avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1655 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Suspendarea raporturilor de serviciu conform art. 95, ...
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Suspendarea raporturilor de serviciu conform art. 95, alin. (2) din Legea nr. 188/1999

Dupa ce raporturile de serviciu au fost suspendate de drept, urmare a unui concediu medical, se poate solicita, in continuare, suspendarea pentru un interes personal legitim cf. art.95, (2)?
Cel mai recent răspuns: gloxinia , utilizator 12:04, 9 Noiembrie 2011
aici vorbim despre " daca".... si din pacate( sau din fericire), legea nr.188, nu s-a republicat.folosest doua programe de legislatie, si ambele imi dau acelasi rezultat, unul cu tot cu explicatii pe care, din pacate,nu le pot copia, spre a le reproduce aici.
momentan, articolul respectiv, imi apare asa:
"ART. 95
(1) Raportul de serviciu se suspendă la iniţiativa funcţionarului public în următoarele situaţii:
a) concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, până la împlinirea vârstei de 3 ani, în condiţiile legii;
b) concediu pentru îngrijirea copilului bolnav în vârstă de până la 7 ani sau, în cazul copilului cu handicap pentru afecţiunile intercurente, până la împlinirea vârstei de 18 ani;
c) desfăşurarea unei activităţi în cadrul unor organisme sau instituţii internaţionale, în alte situaţii decât cele prevăzute la art. 94 alin. (1) lit. c);
d) pentru participare la campania electorală;
e) pentru participarea la grevă, în condiţiile legii.
#M21
(2) Raportul de serviciu se poate suspenda la cererea motivată a funcţionarului public, pentru un interes personal legitim, în alte cazuri decât cele prevăzute la alin. (1) şi la art. 94 alin. (1), pe o perioadă cuprinsă între o lună şi 3 ani.
(2^1) *** Abrogat"
Inclin sa le dau dreptate celor de la ANFP, mai mult decat celor care se ocupa de programe de legislatie (cu acestia din urma sunt patit). In fine...
Sa asteptam republicarea Legii 188/1999, conform prevederilor art. VII din Legea 140/2010.
Eu am asta din Legis:

LEGE nr. 188 din 8 decembrie 1999 (**republicată**)(*actualizată*)
privind Statutul funcţionarilor publici*)
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 365 din 29 mai 2007
Data intrarii in vigoare : 29 mai 2007

Forma actualizata valabila la data de : 17 octombrie 2011
Prezenta forma actualizata este valabila de la 2 septembrie 2011 pana la 17 octombrie 2011

ART. 95
(1) Raportul de serviciu se suspenda la initiativa functionarului public in urmatoarele situatii:
a) concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea varstei de 3 ani, in conditiile legii;
b) concediu pentru ingrijirea copilului bolnav in varsta de pana la 7 ani sau, in cazul copilului cu handicap pentru afectiunile intercurente, pana la implinirea varstei de 18 ani;
c) desfasurarea unei activitati in cadrul unor organisme sau institutii internationale, in alte situatii decat cele prevazute la art. 94 alin. (1) lit. c);
d) pentru participare la campania electorala;
e) pentru participarea la greva, in conditiile legii.
-----------
Alin. (2) al art. 95 a fost modificat de pct. 20 al art. I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 105 din 6 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 668 din 6 octombrie 2009. Pct. 20 al art. I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 105 din 6 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 668 din 6 octombrie 2009 a fost abrogat de art. V din LEGEA nr. 140 din 7 iulie 2010, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 471 din 8 iulie 2010.

-----------
Alin. (2^1) al art. 95 a fost introdus de pct. 21 al art. I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 105 din 6 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 668 din 6 octombrie 2009. Pct. 21 al art. I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 105 din 6 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 668 din 6 octombrie 2009 a fost abrogat de art. V din LEGEA nr. 140 din 7 iulie 2010, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 471 din 8 iulie 2010.

