avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 793 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Plati numerar
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Plati numerar

va rog sa-mi spuneti referitor la incasarile si platile in numerar prin caseria societatii care este plafonul maxim pentru persoanele fizice sau juridice.#-o
Cel mai recent răspuns: ContSters42967 , utilizator 19:36, 18 Februarie 2009
as dori si eu sa primesc daca se poate O.G.15/96
Ultima modificare: Luni, 5 Mai 2008
ContSters57808, utilizator
adriana_corina_26 a scris:

as dori si eu sa primesc daca se poate O.G.15/96



Norme metodologice la O.G. 15/1996 privind platile cu numerar (22-12-2004)

H.G. nr. 2185/2004, privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 5 şi 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1996 privind întărirea disciplinei financiar-valutare, publicata in M.O. nr. 1224 din 20/12/2004


Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 5 şi 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1996 privind întărirea disciplinei financiar-valutare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 131/1996, cu modificările ulterioare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă punctul IV din Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 15/1996 privind întărirea disciplinei financiar-valutare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 92/1996, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 34 din 16 februarie 1996, cu modificările ulterioare.


ANEXÃ

NORME METODOLOGICE pentru aplicarea prevederilor art. 5 şi 6 din Ordonanţa Guvernului
nr. 15/1996 privind întărirea disciplinei financiar-valutare

1. Operaţiunile de încasări şi plăţi între persoanele juridice se efectuează numai prin instrumente de plată fără numerar, cu excepţiile prevăzute la art. 5 alin. 2 lit. a), b) şi c) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1996 privind întărirea disciplinei financiar-valutare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 131/1996, cu modificările ulterioare, denumită în continuare ordonanţă.
2. Prin plafon zilnic maxim de plăţi, prevăzut la art. 5 alin. 2 lit. c) din ordonanţă, se înţelege totalitatea plăţilor efectuate în numerar de o persoană juridică într-o singură zi, respectiv 100.000.000 lei.
3. De la prevederile art. 5 alin. 2 lit. c) din ordonanţă sunt exceptate următoarele operaţiuni:
a) depunerile de numerar făcute de persoane juridice în conturile furnizorilor de bunuri şi servicii, în baza documentelor justificative legal întocmite;
b) cheltuielile de deplasare în interes de serviciu, în limita sumelor cuvenite pentru plata transportului, a diurnei, a indemnizaţiei şi a cazării pe timpul deplasării, precum şi a cheltuielilor neprevăzute efectuate în acest sens de către salariaţii aflaţi în deplasare;
c) cheltuielile de protocol ocazionate de organizarea de conferinţe, simpozioane şi de alte asemenea acţiuni, în condiţiile baremurilor stabilite de normele legale în vigoare.
Plăţile enumerate la lit. a)-c) nu intră în plafonul zilnic maxim de plăţi.
4. Plăţile în numerar către persoane juridice sunt acceptate în limita unui plafon zilnic maxim de 100.000.000 lei, plăţile către o singură persoană juridică fiind admise în limita unui plafon de 50.000.000 lei.
Sunt interzise plăţile fragmentate în numerar către furnizorii de bunuri şi servicii, pentru facturile a căror valoare este mai mare de 50.000.000 lei.
