avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 559 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Cuantumul pensiei de invaliditate
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Cuantumul pensiei de invaliditate

sunt in concediu medical si o sa fiu propus pentru pensinare pe caz de boala am 17 ani vechime si din cauza bolii nu mai pot sa lucrez si nu stiu la cit ma incadrez la gradu 2 de invaliditate la pensie la ce suma de banii ma refer la virsta de 41 ani ,cum
Cel mai recent răspuns: Carp Mircea , utilizator 13:35, 26 Martie 2011
Nu poate nimeni sa va dea raspuns la aceasta problema,fara sa aiba datele si elementele necesare pentru a face un calcul estimativ.Ce pot eu sa va spun,este faptul ca daca ati realizat un stagiu de cotizare de 17 ani,vi se va acorda un stagiu potential pe 18 ani pentru realizarea stagiului complet de cotizare(35 de ani).
Legea 263/2010
Art. 98
(1) Pentru stagiul potential, acordat persoanelor in drept sa obtina o pensie de invaliditate, punctajul lunar este de:
b) 0,55 puncte pentru gradul II de invaliditate;
Asta insemna ca pe cei aproximativ 18 ani de stagiu potential vi se acorda 0,55 puncte x 18 = 9,9, puncte.
9,9 puncte:35 de ani(stagiul complet de cotizare) =0,28286 puctaj mediu anual.
0,28286(punctaj mediu anual pentru cei 18 ani de stagiu potential) x 732,8(valoarea punctului de pensie = 208 lei pensie.
V-am facut calculul doar pentru stagiul potential,pentru restul de 17 ani neavand datele necesare.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie de invaliditate aschiutza aschiutza In urma unei operatii de hernie de disc cervicala am fost pensionata temporar, fiind incadrata in primele 6 luni cu gradul 2; dupa epuizarea acestora am fost ... (vezi toată discuția)