avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1669 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Comisioane banci
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Comisioane banci

Buna ziua!

Intrebarea mea este legata de o problema intampinata cu o banca care se pretinde serioasa din Romania.
Am deschis un cont curent la ei de din martie 2007. La aceea data ei nu percepeau nici o taxa pentru cardurile de debit atasate acestui cont curent.
In luna iunie 2007 ma informeaza pe extrasul de cont ca "valorile unor comisioane aplicabile cardurilor de debit au fost modificate" si in acelasi timp mi se incaseaza din cont in aceiasi luna "Taxa Anuala Card". Pana aici totul este OK - ei prevedeau undeva in conditiile de utilzare a conturilor curente si cardurilor de debit o astfel de situatie (modificarea taxelor, comisioanelor, etc cu anuntarea clientului).
Problema apare in acest an cand in luna aprilie 2008 imi incaseaza inca o data Taxa anuala card desi nu trecuse un an de la ultima incasare a acesteia. Am facut o sesizare la ei pe aceasta tema si am primit un raspuns care ma lasa cu gura cascata.
Taxele percepute in 2007 precum si in 2008 au fost percepute corect. SPUN EI.
Poate fi legal asa ceva? Daca taxele au fost percepute corect cum spun ei inseamna ca am fost taxat si retroactiv. Este legal asa ceva?
Ce ma sfatuiti sa fac? Nu e vorba de suma incasata care este mica dar modul in care trateaza ei astfel de probleme ma deranjeaza foarte tare.
Pot sa-i dau in judecata pentru asta?

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: ContSters20980 , utilizator 15:25, 14 Mai 2008
iuvri a scris:
Si totusi un termen maxim pentru a trimite clientului un raspuns la o reclamatie pe care acesta o face unui producator/furnizor nu este prevazut niciunde in legislatie romaneasca.

Cum sa nu? OG 27/2002:

