avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 160 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pot lucra daca am decizie de pensie?
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pot lucra daca am decizie de pensie?

Lucrez ca bugetar. Mi s-au recunoscut 7 ani de grupa 2 pentru care am primit o diminuare cu 1 an pentru pensionarea la limita de varsta. Cu aceasta diminuare, am primit decizia de pensionare.Intrebare: Mai pot lucra la stat, pana implinesc varsta standard de pensionare,cumuland salarul cu pensia? Mentionez ca pensia este sub salarul minim pe economie.
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 22:17, 24 Martie 2011
evasinai a scris:
In Legea 263/2010 ,zice ca se desface CIM de drept la data implinirii varstei de pensionare.

Aceasta prevedere nu exista in Legea nr. 263/2010, ci in Codul muncii (art. 56).

evasinai a scris:
Eu nu am indeplinit inca varsta de pensionare ( chiar daca sunt pensionata la lim de varsta ,in urma reducerii varstei cu 1 an ptr grupa).

Ati implinit varsta standard de pensionare redusa. Art. 56, lit. d) Codul muncii se refera la varsta standard, fara sa distinga intre varsta standard de pensionare si varsta standard de pensionare redusa. Acolo unde legea nu distinge, nici interpretul sau nu poate sa distinga. Deci ati implinit varsta standard si ati realizat stagiul minim de cotizare, prin urmare cim inceteaza de drept.

evasinai a scris:
Daca NU AM INDEPLINIT VARSTA STANDARD DE PENSIONARE, nu mi se poate desface CIM de drept, deci ,zic eu, mai pot ramane sa lucrez. ASA E?

Nu este asa, pentru motivele expuse anterior.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Decizie de pensionare persoanã cu handicap accentuat, cumul cu cim cj10hzl cj10hzl Daca o persoana incadrata cu grad accentuat de handicap a fost pensionata prin decizie privind acordarea pensiei pentru limita de varsta(pentru pers cu ... (vezi toată discuția)