avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 178 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale probleme care apar in SRL
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

probleme care apar in SRL

1.Pentru o societate comerciala cu raspundere limitata cu activitate imobiliara (agentie imobiliara) este nevoie de casa de marcat sau este suficient sa se taie chitanta pentru comisioanele incasate?
2.Din punct de vedere financiar este mai avantajos pentru un SRL sa angajeze cu contract de colaborare sau cu contract individul caz in care trebuie bagata si cartea de munca?
3.Un contract de colaborare poate fi incheiat de o SRL doar cu un PFA si AF sau poate fi incheiat si cu o persoana fizica neautorizata intr-o anumita activitate?
4.In care din situatii poate functiona o SRL:
a) fara salariati
b) cel putin un salariat cu carte de munca
c)numai asociatul unic cu contract de colaborare
d)toti angajatii cu contract de colaborare
Va multumesc pentru rabdare!

Citeste mai mult: www.avocatnet.ro/content/for...
Cel mai recent răspuns: Cornelia Tulpan , Contabil 22:24, 13 Martie 2011
1) Activitatea pe care o desfasurati nu intra la exceptii si cum cred ca aveti clienti si persoane fizice, da, trebuie sa aveti casa de marcat.
[ link extern ]
2) Referitor la angajari, depinde de ce fel de servicii doriti sa beneficiati.
Spre exemplu, este avantajos sa aveti contract de colaborare cu un contabil liber profesionist, dar care sa nu lucreze doar pentru dvs. si sa-si desfasoare activitatea intr-un cabinet propriu.
Dar nu este avantajos sa faceti contracte de colaborare cu agenti imobiliari, care sa isi desfasoare activitatea in spatiul agentiei. Poate fi considerata activitate dependenta si platiti la fel ca si pentru un contract individual de munca.
3) Contractele de colaborare se incheie cu persoane juridice sau fizice autorizate (liber profesionisti, PFA, IF sau II).
Cu persoanele neautorizate, desi au o specializare profesionala, a incheia un contract civil de servicii, poate foarte usor reconsiderata dependenta, conform legislatiei in vigoare cu 01.01.2011 si riscati sa platiti nu doar contributiile aferente onorariilor, ci si majorari si penalizari de intarziere.
4) O S.R.L. poate functiona si
a) fara salariati, pentru ca asociatul (asociatii) trebuie sa se ocupe efectiv de afacere.
b) cu un salariat cu CMI daca asociatul(asociatii) nu se descurca altfel
c)asociatii nu sunt obligati sa se angajeze, iar in cazul in care nu sunt angajati in alta parte, recomand angajare cu timp partial, pentru a diminua taxele si impozitele ca asociat intr-o societate si neangajat
d) nu mai este nici un avantaj a avea angajati cu contract de colaborare (ma refer la persoane care sa stea efectiv in agentie si pentru prestatiile aduse sa se foloseasca de patrimoniul firmei), se platesc aceleasi contributii aferente CMI (puteti risca, dar nu va recomand, mai ales acum cand cei de la ITM nu mai au alta ocupatie decat controalele)

Este obligatoriu sa aveti cel putin un angajat, dar nu mai mult de 9, daca optati pentru impozit microintreprindere 3% pe venit, in loc de 16% impozit pe profit.
Dar nu e suficienta doar aceasta conditie.

Concluzia ar fi ca aveti mare nevoie de un contabil profesionist.
Ultima modificare: Marți, 8 Martie 2011
Cornelia Tulpan, Contabil
Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri si indraznesc sa mai intreb urmatoarele:

1)Daca opteaza pentru impozit pe venit 3%,o SRL poate avea ca angajat o singura persoana fizica neautorizata cu contract de munca individual, part-time?
2)Cum poate unicul asociat al unei SRL neangajat in ea ,sa beneficieze de veniturile din societate, sub forma de lichiditati( in afara de dividente).Se poate incheia un contract de comision sau ce alte posibilitati exista?
Multumesc!

1 )Pentru impozitarea cu 3% asupra veniturilor, este suficient sa fie un singur angajat, chiar si cu timp partial, dar mai trebuie indeplinite si alte conditii.

Pentru o societate nou infiintata, care opteaza pentru aceasta forma de impozitare a veniturilor, dovada angajarii trebuie facuta in 60 de zile de la infiintare.
Pentru societatile deja infiintate, care vor sa plateasca impozit pe venit, optiunea se declara pana la 31 ianuarie a anului urmator, daca:
- realizeaza venituri, altele decat cele din domeniul bancar, al asigurarilor si reasigurarilor (cu exceptia intermediarilor),jocurilor de noroc, consultanta si management.
- nu a mai fost niciodata platitoare de impozit micro (exceptie a facut anul 2010, deoarece s-a impus trecerea la impozit pe profit cu 01.01.2010 a celor care erau micro in 2009, asa ca de la 01.01.2011 au putut trece la impozit 3% cele care au fost obligate sa renunte cu 01.01.2010)
- cifra de afaceri nu depaseste 100.000 euro la 31.12. a anului precedent
- are cel putin 1 salariat, dar nu maimult de 9
- nu are actionar sau asociat o PJ care are mai mult de 250 angajati
- capital social este detinut de persoane, altele decat statul si autoritatile locale

2) Din pacate, asociatul, nu poate beneficia de lichiditati, decat prin dividende, daca exista sau prin angajare cu contract individual de munca.

De aceia, cred ca cea mai buna forma de organizare pentru o afacere mica, creata pentru a obtine un venit decent, similar unui salariu si din dorinta de a fi propriul stapan, pentru a evita cel putin dubla impozitare ( ex. pentru plata dividende, in cazul in care asociatul/asociatii au un contract fie si cu timp partial, se plateste atat impozit pe profit/venit al PJ cat si 16% asupra dividendelor brute), recomand, acolo unde se poate, forme de organizare ca PFA, IF sau II.

[ link extern ]

Ultima modificare: Miercuri, 9 Martie 2011
Cornelia Tulpan, Contabil
Multumesc pentru raspunsuri !
As mai avea citeva intrebari privind desfasurarea activitatii de agentie imobiliara, de catre o SRL.
Am citit ca exista un proiect de lege elaborat de ANPC prin care o srl nu mai poate desfasura activitate de agentie imobiliara daca reprezentantii ei legali nu au o calificare dovedita de o diploma recunoscuta de MM in domeniu imobiliar.Mai mult o srl nu poate angaja decit o persoana care detine si ea o diploma de absolvire a unor cursuri in domeniu imobiliar.Nu stiu daca aceasta Lege s-a materializat si daca nu e lege macar sa existe sub alta forma ordonanta sau hotarare de guvern sau alta forma.Am cautat pe net dar nu am gasit decit proiect de lege si diverse articole dezinformatoare.Va rog sa-mi spuneti si mie daca stiti cumva de existenta unei astfel de legi si care este nr lor.
Multumesc anticipat!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Firma administrare imobile Almaris Almaris Dupa discutii cu avocati, contabili, persoane care au SRL-uri am ramas tot cu nedumeriri legate de urmatoarele aspecte. Intentionez sa infiintez un SRL cu ... (vezi toată discuția)
Pfa si srl ContSters87904 ContSters87904 Ce avantaje si dezvantaje prezinta un SRL si un PFA? (vezi toată discuția)
Diferenta dintre asociatie familiala , persoana fizica sau s.r.l. d807 d807 buna as dori mai multe explicatii despre ce ar fi mai bine sa fac , si care ar fi diferenta intre ele va multumesc (vezi toată discuția)