urmatoare celei in care are loc instrainarea. Atestarea achitarii obligatiilor bugetare se face prin certificatul fiscal emis de compartimentul de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale. Actele prin care se instraineaza mijloace de transport cu incalcarea prevederilor prezentului alineat sunt nule de drept.
Aici juristii se pot pronunta poate au alte opinii. In anul 2002 nu se aplicau prevederile codului fiscal.