(3) Cererea de suspendare a raportului de serviciu se face in scris, cu cel putin 15 zile calendaristice inainte de data cand se solicita suspendarea, cu exceptia situatiei prevazute la alin. (1) lit. e), cand cererea de suspendare se face cu 48 de ore inainte de declansarea grevei.
(4) Suspendarea raportului de serviciu se constata in cazurile prevazute la alin. (1) si la art. 94 alin. (1), precum si in alte cazuri reglementate prin legi speciale, respectiv se aproba in cazul prevazut la alin. (2), prin act administrativ al persoanei care are competenta numirii in functia publica.
(5) Dispozitiile art. 94 alin. (2) se aplica in mod corespunzator si pentru cazurile prevazute la alin. (1) si (2).

***) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamt:
Conform opiniei Agentiei Nationale a Functionarilor Publici formulate in data de 2 septembrie 2011, cu referire la forma aplicabila la momentul actual a alin. (2) al art. 95 din Legea nr. 188/1999 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la momentul modificarii de catre ORDONANTA DE URGENTA nr. 105 din 6 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 668 din 6 octombrie 2009, in conformitate cu art. 62 teza I din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, republicata (R2), cu modificarile si completarile ulterioare, dispozitiile de modificare au fost incorporate in actul de baza, identificandu-se cu acesta, vechea forma a art. 95 alin. (2) incetandu-si activitatea.
Art. I pct. 20 din OUG 105/1999 a fost abrogat expres prin art. V din Legea nr. 140/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, act normativ ce a intrat in vigoare in data de 11.07.2010. La acel moment de timp, forma modificata prin OUG 105/1999 a art. 95 alin. (2) a fost eliminata din Legea nr. 188/1999 (R2) cu modificarile si completarile ulterioare si nu a fost inlocuita cu vreo alta formulare, fiind asadar abrogata expres. In aceste conditii, incepand cu data de 11.07.2010, nu se mai poate dispune masura suspendarii raportului de serviciu la cererea motivata a functionarului public, pentru un interes personal legitim.
Art. 117 din Legea nr. 188/1999 (R2) cu modificarile si completarile ulterioare prevede faptul ca:
"Dispozitiile prezentei legi se completeaza cu prevederile legislatiei muncii, precum si cu reglementarile de drept comun civile, administrative sau penale, dupa caz, in masura in care nu contravin legislatiei specifice functiei publice."
Avand in vedere faptul ca Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si completarile ulterioare prevede, la art. 54 posibilitatea suspendarii contractelor de munca (contractul individual de munca poate fi suspendat [...] pentru studii sau pentru interese personale), apreciem ca, in baza dispozitiilor acestui articol coroborate cu dispozitiile art. 117 din Legea nr. 188/1999 si avand in vedere faptul ca Legea nr. 188 nu prevede dispozitii exprese care sa interzica suspendarea raportului de serviciu la initiativa functionarului public, pentru studii sau pentru interese personale, cu acordul autoritatii sau institutiei publice angajatoare, se poate proceda in consecinta.


Ultima modificare: Luni, 17 Octombrie 2011
Tanjiani, utilizator
Foarte interesanta aceasta discutie!

Am si eu o nelamurire, avand in vedere urmatoarele doua aspecte:
1. Opinia ANFP, prezentata mai sus:
Conform opiniei Agentiei Nationale a Functionarilor Publici formulate in data de 2 septembrie 2011, cu referire la forma aplicabila la momentul actual a alin. (2) al art. 95 din Legea nr. 188/1999 (...), in conformitate cu art. 62 teza I din Legea nr. 24/2000 (...) dispozitiile de modificare au fost incorporate in actul de baza, identificandu-se cu acesta, vechea forma a art. 95 alin. (2) incetandu-si activitatea.

2. Art. 62, teza I din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative:
Dispozitiile de modificare si de completare se incorporeaza, de la data intrarii lor in vigoare, in actul de baza, identificandu-se cu acesta.