Art. 1 - (1) Prezenta ordonanţă are ca obiect reglementarea modului de exercitare de către cetăţeni a dreptului de a adresa autorităţilor şi instituţiilor publice petiţii formulate în nume propriu, precum şi modul de soluţionare a acestora.
(2) Dreptul de petiţionare este recunoscut şi organizaţiilor legal constituite, acestea putând formula petiţii în numele colectivelor pe care le reprezintă.
Art. 2 - În sensul prezentei ordonanţe, prin petiţie se înţelege cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poştă electronică, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, companiilor şi societăţilor naţionale, societăţilor comerciale de interes judeţean sau local, precum şi regiilor autonome, denumite în continuare autorităţi şi instituţii publice.
Art. 3 - Petiţiile adresate autorităţilor şi instituţiilor publice prevăzute la art. 2 vor fi soluţionate în termenele şi în condiţiile stabilite prin prezenta ordonanţă.
Art. 4 - Conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice prevăzute la art. 2 sunt direct răspunzători de buna organizare şi desfăşurare a activităţii de primire, evidenţiere şi rezolvare a petiţiilor ce le sunt adresate, precum şi de legalitatea soluţiilor şi comunicarea acestora în termenul legal.
Art. 5 - Pentru soluţionarea legală a petiţiilor ce le sunt adresate conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice sesizate vor dispune măsuri de cercetare şi analiză detaliată a tuturor aspectelor sesizate.
Art. 6 - (1) Autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la art. 2 sunt obligate să organizeze un compartiment distinct pentru relaţii cu publicul, care să primească, să înregistreze, să se îngrijească de rezolvarea petiţiilor şi să expedieze răspunsurile către petiţionari.
(2) Compartimentul prevăzut la alin. (1) înaintează petiţiile înregistrate către compartimentele de specialitate, în funcţie de obiectul acestora, cu precizarea termenului de trimitere a răspunsului.
(3) Compartimentul prevăzut la alin. (1) este obligat să urmărească soluţionarea şi redactarea în termen a răspunsului.
(4) Expedierea răspunsului către petiţionar se face numai de către compartimentul pentru relaţii cu publicul, care se îngrijeşte şi de clasarea şi arhivarea petiţiilor.
Art. 61 - Petiţiile greşit îndreptate vor fi trimise în termen de 5 zile de la înregistrare de către compartimentul prevăzut la art. 6 alin. (1) autorităţilor sau instituţiilor publice care au ca atribuţii rezolvarea problemelor sesizate, urmând ca petiţionarul să fie înştiinţat despre aceasta.
Art. 7 - Petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează, potrivit prezentei ordonanţe.
Art. 8 - (1) Autorităţile şi instituţiile publice sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului, în termen de 30 de zile de la data înregistrării petiţiei, răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă.
(2) Pentru soluţionarea petiţiilor transmise, potrivit art. 61, de la alte autorităţi sau instituţii publice, termenul de 30 de zile curge de la data înregistrării petiţiei la autoritatea sau instituţia publică competentă.
Art. 9 - În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o cercetare mai amănunţită, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice poate prelungi termenul prevăzut la art. 8 cu cel mult 15 zile.
Art. 10 - (1) În cazul în care un petiţionar adresează aceleiaşi autorităţi sau instituţii publice mai multe petiţii, sesizând aceeaşi problemă, acestea se vor conexa, petentul urmând să primească un singur răspuns care trebuie să facă referire la toate petiţiile primite.
(2) Dacă după trimiterea răspunsului se primeşte o nouă petiţie de la acelaşi petiţionar ori de la o autoritate sau instituţie publică greşit sesizată, cu acelaşi conţinut, aceasta se clasează, la numărul iniţial făcându-se menţiune despre faptul că s-a răspuns.
Art. 11 - În cazul în care prin petiţie sunt sesizate anumite aspecte din activitatea unei persoane, aceasta nu poate fi soluţionată de persoana în cauză sau de către un subordonat al acesteia.
Art. 12 - (1) Repartizarea petiţiilor în vederea soluţionării lor de către personalul de specialitate se face de către şeful compartimentului căruia i s-a trimis petiţia de către compartimentul prevăzut la alin. (1) al art. 6.
(2) Funcţionarii publici şi persoanele încadrate cu contract individual de muncă sunt obligate să rezolve numai petiţiile care le sunt repartizate potrivit alin. (1), fiindu-le interzis să le primească direct de la petenţi, să intervină sau să depună stăruinţă pentru soluţionarea acestora în afara cadrului legal.
Art. 13 - Semnarea răspunsului se face de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice ori de persoana împuternicită de acesta, precum şi de şeful compartimentului care a solicitat petiţia. În răspuns se va indica, în mod obligatoriu, temeiul legal al soluţiei adoptate.
Art. 14 - Semestrial autorităţile şi instituţiile publice vor analiza activitatea proprie de soluţionare a petiţiilor, pe baza raportului întocmit de compartimentul prevăzut la alin. (1) al art. 6.
Art. 15 - Constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit prevederilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici sau, după caz, potrivit legislaţiei muncii următoarele fapte:
a) nerespectarea termenelor de soluţionare a petiţiilor, prevăzute în prezenta ordonanţă;
b) intervenţiile sau stăruinţele pentru rezolvarea unor petiţii în afara cadrului legal;
c) primirea direct de la petiţionar a unei petiţii, în vederea rezolvării, fără să fie înregistrată şi fără să fie repartizată de şeful compartimentului de specialitate.
Art. 151 - Modul de soluţionare a petiţiilor adresate Parlamentului şi Preşedintelui României se face potrivit reglementărilor proprii.

Trecem peste faptul ca institutii private sunt numite tot publice, ordonanta priveste orice societate comerciala, deci si o banca.
Ultima modificare: Miercuri, 14 Mai 2008
ContSters20980, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Modifcare dobanda credit mmem mmem Buna ziua, In anul 2007 am luat un credit de nevoi personale cu ipoteca in CHF. [b]In contractul din 2007 am urmatoarele articole despre Dobanda[/b]: La ... (vezi toată discuția)
Probleme grave cu banca ecarmenionescu ecarmenionescu Buna ziua! Va cer sfatul cu privire la o situatie ivita acum aproape 10 ani in [b]decembrie 2005[/b], cand pentru a-mi achizitiona un laptop de la Altex, am ... (vezi toată discuția)
Oug 50/2010 si introducerea unui nou comision neprevazut in contract T.O. T.O. OUG 50/2010 s-a vrut a avea intentii bune, dar pe unii debitori i-a faultat. Eu m-am pricopsit cu un comision nou pe care nu il aveam in contractul initial. ... (vezi toată discuția)