Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Exista un model de tipizat pt. cheltuielile la intretinere care,trebuie folosit de catre toate asociatiile de proprietari ? Ori fiecare asociatie concepe o lista/tabel, cum vrea? Este corect ca listele afisate sa nu fie semnate si stampilate nici de catre presedinte si nici de cenzor ci, doar de administrator ? Pe listele afisate nu trebuie sa fie trecute si facturile emise de catre furnizori,(nr.si valoarea facturii )?
In ordinul nr. 1969 din 09/11/2007 exista un model de lista. Practic, acelea sunt niste conditii minime pe care un administrator trebuie sa il indeplineasca, insa se accepta si extinderea ei.
Sigur ca la o lista trebuie atasata baza de calcul, care trebuie sa cuprinda nr. facturii, valoare si modul de repartizare.
Daca nu sunt semnate de presedinte sau de cenzor, sesizati urgent primaria, departamentul de indrumare al asociatiilor de proprietari.
Dar mai inainte de a reclama la primarie, atrageti atentia administratorului sa puna pe lista tot ce tine de interesul proprieetarilor in privinta calculului cotelor de intretinere, iar comitetului executiv cererea ca aceste liste sa nu mai fie afisate pana nu sunt verificate, semnate si stampilate de cenzor si de presedinte.
Reclamatie catre Presedinte. Lista de plata este o factura iar presedintele platit din bani locatarilor are obligatia legala sa nu permita administratorului angajat sa afiseze liste de plata incomplete si ne semnate.
La primarie nu exista nicio sansa pt.ca ,Departamentul care este in legatura directa cu asociatiile de proprietari,sunt angajati tot de la diferite asociatii de proprietari(administratori,presedinti etc.) si, niciodata nu vor da dreptate niciunui reclamant. Iar presedintele asociatiei in cazul prezentat , are o varsta f.inaintata si nu se poate intelege cu el. Apropo de varsta, este specificat undeva varsta maxima admisa pentru aceasta functie ?
Nu zice nicaieri nimic de varsta, dar in cadrul asociatiei puteti stabili la adunarea generala anuala ca "orice presedinte care depaseste venerabila varsta de 90 ani sa isi dea demisia de onoare".