Deci, pe scurt, art. I, pct. 20 din OUG nr. 105/2009 s-a incorporat in actul de baza, devenind noul alin. (2) al art. 95 din Legea nr. 188/1999.

Pana aici totul este limpede. Ce nu e limpede este Legea nr. 140/2010, mai exact ceea ce a facut legiuitorul. De ce legiuitorul, prin pct. V din Legea nr. 140/2010, abroga prevederi din OUG nr. 105/2009 in conditiile in care aceste prevederi sunt incorporate in Legea nr. 188/1999? De ce legiuitorul nu abroga direct art. x, art. y si art. z din Legea nr. 188/1999?

Concret, de ce legiuitorul nu a abrogat art. 95, alin. (2) din Legea nr. 188/1999 si s-a trezit abrogand art. I, pct. 20 din OUG nr. 105/2009? Cu certitudine pentru ca nu s-a deranjat nimeni sa republice Legea nr. 188/1999. Si nu s-a deranjat nimeni sa republice Legea nr. 188/1999 pentru ca ce interesa in primul si singurul rand era situatia directorilor: raman manageri sau revin la functia publica, asa cum a tot stabilit Curtea Constitutionala?

Caci stim cu totii ca motivul aparitiei OUG nr. 105/2009 a fost continuarea aberatiei din OUG nr. 37/2009, respectiv numirea si mentinerea directorilor pe criteriul "cunostintelor si abilitatilor manageriale", adica schimbarea directorilor institutiilor publice din toata tara pe criteriul apartenentei la partid, asa cum a voit stapanirea.

Inteleg, totusi, ca abrogand art. I, pct. 20 din OUG nr. 105/2009, legiuitorul a abrogat implicit art. 95, alin. (2) din Legea nr. 188/1999. Si atunci de ce e haos in programele de legislatie, de ce sunt atatia functionari publici suspendati in baza art. 95, alin. (2) din Legea nr. 188/1999 si de ce ANFP nu a clarificat aceasta situatie timp de mai bine de un an? Situatia functionarilor publici suspendati in baza art. 95, alin. (2) din Legea nr. 188/1999 era, in mod obligatoriu, comunicata ANFP.

Intrebari pur retorice, intr-o tara aflata in haos din toate punctele de vedere. :closedtopic:
Ultima modificare: Sâmbătă, 22 Octombrie 2011
Gabriela Pintea, Consilier juridic
de fapt, modificarea asta vestita...nu aducea decat o floricica la articolul de baza...
ideea e ca, prevederea din oug 105/2009, a fost declarata neconstitutionala( si sa ma bata jalea daca pricep pentru ce s-or mai obosit sa scrie ca rap. de serviciu nu se poate suspenda, ca sa lucri in alta parte, atata vreme cat avem legea nr. 161/2003, clara la lumina zilei, in acest sens), legiuitorul a fost nevoit sa modifice acel articol,care era suspendat prin decizia CCR, astfel incat, producea efecte articolul din lege, cel initial. cum prin legea nr. 140/2010, a fost abrogat acel art. declarat neconstitutional, mie unuia mi se pare limpede ca a ramas in continuare in vigoare articolul initial. :)

Alte discuții în legătură

Concediu fara plata functionar public tatianaardeleanu tatianaardeleanu Un salariat functionar public (primarie),in ce conditii poate solicita concediu fara plata? Care este articolul din lege care reglementeaza acest lucru? (vezi toată discuția)
Suspendare functionari publici manu151 manu151 Buna ziua, intrebare --suspendarea la functionarii publici pentru motiv personal legitim mai este valabila ? multumesc anticipat (vezi toată discuția)
Cerere de suspendare a unui functionar public Sweets Sweets Speta este urmatoarea: Un functionar public a solicitat suspendarea raportului de serviciu in conformitate cu art. 95, alin (1), lit. c din Legea nr. 188/1999 ... (vezi toată discuția)