Persoanele juridice pot achita facturile cu valori care depăşesc plafonul de 50.000.000 lei către furnizorii de bunuri şi servicii astfel: 50.000.000 lei în numerar, suma care depăşeşte acest plafon putând fi achitată numai prin instrumente de plată fără numerar.
Facturile cu valori sub 50.000.000 lei nu intră sub incidenţa acestor prevederi.
Sunt interzise plăţile fragmentate în numerar către reţelele de magazine de tipul Cash&Carry, care funcţionează pe baza legislaţiei în vigoare, pentru facturile a căror valoare este mai mare de 100.000.000 lei.
Persoanele juridice pot achita facturile cu valori care depăşesc plafonul de 100.000.000 lei către acest tip de magazine astfel: 100.000.000 lei în numerar, suma care depăşeşte acest plafon putând fi achitată numai prin instrumente de plată fără numerar.
Facturile cu valori sub 100.000.000 lei nu intră sub incidenţa acestor prevederi.
Facturile cu valori mai mari de 50.000.000 lei, respectiv 100.000.000 lei în cazul magazinelor de tipul Cash&Carry, care nu au fost achitate integral până la data intrării în vigoare a Ordonanţei Guvernului nr. 94/2004 privind reglementarea unor măsuri financiare, se achită numai prin instrumente de plată fără numerar.
5. Pentru facturile stornate, aferente produselor returnate, cu valori mai mari de 50.000.000 lei, respectiv 100.000.000 lei în cazul reţelelor de magazine de tipul Cash&Carry, restituirea sumelor aferente poate fi efectuată astfel: 50.000.000/100.000.000 lei în numerar, sumele care depăşesc aceste plafoane putând fi restituite numai prin instrumente de plată fără numerar.
6. Încasările zilnice în numerar ale unui agent economic sunt neplafonate.
Încasările zilnice în numerar nu pot depăşi plafonul de 50.000.000 lei de la o singură persoană juridică.
7. Sumele acordate de persoanele juridice angajaţilor proprii cu titlu de avansuri pentru aprovizionări diverse vor avea regimul plăţilor către persoane juridice şi se vor încadra în limita plafonului de 100.000.000 lei, prevăzut la art. 5 alin. 2 lit. c) din ordonanţă.
La data plăţii avansurilor spre decontare, sumele aferente intră în calculul plafonului zilnic maxim.
8. Este interzisă acordarea unor facilităţi de preţ clienţilor, persoane juridice, care efectuează plata în numerar.
Este permisă acordarea unor disconturi şi/sau reduceri de preţ în diverse perioade ale anului sau cu ocazia lansării unor promoţii de produse, dacă aceste facilităţi vizează toţi agenţii economici, în calitate de clienţi, şi se acordă fără discriminare în ceea ce priveşte modalitatea de plată.
9. Subunităţile economice ale persoanelor juridice, respectiv sucursale, filiale, agenţii, puncte de lucru, prevăzute în actul constitutiv al persoanelor juridice, care au deschis cont într-o societate comercială bancară şi casierie proprie, aplică individual prevederile art. 5 din ordonanţă.
10. Asociaţiile de proprietari constituite ca entităţi cu personalitate juridică, în relaţiile cu alte persoane juridice, vor aplica prevederile ordonanţei.
11. Persoanele fizice, persoanele fizice autorizate sau persoanele care exercită profesii libere, producătorii agricoli, persoane fizice, nu intră sub incidenţa prevederilor ordonanţei.
12. Plăţile efectuate cu card nu sunt considerate plăţi în numerar şi nu sunt luate în calculul plafonului zilnic maxim de plăţi.
13. Operaţiunile de încasări şi plăţi în valută nu intră sub incidenţa prevederilor ordonanţei.

