Foarte interesanta aceasta discutie!
Am si eu o nelamurire, avand in vedere urmatoarele doua aspecte:
1. Opinia ANFP, prezentata mai sus:
Conform opiniei Agentiei Nationale a Functionarilor Publici formulate in data de 2 septembrie 2011, cu referire la forma aplicabila la momentul actual a alin. (2) al art. 95 din Legea nr. 188/1999 (...), in conformitate cu art. 62 teza I din Legea nr. 24/2000 (...) dispozitiile de modificare au fost incorporate in actul de baza, identificandu-se cu acesta, vechea forma a art. 95 alin. (2) incetandu-si activitatea.
2. Art. 62, teza I din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative:
Dispozitiile de modificare si de completare se incorporeaza, de la data intrarii lor in vigoare, in actul de baza, identificandu-se cu acesta.
Deci, pe scurt, art. I, pct. 20 din OUG nr. 105/2009 s-a incorporat in actul de baza, devenind noul alin. (2) al art. 95 din Legea nr. 188/1999.
Pana aici totul este limpede. Ce nu e limpede este Legea nr. 140/2010, mai exact ceea ce a facut legiuitorul. De ce legiuitorul, prin pct. V din Legea nr. 140/2010, abroga prevederi din OUG nr. 105/2009 in conditiile in care aceste prevederi sunt incorporate in Legea nr. 188/1999? De ce legiuitorul nu abroga direct art. x, art. y si art. z din Legea nr. 188/1999?
Concret, de ce legiuitorul nu a abrogat art. 95, alin. (2) din Legea nr. 188/1999 si s-a trezit abrogand art. I, pct. 20 din OUG nr. 105/2009? Cu certitudine pentru ca nu s-a deranjat nimeni sa republice Legea nr. 188/1999. Si nu s-a deranjat nimeni sa republice Legea nr. 188/1999 pentru ca ce interesa in primul si singurul rand era situatia directorilor: raman manageri sau revin la functia publica, asa cum a tot stabilit Curtea Constitutionala?
Caci stim cu totii ca motivul aparitiei OUG nr. 105/2009 a fost continuarea aberatiei din OUG nr. 37/2009, respectiv numirea si mentinerea directorilor pe criteriul "cunostintelor si abilitatilor manageriale", adica schimbarea directorilor institutiilor publice din toata tara pe criteriul apartenentei la partid, asa cum a voit stapanirea.
Inteleg, totusi, ca abrogand art. I, pct. 20 din OUG nr. 105/2009, legiuitorul a abrogat implicit art. 95, alin. (2) din Legea nr. 188/1999. Si atunci de ce e haos in programele de legislatie, de ce sunt atatia functionari publici suspendati in baza art. 95, alin. (2) din Legea nr. 188/1999 si de ce ANFP nu a clarificat aceasta situatie timp de mai bine de un an? Situatia functionarilor publici suspendati in baza art. 95, alin. (2) din Legea nr. 188/1999 era, in mod obligatoriu, comunicata ANFP.
Intrebari pur retorice, intr-o tara aflata in haos din toate punctele de vedere. :closedtopic: