Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1859 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Împreună cu 10 specialiști de la EY România, KMPG România, Viboal FindEx și Dobrinescu Dobrev discutăm despre: TVA în comerțul electronic, SAF-T, analiza de risc fiscal etc. Rezervă loc și participă!

Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general procura pentru semnatura electronica
Discuție deschisă în Contabilitate în general

procura pentru semnatura electronica

Buna ziua,

daca a depus cineva la ANAF declaratia 150 si documentele solicitate pentru semnatura electronica, poate ne ajuta spunandu-ne ce trebuie sa contina procura notariala . Mai exact care este, textual, continutul acesteia ( ma rog in afara de datele de identificare ). Pun acesta intrebare deoarece si cu alte ocazii, cand am avut nevoie de o procura, cei care mi-o faceau ma sunau de la notar sa ma intrebe ce anume sa scrie in acesta in ea. In Ordinele ANAF nr. 2520/1 Octombrie 2010 si 2568/10 Octombrie 2010 scrie asa :
Documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului de certificat calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. ACEST DOCUMENT SE DEPUNE IN CAZUL IN CARE TITULARUL CERTIFICATULUI NU ARE CALITATEA DE REPREZENTANT LEGAL AL CONTRIBUABILULUI REPREZENTAT.
Mi se pare ca ar fi destul de clar textul, dar poate cei care au prezentat deja procurile la ANAF au intampinat vreo problema si atunci mai bine sa stim ce e de facut sa nu punem oamenii pe drumuri si sa plateasca si autentificari degeaba.
Ma duce gandul la inregistrarea in Rgistrul Operatorilor Intracomunitari, la cati asociati au facut cale intoarsa de la ANAF la Politie pt ca in cazierul judiciar nu scria clar ca este pentru inrgistrarea in ROI.

Cel mai recent răspuns: Gabriela Monica Ionescu , Consultant fiscal 22:34, 3 Aprilie 2012
Incercati sa va bazati pe notar : este aproape imposibil sa nu stie sa intocmeasca o procura. Eu nu am patit asa ceva pana acum. Ba chiar ii si deranjeaza sa le vin cu texte proprii. Iar peste ceea ce semneaza notarul nu poate trece fiscul. Comparatia cu politia este nepotrivita : politistii au alt gen de gandire. Care nu este intotdeauna apreciat, implicit de catre fisc.
Declaratia notariala este necesara doar pentru firmele mari si mijlocii.
Multumesc pentru raspuns.

"Declaratia notariala este necesara doar pentru firmele mari si mijlocii" va refereati cumva la procura notariala ? sau la declaratia semnata electronic ?
florinsavu a scris:

Incercati sa va bazati pe notar : este aproape imposibil sa nu stie sa intocmeasca o procura. Eu nu am patit asa ceva pana acum. Ba chiar ii si deranjeaza sa le vin cu texte proprii. Iar peste ceea ce semneaza notarul nu poate trece fiscul. Comparatia cu politia este nepotrivita : politistii au alt gen de gandire. Care nu este intotdeauna apreciat, implicit de catre fisc.
Declaratia notariala este necesara doar pentru firmele mari si mijlocii.