Modificari privind plafonul de casa si platile cu numerar (02-09-2004)

Aşa cum ne-a obişnuit, Guvernul României, pentru a evita să mărească şi mai mult numărul ordonanţelor, a emis o ordonanţă (OG 94/26 aug 2004/M.O. 803/31 aug 2004) care are 26 de secţiuni, fiecare aducând o modificare unui alt act normativ.

Iată doar trei dintre aceste modificări, care sunt de interes pentru agenţii economici:


SECŢIUNEA a 2-a
Modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/1996 privind întărirea
disciplinei financiar-valutare

Art. II. - Ordonanţa Guvernului nr. 15/1996 privind întărirea disciplinei financiar-valutare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 24 din 31 ianuarie 1996, aprobată cu modificări prin Legea nr. 131/1996, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 5 alineatul 2, litera c) va avea următorul cuprins:
"c) plăţi către persoane juridice în limita unui plafon maxim de 100.000.000 lei, plăţile către o singură persoană juridică fiind admise în limita unui plafon în sumă de 50.000.000 lei. Sunt interzise plăţile fragmentate în numerar către furnizorii de materii prime, materiale, semifabricate, produse finite, obiecte de inventar, prestări de servicii, pentru facturile a căror valoare este mai mare de 50.000.000 lei. Se admit plăţi către o singură persoană juridică în limita unui plafon în numerar în sumă de 100.000.000 lei în cazul plăţilor către reţelele de magazine de tipul Cash&Carry, care sunt organizate şi funcţionează în baza legislaţiei în vigoare. Sunt interzise plăţile fragmentate în numerar către astfel de magazine, pentru facturile a căror valoare este mai mare de 100.000.000 lei."
2. Alineatul 6 al articolului 5 va avea următorul cuprins:
"Sumele în numerar aflate în casieriile proprii ale persoanelor juridice nu pot depăşi la sfârşitul fiecărei zile plafonul de 50.000.000 lei. Se admite depăşirea acestui plafon numai cu sumele aferente plăţii salariilor şi a altor drepturi de personal, precum şi altor operaţiuni programate, pe bază de documente justificative, cu persoane fizice pentru perioada de 3 zile lucrătoare de la data prevăzută pentru plata acestora. Prevederile prezentului alineat nu se aplică unităţilor bancare, ale Trezoreriei Statului, de asigurări şi financiare."
3. Alineatul 2 al articolului 6 va avea următorul cuprins:
"Nerespectarea prevederilor art. 5 alin. 2 lit. c), alin. 4, 6 şi 7 ale aceluiaşi articol şi ale art. 6 alin. 1, după caz, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei."
4. Alineatul 3 al articolului 6 va avea următorul cuprins:
"Nerespectarea prevederilor art. 5 alin. 5 constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 25.000.000 lei la 50.000.000 lei."
5. Articolul 8 se abrogă.
Art. III. - În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe, se vor modifica Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 15/1996 privind întărirea disciplinei financiar-valutare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 92/1996, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. IV. - Prezenta secţiune intră în vigoare după 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe. (data intrării în vigoare a OG 94 este 3 sept, deci reglementarile privind platile cu numerar intra in vigoare incepand cu data de 3 oct 2004 n.n.).
Art. V. - Ordonanţa Guvernului nr. 15/1996 privind întărirea disciplinei financiar-valutare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 24 din 31 ianuarie 1996, aprobată cu modificări prin Legea nr. 131/1996, cu modificările şi completările ulterioare şi cu cele aduse prin prezenta ordonanţă, va fi republicată după aprobarea prin lege a prezentei ordonanţe, dându-se textelor o nouă numerotare.

ORDONANŢÃ nr.15 din 23 ianuarie 1996
privind intarirea disciplinei financiar-valutare
Textul actului publicat în M.Of. nr. 24/31 ian. 1996





În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţie, precum şi ale art. 1 lit. b) din Legea nr. 130/1995 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,
Guvernul României emite următoarea ordonanţă:

Art. 1. - Agenţii economici care deţin valută în cont şi au datorii la intern neachitate de peste 60 de zile sunt obligaţi ca într-un termen de 5 zile lucrătoare să o schimbe în lei pentru achitarea datoriilor respective, cu excepţia cazurilor în care există obligaţii de plată la extern cu scadenţă de până la 30 de zile, pentru importuri de producţie şi investiţii, precum şi pentru achitarea ratelor de credit şi a dobânzilor aferente împrumuturilor externe angajate.

Disponibilităţile în lei obţinute ca urmare a aplicării prevederilor alin. 1 se vor utiliza pentru achitarea datoriilor restante, în următoarea ordine:

a) plata energiei electrice, termice şi a gazelor naturale;
b) celelalte datorii, potrivit prevederilor Legii nr. 76/1992, republicată.
Art. 2. - Agenţii economici au obligaţia de a prezenta societăţilor bancare cu capital de stat şi privat de la care solicită ridicarea drepturilor salariale, cu 3 zile lucrătoare înainte de plata chenzinei a doua, o declaraţie privind: situaţia disponibilităţilor în lei şi în valută existente în toate conturile bancare proprii, a datoriilor mai vechi de 60 de zile către furnizorii de energie electrică, termică şi gaze naturale, precum şi modul de utilizare a disponibilităţilor care exced necesarului de lichidităţi pentru plata salariilor, în scopul achitării obligaţiilor de plată mai vechi de 60 de zile către furnizorii de energie electrică, termică şi gaze naturale.

Declaraţia se va prezenta sub semnătura persoanelor împuternicite să angajeze agentul economic respectiv, care răspund de realitatea datelor prezentate.

La solicitarea eliberării efective a drepturilor salariale, agenţii economici vor prezenta dovada efectuării plăţilor către furnizorii de energie electrică, termică şi gaze naturale, în condiţiile prevăzute la alin. 1.

