Ce trebuie sa declare proprietarii apartamentelor dintr-un bloc daca percep o taxa de folosinta a unei incaperi comune ? Ce consecinte legale sunt? Ce trebuie facut sa nu se incalce legea/
De acord cu solutia de mai sus.
Noi am amenajat sediul asociatiei intr-un fost uscator. Am stabilit in comitet si apoi am obtinut si hotararea adunarii generale sa incasam, noi, asociatia, o sum de 100 lei/luna. Aceasta suma o repartizam intregii asociatii, proprietarii scarilor vecine si ai scarii in care este asociatia si agentilor economici de la subsol, parter, mezanin...pe cota indiviza (suprafata utila0 ca orice cheltuiala administrativa, gospodareasca. Asadar platesc si cei care sunt in scara respectiva pentru o mai mare usurinta si-un tratatmnent "egal". Am spus "egal" pentru ca sumele incasate (100 x12 luni = 1200 lei/an) le distribuim apoi numai proprietarilor de la scara unde este sediul asociatiei proportional cu suprafata utila a acestora. Acesti bani intra, se adauga la fondul de reparatii al fiecaruia o data sau de 2 ori pe an, in acelasi timp cu distribuirea si a altor fonduri din chirii, publicitate, sponsorizarii...
Suma de plata pentru fiecare este nesemnificativa dar atunci cand se distribuie in fond e totusi o suma de 1200 lei care se aduna la fondul de reparatii al unei singure scari care mai are, de exemplu inca 3000 lei din alte spatii inchiriate, 300 lei publicitate, 250 lei sponsorizari...
In 2010 am facut reparatii de aproximativ 30.000 lei iar proprietarii au platit aproximativ 10.000 lei, restul fiind adunati din aceste venituri.