Detaliati va rog.
Unde scrie ca doar firmele mari si mijlocii au nevoie de imputernicire autentificata de notar si celelalte nu?
Multumesc!
Ultima modificare: Duminică, 20 Februarie 2011
giv, utilizator
Procura speciala
Subsemnatul ( administratorul firmei) domiciliat in ...in calitate de ... al SC ...,cu sediul in...inmatriculata la ORC...,avand CUI,prin prezenta imputernicesc pe ...( aici sunt trecuta eu) domiciliata in...posesoare a CI...seria...nr...emisa de...,CNP...in calitate de contabil al societatii sus mentionate si pentru aceasta sa semneze si sa depuna declaratiile fiscale ale societatii sus-mentionate prin mijloace electronice de transmitere la distanta cu semnatura digitala a acestora,semnand valabil in numele societatii si pentru aceasta oriunde va fi necesar in indeplinirea prezentului mandat.
Mandatul este gratuit si valabil pana la indeplinirea lui.
Intocmit in trei exemplare originale...
Am spus ca avem nevoie de imputernicire pentru depunerea declaratiilor cu semnatura electronica,a fost nevoie de actele firmei si actul de identitate al administratorului,copie dupa actul meu de identitate,in cateva minute a fost gata.
Prezenta mea nici nu ar fi fost necesara pentru ca nu a trebuit sa semnez nimic.
Textul l-a avut notarul si presupun ca il au multi,e o avalansa de cereri de acest gen.
Colegul nostru, domnul Florin Savu a avut amabilitatea sa imi raspunda la intrebarea pusa mai sus pe email.
Postez raspunsul cu remarca de la postul urmator:

Exista doua ordine :
- O-MEF nr. 858/2008 modificat prin Ordinul nr. 847/2009 publicat in
MOF nr. 298 din 07/05/2009
- O-ANAF nr. 2520/2010.

Primul instituie regula - fiind in continuare in vigoare :
......................................
Art. 4. - (1) Pentru utilizarea metodei de depunere a declaratiilor fiscale
prin mijloace electronice de transmitere la distanta, contribuabilii pot
solicita un certificat digital emis de Agentia Nationala de Administrare
Fiscala.
(2) Certificatul digital se elibereaza gratuit de Agentia Nationala de
Administrare Fiscala, pe numele persoanelor imputernicite pentru semnarea
declaratiilor fiscale.
(3) Certificatul digital emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala
este utilizat de catre contribuabil numai in relatia cu organul fiscal.
(4) Solicitarea certificatului digital se face prin inregistrarea persoanei
imputernicite pentru semnarea declaratiilor ca utilizator al serviciului
"Depunere declaratii on-line" si depunerea formularului 140 "Cerere pentru
obtinerea certificatului digital", aflat pe site-ul Ministerului Economiei
si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(5) Modelul si continutul formularului 140 "Cerere pentru obtinerea
certificatului digital" sunt prevazute in anexa nr. 1.
(6) Cererea pentru obtinerea certificatului digital se completeaza, se
transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la
dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line". Exemplarul listat,
semnat si stampilat de catre contribuabil, conform legii, se depune de catre
persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, intr-un
interval de 30 de zile lucratoare de la transmiterea electronica a cererii,
la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabilului.@
(7) Cererea in format hartie va fi insotita de urmatoarele documente:
- documentul de identitate a solicitantului, in original si in copie;
- documentul eliberat de contribuabil, din care rezulta dreptul
solicitantului de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil.
.............................................

Al doilea este "exceptia" , sau legea speciala, fiind cu referire exclusiva
la contribuabilii mari si mijlocii.
Este adevarat insa ca practica organelor fiscale nu este unitara, ca si
intelegerea legii , de altfel.
Ultima modificare: Luni, 21 Februarie 2011
giv, utilizator

Alte discuții în legătură

Nu pot depune online declarația 390 fără semnătură digitală. există posibilitatea să o pot depune la ghișeu? doblor doblor Buna ziua! In urma cu 2 luni am infiintat un PFA cu activitatea principala de Consultanta in IT (CAEN 6202). Luna trecuta m-am inregistrat in ROI pentru ca ... (vezi toată discuția)
Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica. obtinere. etape. - atentie! din 1 iulie 2011 declaratia 112 se depune doar online! Valentin_buzau Valentin_buzau [b]Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica. Obtinere. Etape. - Atentie! Din 1 iulie 2011 Declaratia 112 se depune doar ONLINE! ... (vezi toată discuția)
Semnatura electronica LIVIU NISTEA LIVIU NISTEA Daca o societate poate avea doua semnaturi electronice, pe doua calculatoare, pentru depunerea declaratiilor la ANAF. (vezi toată discuția)