Nerespectarea prevederilor art. 1 şi ale art. 2 alin. 1 şi 3 constituie contravenţii şi atrage după sine sancţionarea managerului sau a preşedintelui consiliului de administraţie, după caz, al agentului economic respectiv, cu amenzi cuprinse între 5.000.000 lei şi 10.000.000 lei.

Nerespectarea prevederilor art. 2 alin. 3 atrage după sine sancţionarea directorului unităţii societăţii bancare respective, cu amenzi de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei.

Înscrierea de către agentul economic de date nereale în declaraţia prevăzută la art. 2 alin. 2 constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de 10.000.000 lei, dacă nu constituie infracţiune, potrivit legii.

Art. 3. - Societăţile bancare autorizate să funcţioneze în România au obligaţia de a se încadra zilnic în nivelul poziţiei valutare stabilite de Banca Naţională a României.

Sumele în valută care depăşesc la sfârşitul zilei, inclusiv după efectuarea tranzacţiilor pe piaţa valutară interbancară, nivelul stabilit al poziţiei valutare lungi vor fi vândute Băncii Naţionale a României la cursul acesteia.

Banca Naţională a României va stabili prin norme proprii lichiditatea valutară a societăţilor bancare.

Casele de schimb valutar au obligaţia de a se încadra zilnic în nivelul poziţiei valutare şi de a vinde sumele în valută care depăşesc la sfârşitul zilei acest nivel, potrivit normelor emise de Banca Naţională a României.

Nerespectarea prevederilor alin. 2 şi 4 constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei; totodată, Banca Naţională a României va lua măsuri de ridicare a dreptului de efectuare a operaţiunilor valutare persoanelor juridice contraveniente.

Art. 4. - Pentru produsele care se comercializează pe piaţa externă, cu plata la termen, conform uzanţelor internaţionale, încasarea şi repatrierea valutei reprezentând contravaloarea acestora se vor realiza în maximum 5 zile de la termenele prevăzute în contractele externe.

Agenţii economici pot efectua operaţiuni de export în contrapartidă cu import de mărfuri, numai pe bază de licenţe eliberate de organele competente.

Agenţii economici care au angajat credite bancare pentru producţia de export vor beneficia de bonificaţia de dobândă acordată prin Banca de Export-Import a României - S.A. (Eximbank), numai dacă au încasat şi au repatriat în totalitate valuta aferentă exporturilor anterioare, la termenele scadente stipulate în contractele externe, termene corelate cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr.18/1994.

Nerespectarea prevederilor alin. 1 se sancţionează conform celor stipulate în Ordonanţa Guvernului nr.18/1994 privind măsuri pentru întărirea disciplinei financiare a agenţilor economici, aprobată prin Legea nr. 12/1995 şi modificată prin Ordonanţa Guvernului nr.34/1995, aprobată prin Legea nr. 99/1995.

Art. 5. - Pentru întărirea disciplinei financiare şi evitarea evaziunii fiscale, operaţiunile de încasări şi plăţi între persoanele juridice se vor efectua numai prin instrumente de plată fără numerar.

Persoanele juridice pot efectua plăţi în numerar în următoarele cazuri:

a) plata salariilor şi a altor drepturi de personal;
b) alte operaţiuni de plăţi ale persoanelor juridice cu persoane fizice;
c) plăţi către persoane juridice, în limita unui plafon zilnic maxim de 5.000.000 lei.
Este interzisă acordarea unor facilităţi de preţ clienţilor, persoane juridice, care efectuează plata în numerar.

Sumele în numerar aflate în casieria proprie a persoanelor juridice nu pot depăşi plafonul de 5.000.000 lei. Se admite depăşirea acestui plafon numai cu sumele aferente plăţii salariilor şi a altor drepturi de personal, precum şi a altor operaţiuni cu persoane fizice, pentru o perioadă de 3 zile de la data prevăzută pentru plata acestora.

Sumele în numerar care depăşesc nivelul stabilit conform alin. 4 vor fi depuse în conturile bancare ale persoanelor juridice respective, în următoarele termene:

- în următoarea zi lucrătoare, dacă sediul persoanei juridice se află în aceeaşi localitate cu cel al unităţii societăţii bancare la care are deschis contul;
- în maximum două zile lucrătoare, dacă sediul persoanei juridice se află în altă localitate decât cel al unităţii societăţii bancare la care îşi are deschis contul.
Art. 6. - Efectuarea de plăţi sau de încasări în numerar între persoane juridice, peste plafonul prevăzut la art. 5 lit. c), constituie contravenţie şi se sancţionează cu confiscarea sumei care depăşeşte plafonul şi cu amendă.

