avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 517 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Comunicarea cu locatarii
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Comunicarea cu locatarii

Buna ziua,

As dori sa aflu in calitate de presedinta de asociatie:

- comunic cu toti locatarii sau doar cu membrii asociatiei, adica sunt obligata sa le raspund la cereri tuturor sau eu am treaba doar cu membrii asociatiei?
- la noi se fac multe confuzii intre munca de administrare si presedinte, comitet (multi nici nu stiu ce-i aia, degeaba le-am dat legea 230 sa citeasca, nu vor) cum credeti ca ar fi bine sa le explic ce face administratorul si ce face comitetul?

Si, in plus, nu stiu cum sa le explic ca presedintele nu e platit si ca nu poate fi deranjat la orice ora la usa lui si pentru orice. As vrea de la inceput sa fie clare astea.
Am facut o adresa de e mail si o cuite postala pentru comunicarea cu membrii comitetului, am desemnat un membru de comitet care sa le scrie sau sa raspunda tuturor insa nu-mi sunt clare astea de mai sus.

Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Dana Marin , utilizator 08:01, 3 Martie 2011
Nu am ce program sa fac pentru ca nu exista sediu de administratie si nici sediu al asociatiei si nu exista nici sanse de a avea in viitor asa ceva.
Nu am inteles din ce ati scris daca LEGEA spune ca eu raspund (ma rog nu eu personal, secretarul comitetului, lumea in Romania s-a obisnuit cu Ceausescu care era la inaintare si asa si presedintii de asociati) in fata tuturor locatarilor sau doar a membrilor asociatiei.
Nimic nu va impiedica sa faceti un sediu al asociatiei si este chiar indicat sa-l aveti.
Acum, ca sunteti presedinta de asociatie, puteti propune comitetului sa discutati despre amenajarea, poate chiar in holul de la intrare, a unui sediu. Daca nu in hol, poate aveti o camaruta, o uscatorie, un loc in spatiul comun unde sa puteti amenaja o camaruta pentru sediu, unde sa puneti un dulapior pentru arhiva si o masuta cu un scaun pentru incasare.
Nu vine nimeni din afara sa va organizeze!
E normal ca oamenii sa va intrebe pe dv. despre una, despre alta, pentru ca dv. trebuie sa stiti tot ce se intampla in acel bloc. Doar sunteti reprezentantul lor!
Nu, doamna Elga, oamenii trebuie sa se obisnuiasca ca exista un comitet si fiecare din acest comitet are cunostinta de ce se petrece, ca secretarul comunica cu ei, nu eu, este foarte gresit ca presedintele face si drege totul intr-un bloc, nici macar in lege nu e scris asta.
V-am mai spus, nu exista nici un spatiu de asemenea amenajari cum spuneti dvs.
E un bloc nou si e cu totul alta structura si impartire decit la cele vechi.
Revin cu intrebarea mea si inchei aici acest topic fara efect: se comunica catre membrii asociatiei sau cu toti locatarii? Nu am gasit in lege nimic referitor la asta.
Conform normelor metodologige de aplicare a HG 400/2003, presedintele are urmatoarele indatoriri:

ARTICOLUL 20
(1) Presedintele asociatiei de proprietari este ales, prin votul adunarii generale, dintre membrii comitetului executiv al acesteia.
(2) Presedintele asociatiei de proprietari urmareste si asigura respectarea statutului si a hotararilor asociatiei de proprietari, realizarea contractelor angajate de aceasta, indeplinirea in conditiile legii a prevederilor bugetului de venituri si cheltuieli, respectarea de catre asociatia de proprietari a ordinii publice si a reglementarilor autoritatilor publice centrale si locale.
(3) Presedintele asociatiei de proprietari convoaca si conduce sedintele de lucru ale comitetului executiv si ale adunarii generale.
(4) Presedintele asociatiei de proprietari angajeaza prin semnatura sa asociatia de proprietari in relatiile acesteia cu tertii.
(5) Presedintele asociatiei de proprietari pastreaza si urmareste tinerea la zi a cartii tehnice a constructiei, precum si celelalte documente privitoare la activitatea asociatiei de proprietari.
Si conform art. 23 alin. b - proprietarii au dreptul sa primeasca explicatii cu privire la calculul cotei de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari si, eventual, sa o conteste presedintelui asociatiei de proprietari, in termen de 10 zile de la afisarea listei de plata. Presedintele asociatiei de proprietari este obligat sa raspunda la contestatie in termen de 5 zile;
HG.400/2003 nu se mai foloseste in functionarea asociatiilor de proprietari, ci numai Legea 230/2007 si HG 1588/2007 cu normele de aplicare a legii.

Atributiile presedintelui au ramas cam aceleasi, dar e bine sa folosim legislatia aplicabila in vigoare.

Alte discuții în legătură

Atributii cenzor asociatie proprietari teisoara teisoara Buna ziua, as vrea ,va rog,sa-ne spuneti daca este in regula (legal) ca ,cenzorul asociatiei sa semneze un proces verbal al unei hotarari de comitet ... (vezi toată discuția)
Proces verbal de constituire comitet executiv SimonaBardea SimonaBardea Bune seara! Am constituit adunarea generala si peste jumatate din locatari au votat cu noul comitet executiv al asociatiei, dar in momentul cand ne-am ... (vezi toată discuția)
Raport de activitate BullTerrier77 BullTerrier77 Buna ziua. In cadrul asociatiei de proprietari, ,,cineva'' din comitetul de administratie, (dar cine) trebuie sa intocmeasca un raport de activitate.... in ... (vezi toată discuția)