avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 198 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Am o fetita de 2 luni cu un cetatean strain care nu ...
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Am o fetita de 2 luni cu un cetatean strain care nu figureaza pe certificatul de nastere

Buna ziua! As dori si eu un sfat! Sunt studenta, am o fetita de 2 luni cu un cetatean strain, insa el nu figureaza pe certificatul de nastere!
Cum as putea sa il aduc in judecata pentru plata pensiei alimentare? De ce este nevoie pentru a intenta acest proces? Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: GiuliaM , utilizator 11:30, 21 Ianuarie 2011
Legiuitorul acorda mamei posibilitatea de a introduce actiunea in stabilirea paternitatii din afara casatoriei, de regula, in termen de 1 an de la data nasterii copilului. Anterior acestui moment orice cerere introdusa in acest sens va fi respinsa ca prematura.
Art. 60 alin. 1 Codul Familiei: "actiunea pentru stabilirea paternitatii din afara casatoriei poate fi intentata inainte sau dupa nasterea copilului, dar cel mai tarziu in termen de un an de la nasterea copilului."
In cazul in care tatal nu recunoaste copilul se apeleaza la probe pentru dovedirea filiatiei: martori, inscrisuri, marturii, teste serologice (grupe de sange) precum si genetice (profil ADN - amprenta genetica).
Pentru admiterea actiunii trebuie sa se dovedeasca: nasterea copilului, relatiile intime in timpul conceptiei dintre pretinsul tata si mama, precum si faptul ca din aceste relatii a rezultat copilul.