Amenzile se aplică persoanelor fizice vinovate, astfel:

a) pentru depăşirea plafonului prevăzut la art. 5 lit. c) cu sume cuprinse între 1.000.000 lei şi 5.000.000 lei, cu amendă de la 2.000.000 lei la 10.000.000 lei;
b) pentru depăşirea plafonului prevăzut la art. 5 lit. c) cu sume ce depăşesc 5.000.000 lei, cu amendă de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
Nerespectarea prevederilor art. 5 alin. 3 constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei.

Nerespectarea prevederilor art. 5 alin. 4 şi 5, după caz, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 2.000.000 lei la 10.000.000 lei.

Art. 7. - Se interzice societăţilor bancare, de asigurări şi financiare, să elibereze persoanelor juridice sume în numerar peste plafonul stabilit la art. 5 lit. c), cu excepţia operaţiunilor menţionate la art. 5 lit. a) şi b).

Nerespectarea acestei prevederi constituie contravenţie pentru personalul societăţilor bancare, de asigurări şi financiare care va fi sancţionat cu amendă la nivelul sumei plătite reprezentând depăşirea plafonului stabilit conform prevederilor art. 5 lit. c) din prezenta ordonanţă.

Art. 8. - Plafonul maxim al numerarului admisibil la sfârşitul zilei în casieriile societăţilor bancare, de asigurări şi financiare se stabileşte de către acestea, cu acordul Băncii Naţionale a României.

Art. 9. - În vederea gestionării corecte a patrimoniului agenţilor economici şi al altor persoane juridice şi fizice, se stabilesc următoarele:

a) Persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilităţii nr. 82/1991 organizează şi conduc evidenţa contabilă la sediul de pe teritoriul României, în conformitate cu prevederile art. 3 şi 11 din lege.
Fac excepţie de la această regulă sucursalele şi alte subunităţi fără personalitate juridică, cu sediul în străinătate, care aparţin unor persoane juridice sau fizice cu sediul în România.

Aceste unităţi conduc contabilitatea în ţara în care au sediul declarat, dar în conformitate cu reglementările legale, în domeniu, din România.


b) Persoanele juridice sunt obligate să păstreze, la sediul declarat, documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate, precum şi registrele contabile legale şi să le pună la dispoziţia organelor în drept în cadrul exercitării atribuţiilor lor legale.
Nerespectarea prevederilor lit. a) şi b), în condiţiile în care nu reprezintă infracţiune, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei şi se suportă de către persoanele fizice vinovate.

Art. 10. - Articolele 13 şi 17 din Ordonanţa Guvernului nr.13/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 119/1995,

se modifică şi se completează, având următorul cuprins:

"Art. 13. - La cererea agenţilor economici prevăzuţi la art. 2, societăţile bancare cu capital majoritar de stat vor proceda la reeşalonarea creditelor restante, existente în sold la data aprobării, conform art. 4, a programelor de restructurare şi redresare financiară pe o perioadă de cel mult 3 ani cu până la un an perioadă de graţie.

Dobânzile la creditele restante datorate societăţilor bancare cu capital majoritar de stat de către agenţii economici prevăzuţi la art. 2 pot fi reduse sau anulate.

Banca Naţională a României va analiza impactul financiar rezultat din amânarea creditelor şi va lua măsuri corespunzătoare de sprijinire a băncilor comerciale."

"Art. 17. - Ministerul Finanţelor, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, consiliile locale şi judeţene, după caz, pot acorda, la cererea regiilor autonome şi a societăţilor comerciale cu capital majoritar de stat prevăzute la art. 2, amânări şi eşalonări la plata impozitelor, a taxelor şi a altor obligaţii datorate bugetului de stat, trezoreriei statului, bugetelor locale, bugetului asigurărilor sociale de stat şi Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, precum şi amânări, eşalonări, reduceri şi scutiri de majorări de întârziere calculate pentru neplata în termen a acestora, datorate şi neplătite până la data aprobării, conform art. 4, a programelor de restructurare şi redresare financiară.

Amânarea şi eşalonarea la plată prevăzute la alineatul precedent se pot acorda pe o perioadă de până la 3 ani, cu o perioadă de graţie de până la un an.

În cazul impozitului pe profit, Ministerul Finanţelor poate acorda, de la caz la caz, o reducere de 15% din suma datorată în condiţiile prevăzute la alin. 1.

Acordarea înlesnirilor la plată prevăzute la alin. 1 şi 3 se face în funcţie de posibilităţile reale de plată ale agenţilor economici, de prevederile programelor de restructurare şi redresare financiară şi de prevederile acordurilor de conciliere încheiate.

De la data depunerii cererii până la achitarea integrală a debitului, în condiţiile respectării înlesnirilor aprobate nu se datorează majorări de întârziere şi se suspendă termenul de prescripţie extinctivă.

Nerespectarea de către debitori a obligaţiilor care le revin după acordarea înlesnirilor la plată prevăzute în prezentul articol, astfel cum au fost aprobate, conduce la pierderea valabilităţii înlesnirilor, la calcularea majorărilor de întârziere pentru întreaga perioadă şi la executarea silită pentru suma neplătită."

Art. 11. - Virarea sumelor din transferurile prevăzute în bugetele locale, altele decât cele destinate cheltuielilor de capital, se va face după deducerea din aceste fonduri, de către direcţiile teritoriale ale Ministerului Finanţelor, a obligaţiilor de plată a energiei electrice, termice şi a gazelor naturale livrate, mai vechi de 30 de zile, ale unităţilor beneficiare de astfel de transferuri, aflate sub autoritatea consiliilor judeţene sau locale, după caz.

Art. 12. - Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute în prezenta ordonanţă se efectuează de către organele Ministerului Finanţelor, Băncii Naţionale a României şi Curţii de Conturi, după caz, împuternicite în acest scop.

Art. 13. - Dispoziţiile prezentei ordonanţe referitoare la sancţiunile contravenţionale se completează cu prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu excepţia art. 25-27.

Art. 14. - Plafoanele valorice prevăzute pentru operaţiunile în numerar, precum şi cuantumul amenzilor contravenţionale stabilite prin prezenta ordonanţă vor fi actualizate prin hotărâri ale Guvernului, în funcţie de evoluţia preţurilor.

Art. 15. - Banca Naţională a României, Ministerul Finanţelor şi Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare sunt autorizate să exercite controlul prudenţial asupra tuturor societăţilor nebancare care desfăşoară activităţi de atragere de resurse financiare de la agenţi economici şi persoane fizice, precum şi de plasare a resurselor respective.

Art. 16. - În termen de 10 zile de la publicarea prezentei ordonanţe în Monitorul Oficial al României, Ministerul Finanţelor, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, Ministerul Comerţului şi Banca Naţională a României vor elabora norme metodologice pentru aplicarea prevederilor acesteia.

Art. 17. - Prezenta ordonanţă intră în vigoare în termen de 10 zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României.


PRIM-MINISTRU
NICOLAE VÃCÃROIU

am si eu o intrebare legata de plati si incasari catre angajatii firmei pentru achizitie materiale sau marfuri. In legatura cu platile - am inteles ca nu am voie sa-i dau mai mult de 5.000 lei intr-o zi, dar nu inteleg la incasari, care este plafonul? Am voie sa incasez de la un angajat, restiruirea avansului o suma mai mare de 5.000 lei? maxim 10.000 lei?

Alte discuții în legătură

Ridicare numerar din casa administrator georgetag georgetag as dori sa stiu ce suma de bani (avans spre decontare) poate ridica ,intr-o zi,din casieria societatii, administratorul? suma este tot de 5000 ron, in ... (vezi toată discuția)
Mai multe plati cu chit pentru o factura ce nu depaseste 5000 ron komon komon Va rog sa-mi spuneti daca se pot face mai multe plati cu numerar cu chitanta la un furnizor pentru o factura care nu depaseste 5000 ron. Multumesc! (vezi toată discuția)
Stornarea unei facturi de prestari servicii ADELA STROE ADELA STROE am o factura de prestari servicii in val de 200 mil pe care vreau sa o stornez si sa fac mai multe facturi pana in 50 mil pe care sa le achit cu chitanta si nu ... (vezi toată discuția)